Susidoroti su sielvartu ir praradimais

sielvartas ir praradimas

Kad ir kokią netektį patyrėte, nėra teisingo ar neteisingo būdo liūdėti. Tačiau suprasdami sielvarto stadijas ir rūšis, galite rasti sveikesnių būdų susidoroti.

Mama ir sielvartaujanti dukra sėdi kartu, mama guodžia dukrą

Kas yra sielvartas?

Sielvartas yra natūralus atsakas į praradimą. Tai emocinės kančios, kurias jaučiate, kai kažkas ar kažkas, ką mylite, atimamas. Dažnai netekties skausmas gali jaustis didžiulis. Galite patirti įvairiausių sunkių ir netikėtų emocijų – nuo ​​šoko ar pykčio iki netikėjimo, kaltės ir gilaus liūdesio. Sielvarto skausmas taip pat gali sutrikdyti jūsų fizinę sveikatą, todėl sunku užmigti, valgyti ar net mąstyti. Tai normalios reakcijos į netektį – ir kuo didesnė netektis, tuo stipresnis bus jūsų sielvartas.

Susidoroti su mylimo žmogaus ar kažko netektimi yra vienas didžiausių gyvenimo iššūkių. Galite sieti sielvartą su mylimo žmogaus mirtimi, kuri dažnai yra intensyviausio sielvarto priežastis, tačiau bet kokia netektis gali sukelti sielvartą, įskaitant:

Net ir subtilūs praradimai gyvenime gali sukelti sielvarto jausmą. Pavyzdžiui, galite liūdėti išvykę iš namų, baigę koledžą ar pakeitę darbą.

Nepriklausomai nuo jūsų netekties, jums tai yra asmeniška, todėl nesigėdykite dėl savo savijautos ir netikėkite, kad kažkaip dera liūdėti dėl tam tikrų dalykų. Jei asmuo, gyvūnas, santykiai ar situacija jums buvo reikšmingi, liūdėti dėl patiriamos netekties normalu. Kad ir kokia būtų jūsų sielvarto priežastis, yra sveikų būdų susidoroti su skausmu, kuris laikui bėgant gali palengvinti jūsų liūdesį ir padėti susitaikyti su netektimi, rasti naują prasmę ir galiausiai tęsti savo gyvenimą.

Sielvartas netekus mylimo žmogaus

Nesvarbu, ar tai artimas draugas, sutuoktinis, partneris, tėvai, vaikas ar kitas giminaitis, nedaugelis dalykų yra taip skausmingi, kaip mylimo žmogaus netektis. Po tokios didelės netekties gyvenimas niekada nebebus toks, koks buvo. Tačiau laikui bėgant galite palengvinti savo sielvartą, pradėti žvelgti į ateitį ir galiausiai susitaikyti su savo netektimi.

Skaitykite: Netektis: sielvartas dėl mylimo žmogaus netekties.

Gedėjimo procesas

Sielvartas yra labai individuali patirtis; nėra teisingo ar neteisingo būdo liūdėti. Tai, kaip sielvartaujate, priklauso nuo daugelio veiksnių, įskaitant jūsų asmenybę ir įveikimo būdą, gyvenimo patirtį, tikėjimą ir tai, kiek jums buvo reikšminga netektis.

Neišvengiamai gedėjimo procesas užtrunka. Gydymas vyksta palaipsniui; to negalima priversti ar skubinti – ir nėra „įprasto“ gedėjimo grafiko. Kai kurie žmonės pradeda jaustis geriau po savaičių ar mėnesių. Kitiems gedėjimo procesas matuojamas metais. Kad ir kokia būtų jūsų sielvarto patirtis, svarbu būti kantriems ir leisti procesui vystytis natūraliai.

Mitai ir faktai apie sielvartą ir sielvartą
Mitas: skausmas praeis greičiau, jei į jį nepaisysite

Faktas: Bandymas nekreipti dėmesio į savo skausmą arba neleisti jam atsirasti ant paviršiaus, ilgainiui jis tik pablogės. Norint išgydyti, būtina susidurti su savo sielvartu ir aktyviai su juo kovoti.

Mitas: svarbu „būti stipriam“ praradimo akivaizdoje.

