Pagalba kam nors, sergančiam PTSD – HelpGuide.org

ptsd ir trauma

Kai kas nors, kas jums rūpi, kenčia nuo potrauminio streso sutrikimo, tai gali būti didžiulė. Tačiau atlikdami šiuos veiksmus galite padėti savo mylimam žmogui tęsti gyvenimą.

Moterys dalijasi sielvartu, apsikabina

Gyvenimas su žmogumi, sergančiu PTSD

Kai partneris, draugas ar šeimos narys serga potrauminio streso sutrikimu (PTSD), tai paveikia ir jus. Su PTSD nėra lengva gyventi ir jis gali labai pakenkti santykiams ir šeimos gyvenimui. Jus gali įskaudinti mylimojo atstumas ir nuotaika arba sunku suprasti jo elgesį – kodėl jis yra mažiau meilus ir nepastovesnis. Galite jaustis taip, lyg vaikščiotumėte ant kiaušinių lukštų ar gyventumėte su nepažįstamu žmogumi. Taip pat gali tekti prisiimti didesnę dalį namų ruošos darbų ir susidoroti su mylimo žmogaus, kuris neatsiveria, nusivylimu. PTSD simptomai netgi gali sukelti darbo praradimą, piktnaudžiavimą narkotinėmis medžiagomis ir kitas problemas, turinčias įtakos visai šeimai.

Sunku nepriimti PTSS simptomų asmeniškai, tačiau svarbu atsiminti, kad PTSS sergantis asmuo ne visada gali kontroliuoti savo elgesį. Jūsų mylimo žmogaus nervų sistema yra „įstrigusi“ nuolatinio budrumo būsenoje, todėl jis nuolat jaučiasi pažeidžiamas ir nesaugus arba jam tenka vėl ir vėl išgyventi traumuojančią patirtį. Tai gali sukelti pyktį, dirglumą, depresiją, nepasitikėjimą ir kitus PTSD simptomus, kurių jūsų mylimasis negali tiesiog išjungti.

Tačiau su tinkamu jūsų ir kitų šeimos narių bei draugų palaikymu jūsų mylimo žmogaus nervų sistema gali „užstrigti“. Naudodamiesi šiais patarimais galite padėti jiems pagaliau pereiti nuo traumuojančio įvykio ir padėti jūsų gyvenimui grįžti į įprastas vėžes.

Pagalba sergančiam PTSD 1 patarimas: suteikite socialinę paramą

Įprasta, kad PTSD sergantys žmonės atsitraukia nuo šeimos ir draugų. Jie gali jausti gėdą, nenorėti apkrauti kitų arba manyti, kad kiti žmonės nesupras, ką jie išgyvena. Nors svarbu gerbti savo mylimo žmogaus ribas, jūsų paguoda ir palaikymas gali padėti jam įveikti bejėgiškumo, sielvarto ir nevilties jausmus. Tiesą sakant, traumų ekspertai mano, kad kitų asmenų parama akis į akį yra svarbiausias veiksnys atkuriant PTSD.

Žinoti, kaip geriausiai parodyti savo meilę ir palaikymą žmogui, sergančiam PTSD, ne visada lengva. Negalite priversti savo mylimo žmogaus pasveikti, bet jūs galite atlikti svarbų vaidmenį gydymo procese tiesiog leisdami laiką kartu.

Nespauskite savo mylimo žmogaus kalbėti. Žmonėms, sergantiems PTSD, gali būti labai sunku kalbėti apie savo trauminę patirtį. Kai kuriems tai netgi gali pabloginti savijautą. Verčiau praneškite jiems, kad norite klausytis, kai jie nori pasikalbėti, arba tiesiog pabendrauti, kai nenori. Potrauminio streso sutrikimo sergančio žmogaus paguoda atsiranda dėl to, kad jaučiatės įsitraukę ir priimami, o ne pokalbis.

Darykite „įprastus“ dalykus su savo mylimuoju, dalykai, kurie neturi nieko bendra su PTSD ar traumine patirtimi. Skatinkite savo mylimąjį ieškoti draugų, užsiimti pomėgiais, kurie teikia jiems malonumą, ir dalyvauti ritmingose ​​mankštose, tokiose kaip vaikščiojimas, bėgimas, plaukimas ar laipiojimas uolomis. Kartu eikite į kūno rengybos pamoką, šokite arba nustatykite įprastą pietų datą su draugais ir šeima.

Leiskite savo mylimam žmogui vadovauti, o ne nurodinėti, ką daryti. Kiekvienas, sergantis PTSD, yra skirtingas, tačiau dauguma žmonių instinktyviai žino, dėl ko jie jaučiasi ramūs ir saugūs. Pasinaudokite savo mylimo žmogaus patarimais, kaip galite geriausiai suteikti paramą ir draugystę.

Valdykite savo stresą. Kuo ramesnis, atsipalaidavęs ir susikaupęs būsite, tuo geriau galėsite padėti savo mylimam žmogui.

Būk kantrus. Atsigavimas yra procesas, kuris užtrunka ir dažnai apima nesėkmes. Svarbu išlikti pozityviam ir palaikyti mylimą žmogų.

Susipažinkite su PTSD. Kuo daugiau žinosite apie simptomus, poveikį ir gydymo galimybes, tuo geriau galėsite padėti savo mylimam žmogui, suprasti, ką jis išgyvena, ir pažvelgti į situaciją.

Priimkite (ir tikėkitės) prieštaringų jausmų. Kai išgyvenate emocinį spaudimą, būkite pasirengę sudėtingam jausmų deriniui – kai kurių niekada nenorėsite pripažinti. Tiesiog atminkite, kad neigiami jausmai savo šeimos nariui nereiškia, kad jo nemylite.

Turėdama daugiau nei 25 000 licencijuotų konsultantų, „BetterHelp“ turi jūsų poreikius atitinkantį terapeutą. Tai lengva, prieinama ir patogu.

Internetinės terapijos logotipas

Online-Therapy.com yra visas pagalbos priemonių rinkinys, kai jums to reikia pagal jūsų tvarkaraštį. Užsiregistruoti užtrunka vos kelias minutes.

Paauglių konsultavimo logotipas

Teen Counseling yra internetinė terapijos paslauga paaugliams ir jauniems suaugusiems. Susisiekite su savo konsultantu vaizdo įrašu, telefonu ar pokalbių metu.

2 patarimas: būk geras klausytojas

Nors neturėtumėte versti PTSD sergančio žmogaus kalbėtis, jei jis nusprendžia pasidalyti, pabandykite klausytis be lūkesčių ar sprendimų. Aiškiai parodykite, kad domitės ir kad jums tai rūpi, bet nesijaudinkite patardami. Jūsų mylimam žmogui naudingas dėmesingas klausymasis, o ne tai, ką sakote.

PTSD sergančiam asmeniui gali tekti vėl ir vėl kalbėti apie trauminį įvykį. Tai yra gydymo proceso dalis, todėl venkite pagundos pasakyti savo mylimam žmogui, kad jis nustotų kartoti praeitį ir eiti toliau. Verčiau pasiūlykite pasikalbėti tiek kartų, kiek jiems reikia.

Kai kurių dalykų, kuriuos jums sako jūsų mylimasis, gali būti labai sunku klausytis. Gerai, kad nepatinka tai, ką girdi, bet svarbu gerbti jų jausmus ir reakcijas. Jei pasirodysite nepritariantys, pasibaisėję ar smerkiantys, vargu ar jie vėl jums atsivers.

Bendravimo spąstų, kurių reikia vengti

Negalima:

  • Pateikite lengvus atsakymus arba švelniai pasakykite savo mylimam žmogui, kad viskas bus gerai.
  • Neleiskite savo mylimam žmogui kalbėti apie savo jausmus ar baimes.
  • Siūlykite nepageidaujamus patarimus arba pasakykite savo mylimam žmogui, ką jis „turėtų“ daryti.
  • Dėl visų savo santykių ar šeimos problemų kaltinkite savo mylimo žmogaus PTSD.
  • Panaikinkite, sumažinkite arba paneigkite savo mylimo žmogaus trauminę patirtį
  • Pateikite ultimatumus, grasinkite ar reikalaukite.
  • Leiskite savo mylimam žmogui jaustis silpnam, nes jis nesusitvarko taip gerai, kaip kiti.
  • Pasakykite savo mylimam žmogui, kad jam pasisekė, kad nebuvo blogiau.
  • Perimkite savo asmeninę patirtį ar jausmus.