Faktas: Liūdnas, išsigandęs ar vienišas jausmas yra normali reakcija į praradimą. Verksmas nereiškia, kad esi silpnas. Jums nereikia „apsaugoti“ savo šeimos ar draugų drąsiai žengiant į priekį. Tikrų jausmų rodymas gali padėti jiems ir jums.

Mitas: jei neverki, tai reiškia, kad nesigaili dėl netekties.

Faktas: Verksmas yra normalus atsakas į liūdesį, bet ne vienintelis. Tie, kurie neverkia, gali jausti skausmą taip pat giliai, kaip ir kiti. Jie tiesiog gali turėti kitų būdų tai parodyti.

Mitas: sielvartas turėtų trukti apie metus.

Faktas: Nėra konkretaus liūdesio laikotarpio. Kiek laiko tai trunka, skiriasi nuo žmogaus iki žmogaus.

Mitas: tęsti gyvenimą reiškia pamiršti savo praradimą.

Faktas: Judėti toliau reiškia, kad sutikote su savo praradimu, bet tai nėra tas pats, kas pamiršti. Galite tęsti savo gyvenimą ir išlaikyti prisiminimą apie ką nors ar ką nors, ką praradote, kaip svarbią savo dalį. Tiesą sakant, kai judame per gyvenimą, šie prisiminimai gali tapti vis labiau neatsiejama nuo žmonių, kurie mes esame, dalis.

Kaip susidoroti su gedėjimo procesu

Nors sielvartas dėl netekties yra neišvengiama gyvenimo dalis, yra būdų, kaip padėti susidoroti su skausmu, susitaikyti su savo sielvartu ir galiausiai rasti būdą, kaip susitvarkyti visas dalis ir tęsti gyvenimą.

  1. Pripažinkite savo skausmą.
  2. Sutikite, kad sielvartas gali sukelti daug įvairių ir netikėtų emocijų.
  3. Supraskite, kad jūsų sielvarto procesas bus unikalus jums.
  4. Kreipkitės pagalbos iš žmonių, kurie jumis rūpi.
  5. Palaikykite save emociškai, rūpindamiesi savimi fiziškai.
  6. Pripažinkite skirtumą tarp sielvarto ir depresijos.

Turėdama daugiau nei 25 000 licencijuotų konsultantų, „BetterHelp“ turi jūsų poreikius atitinkantį terapeutą. Tai lengva, prieinama ir patogu.

Internetinės terapijos logotipas

Online-Therapy.com yra visas pagalbos priemonių rinkinys, kai jums to reikia pagal jūsų tvarkaraštį. Užsiregistruoti užtrunka vos kelias minutes.

Paauglių konsultavimo logotipas

Teen Counseling yra internetinė terapijos paslauga paaugliams ir jauniems suaugusiems. Susisiekite su savo konsultantu vaizdo įrašu, telefonu ar pokalbių metu.

Sielvarto stadijos

1969 m. psichiatrė Elisabeth Kübler-Ross pristatė tai, kas tapo žinoma kaip „penkios sielvarto stadijos“. Šie sielvarto etapai buvo pagrįsti jos tyrimais apie pacientų, susiduriančių su nepagydoma liga, jausmus, tačiau daugelis žmonių juos apibendrino su kitais neigiamais gyvenimo pokyčiais ir praradimais, pavyzdžiui, mylimo žmogaus mirtimi ar išsiskyrimu.

Penkios sielvarto stadijos

Neigimas: “Tai negali atsitikti su manimi”.

Pyktis: Kodėl ar tai vyksta? Kas kaltas?”

Derėtis: „Tegul taip nenutiks, o mainais aš padarysiu ____“.

Depresija: „Man per daug liūdna, kad ką nors daryčiau“.

Priėmimas: „Esu ramus dėl to, kas nutiko“.

Jei po netekties patiriate bet kurią iš šių emocijų, gali padėti žinoti, kad jūsų reakcija yra natūrali ir kad laikui bėgant pasveiksite. Tačiau ne visi, kurie liūdi, pereina visus šiuos etapus – ir tai gerai. Priešingai populiarųjį įsitikinimu, jums nereikia pereiti kiekvieno etapo, kad išgytumėte. Tiesą sakant, kai kurie žmonės išsprendžia savo sielvartą neišgyvendami bet koks šių etapų. Ir jei jūs išgyvenate šiuos sielvarto etapus, tikriausiai nepatirsite jų tvarkinga, nuoseklia tvarka, todėl nesijaudinkite, ką „turėtumėte“ jausti ar kurioje stadijoje turėtumėte būti.