3 patarimas: atkurkite pasitikėjimą ir saugumą

Trauma pakeičia žmogaus požiūrį į pasaulį, todėl jis atrodo kaip amžinai pavojinga ir bauginanti vieta. Tai taip pat kenkia žmonių gebėjimui pasitikėti kitais ir savimi. Jei yra koks nors būdas atkurti savo mylimo žmogaus saugumo jausmą, tai prisidės prie jo pasveikimo.

Išreikškite savo įsipareigojimą santykiams. Praneškite savo mylimam žmogui, kad esate čia ilgam laikui, kad jis jaustųsi mylimas ir palaikomas.

Sukurkite rutinas. Struktūra ir nuspėjami tvarkaraščiai gali atkurti stabilumo ir saugumo jausmą žmonėms, sergantiems PTSD, tiek suaugusiems, tiek vaikams. Sukurti rutiną gali būti, kad mylimasis padėtų apsipirkti bakalėjos ar namų ruošos darbų, pavyzdžiui, laikytis reguliaraus valgymo laiko arba tiesiog „būti šalia“ žmogui.

Sumažinkite stresą namuose. Pasistenkite, kad mylimam žmogui būtų vietos ir laiko poilsiui ir atsipalaidavimui.

Kalbėkite apie ateitį ir kurkite planus. Tai gali padėti neutralizuoti PTSS sergančių žmonių bendrą jausmą, kad jų ateitis yra ribota.

Laikykitės savo pažadų. Padėkite atkurti pasitikėjimą parodydami, kad esate patikimi. Būkite nuoseklūs ir vykdykite tai, ką sakote, kad darysite.

Pabrėžkite savo mylimojo stipriąsias puses. Pasakykite savo mylimam žmogui, kad tikite, kad jis gali pasveikti, ir nurodykite visas jo teigiamas savybes ir sėkmę.

Ieškokite būdų, kaip įgalinti savo mylimąjį. Užuot darę tai, ką jie gali padaryti patys, geriau ugdyti jų pasitikėjimą ir pasitikėjimą savimi suteikiant jiems daugiau pasirinkimo ir kontrolės.

4 patarimas: Numatykite ir valdykite aktyviklius

Trigeris yra bet kas – asmuo, vieta, daiktas ar situacija – kas primena jūsų mylimam žmogui traumą ir sukelia PTSS simptomą, pvz., prisiminimą. Kartais trigeriai yra akivaizdūs. Pavyzdžiui, karinį veteraną gali sujaudinti pamatęs savo kovos draugus arba garsus triukšmas, panašus į šūvius. Kitiems gali prireikti šiek tiek laiko atpažinti ir suprasti, pvz., išgirsti dainą, kuri grojo, kai įvyko traumuojantis įvykis, todėl dabar ta daina ar net kitos to paties muzikos žanro dainos yra paleidikliai. Panašiai trigeriai nebūtinai turi būti išoriniai. Vidiniai jausmai ir pojūčiai taip pat gali sukelti PTSD simptomus.

Įprasti išoriniai PTSD paleidikliai

  • Su trauma susiję vaizdai, garsai ar kvapai.
  • Žmonės, vietos ar daiktai, primenantys traumą.
  • Svarbios datos ar laikai, pvz., jubiliejai ar…

https://sidaurip.desa.id/wp-includes/js/depo25bonus25/

https://sinaboi.desa.id/wp-includes/depo25-bonus25/

https://cibeunying-majenang.cilacapkab.go.id/wp-includes/nexus/

https://cidadap-karangpucung.cilacapkab.go.id/wp-includes/zeus-slot/

https://kalisabuk-kesugihan.cilacapkab.go.id/wp-includes/garansi-kekalahan-100/

https://kelurahanwahno.kotajayapura.id/wp-includes/js/bonus-new-member/

https://cafeadobro.ro/

https://haberveotesi.com.tr/

https://maisqueauga.com/

https://www.brightpath.com.sg/

https://www.dreamwavehotel.com/

https://opigesfarm.com/

https://woodtoc.com.ar/

https://opynewsjoinville.com.br/

https://buabi.com/

https://casadepianos.com.br/

https://www.champlainorchards.com/

https://www.bangunharjo.desa.id/wp-includes/vietnam/