Pati Kübler-Ross niekada neketino, kad šie etapai būtų griežta sistema, tinkanti kiekvienam gedinčiam. Paskutinėje savo knygoje prieš mirtį 2004 m. ji pasakė apie penkias sielvarto stadijas: „Jos niekada nebuvo skirtos padėti netvarkingoms emocijoms sudėti į tvarkingas pakuotes. Tai atsakas į daugelio žmonių praradimą, tačiau nėra tipinio atsako į praradimą, kaip nėra tipinio praradimo. Mūsų sielvartas yra toks pat individualus kaip ir mūsų gyvenimas.

Sielvartas gali būti kalneliai

Vietoj etapų serijos gedėjimo procesą taip pat galėtume įsivaizduoti kaip kalnelius, kupinus pakilimų ir nuosmukių, pakilimų ir nuosmukių. Kaip ir daugelis amerikietiškų kalnelių, pradžioje važiavimas būna šiurkštesnis, žemumos gali būti gilesnės ir ilgesnės.

Sunkūs laikotarpiai laikui bėgant turėtų tapti ne tokie intensyvūs ir trumpėti, tačiau reikia laiko įveikti nuostolius. Net ir praėjus metams po netekties, ypač per ypatingus įvykius, tokius kaip šeimos vestuvės ar vaiko gimimas, vis tiek galime patirti stiprų sielvarto jausmą.

Šaltinis: Amerikos ligoninių fondas

Sielvarto simptomai

Nors netektis paveikia žmones įvairiais būdais, daugelis iš mūsų liūdėdami patiria šiuos simptomus. Tiesiog atminkite, kad beveik viskas, ką patiriate ankstyvoje sielvarto stadijoje, yra normalu – įskaitant jausmą, kad einate iš proto, jausmas, kad sapnuojate blogą sapną arba abejojate savo religiniais ar dvasiniais įsitikinimais.

Emociniai sielvarto simptomai

Šokas ir netikėjimas. Iškart po praradimo gali būti sunku susitaikyti su tuo, kas nutiko. Galite jaustis sustingę, sunku patikėti, kad netektis tikrai įvyko, ar net neigti tiesą. Pavyzdžiui, jei mirė augintinis ar jūsų mylimas žmogus, galite tikėtis, kad jie pasirodys, nors žinote, kad jų nebėra.

Liūdesys. Gilus liūdesys yra turbūt labiausiai visuotinai patiriamas sielvarto simptomas. Galite jausti tuštumą, neviltį, ilgesį ar gilią vienišumą. Taip pat galite daug verkti arba jaustis emociškai nestabiliai.

Kaltė. Galite gailėtis arba jaustis kalti dėl to, ką padarėte, nepasakėte ar nepadarėte. Taip pat galite jaustis kalti dėl tam tikrų jausmų (pavyzdžiui, palengvėjimas, kai žmogus mirė po ilgos sunkios ligos). Jūs netgi galite jaustis kalti, kad nepadarėte daugiau, kad išvengtumėte praradimo, net jei tai buvo visiškai ne…

https://sidaurip.desa.id/wp-includes/js/depo25bonus25/

https://sinaboi.desa.id/wp-includes/depo25-bonus25/

https://cibeunying-majenang.cilacapkab.go.id/wp-includes/nexus/

https://cidadap-karangpucung.cilacapkab.go.id/wp-includes/zeus-slot/

https://kalisabuk-kesugihan.cilacapkab.go.id/wp-includes/garansi-kekalahan-100/

https://kelurahanwahno.kotajayapura.id/wp-includes/js/bonus-new-member/

https://cafeadobro.ro/

https://haberveotesi.com.tr/

https://maisqueauga.com/

https://www.brightpath.com.sg/

https://www.dreamwavehotel.com/

https://opigesfarm.com/

https://woodtoc.com.ar/

https://opynewsjoinville.com.br/

https://buabi.com/

https://casadepianos.com.br/

https://www.champlainorchards.com/

https://www.bangunharjo.desa.id/wp-includes/vietnam/