Ko tikėtis skambinant pagalbos linija

terapija ir vaistai

Kai jaučiatės priblokšti ir izoliuoti, karštosios linijos konsultacijos yra greitas ir patogus būdas rasti apmokytą pagalbą. Sužinokite daugiau apie tai, kaip veikia pagalbos linijos, apie jų naudą ir apribojimus.

Liūdnas vyras tikrina mobilųjį telefoną

Kas yra pagalbos linija?

Nesvarbu, ar susiduriate su trauma, depresija, priklausomybe ar kitomis psichinės sveikatos problemomis, jus gali jausti beviltiškumo jausmas. Kai kuriais atvejais tą bejėgiškumą lydi didžiulės gėdos, kaltės, savigraužos ar net minčių apie savižudybę jausmas.

Svarbu atsiminti, kad šis skausmas yra laikinas ir gali būti gydomas. Tačiau izoliacija gali sustiprinti jūsų jausmus, todėl turėtumėte kuo greičiau kreiptis pagalbos. Pagalbos linijos suteikia jums galimybę atsikratyti vienatvės jausmo ir susisiekti su gyvu bei rūpestingu žmogumi, išlaikant anonimiškumą.

Pagalbos linijos, karštosios linijos arba krizių linijos pokalbių paslaugos yra gana paprastos. Jūs skambinate arba siunčiate SMS, kad pasikalbėtumėte su asmeniu, kuris yra pasirengęs išklausyti, pateikti atsiliepimų, siūlyti išteklių ir paguosti. Jei padėtis baisi, kitame telefono gale esantis asmuo taip pat gali susisiekti su vietinėmis tarnybomis, kad gautų neatidėliotinos pagalbos. Tačiau daugeliu atvejų skambinantieji mano, kad pakanka tik kalbėti apie savo problemas, kad būtų lengviau. Pagalbos linijos taip pat yra skirtos padėti žmonėms, kurie nerimauja dėl artimųjų arba atlieka globėjų pareigas.

Kiekvienais metais milijonai žmonių kreipiasi į karštąją liniją. Kad suprastumėte, kiek žmonių naudojasi šiais ištekliais, pateikiame keletą naujausių duomenų:

  • Piktnaudžiavimo narkotinėmis medžiagomis ir psichikos sveikatos paslaugų administracijos (SAMHSA) nacionalinė pagalbos linija 2020 m. sulaukė 833 598 skambučių.
  • 2020 m. Nacionalinė smurto artimoje aplinkoje karštoji linija sulaukė 636 968 skambučių, internetinių pokalbių ir žinučių.
  • 2020 m. 988 Savižudybių ir krizių gyvybės linija sulaukė 2 392 790 skambučių.

Pagalbos linijų rūšys

Galite įsivaizduoti pagalbos linijas kaip išteklius žmonėms, ištiktiems krizės arba galvojantiems apie savižudybę. Nors kai kurios pagalbos linijos tarnauja būtent šiam tikslui, kitos daugiausia dėmesio skiria įvairių psichikos sveikatos problemų rūšims. Tiesą sakant, jums nereikia tiesioginio pavojaus, kad paskambintumėte pagalbos linija. Kai kurie pagalbos linijų pavyzdžiai:

Kitos pagalbos linijos yra skirtos konkrečioms žmonių grupėms. Pavyzdžiui, jei esate paauglys, tėvai, veteranas arba LGBTQ+ asmuo, dažnai galite rasti specialių telefono linijų, kurios patenkina jūsų poreikius. Taip pat galite rasti pagalbos linijų, kurios specializuojasi ADHD ir autizmo srityse. Paskambinus vienai iš šių karštųjų linijų gali padidėti tikimybė, kad pasikalbėsite su žmogumi, kuris gali susitaikyti su jūsų situacija. Galų gale, paauglio, kovojančio su depresija, poreikiai gali būti kitokie nei, pavyzdžiui, stresą patiriantys tėvai ar PTSS sergantis veteranas.

Dažnas susirūpinimas dėl skambinimo pagalbos linija

Nedvejojate ar nervinatės skambindami pagalbos linija? Tai visiškai normalu. Ne visada lengva būti emociškai pažeidžiamam ar kalbėtis jautriais klausimais su nepažįstamu žmogumi telefonu. Štai keletas priežasčių, kodėl žmonės gali dvejoti susisiekti ir kodėl neturėtumėte leisti, kad šie veiksniai jus atgrasytų.

Baimė būti teisiamam. Jei nerimaujate dėl to, kad būsite teisiami, galite pajusti palengvėjimą sužinoję, kad galite pasiūlyti tiek informacijos, kiek norite. Galite pasirinkti likti visiškai anonimiški.

Nežinote, ką pasakyti. Šiek tiek pasiruošimas prieš skambutį gali padėti susitvarkyti mintis ir jaustis patogiau. Užsirašykite greitą didžiausių rūpesčių sąrašą. Laikykite popierių ir pieštuką šalia, kad galėtumėte užsirašyti visą informaciją, kurią gali pasiūlyti pagalbos linijos darbuotojas.

Nežinote, ar skambutis bus naudingas. Skambinantys asmenys gali ir dažnai pasirenka likti anonimiški, todėl nėra lengva įvertinti pagalbos linijų efektyvumą. Tačiau vienas 12 mėnesių trukęs tyrimas, kuriame dalyvavo 5001 skambučio per penkias skirtingas krizių linijas, parodė, kad beveik visiems apklaustiems skambintojams paslaugos buvo naudingos.

Turėdama daugiau nei 25 000 licencijuotų konsultantų, „BetterHelp“ turi jūsų poreikius atitinkantį terapeutą. Tai lengva, prieinama ir patogu.

Internetinės terapijos logotipas

Online-Therapy.com yra visas pagalbos priemonių rinkinys, kai jums to reikia pagal jūsų tvarkaraštį. Užsiregistruoti užtrunka vos kelias minutes.

Paauglių konsultavimo logotipas

Teen Counseling yra internetinė terapijos paslauga paaugliams ir jauniems suaugusiems. Susisiekite su savo konsultantu vaizdo įrašu, telefonu ar pokalbių metu.

Ko tikėtis skambinant pagalbos linija

Žinodami, ko tikėtis pagalbos telefono skambučio metu, galite jaustis šiek tiek lengviau. Jūsų skambučių patirtis skirsis priklausomai nuo to, į kurią liniją skambinate, kodėl skambinate, ir nuo situacijos sunkumo. Apskritai, štai ko tikėtis.

Daugeliu atvejų pirmasis balsas, kurį išgirsite pagalbos linijoje, gali būti automatinis. Jei tarnybos naktis užimta, automatinis pranešimas nurodys likti linijoje, kol atsiras darbuotojas. Kitais atvejais pranešime gali būti pasiūlyta papildomų parinkčių, pvz., parinktis pakeisti kalbą.

Po automatinio pranešimo pasikalbėsite su savanoriu arba patarėju. Konsultantai gali turėti daugiau profesinės patirties siūlydami psichikos sveikatos paslaugas, tačiau savanoriai taip pat yra apmokyti teikti pagalbą. Kai kurios pagalbos linijos taip pat teikia bendraamžių pagalbą, susiejant jus su asmeniu, patyrusiu panašią situaciją, kaip ir jūs. Nesvarbu, su kuo pasikalbėtumėte, galite būti tikri, kad jie pasiruošę padėti.

Pradedant pokalbį

Pagalbos linijos darbuotojas užduos keletą klausimų, kad suprastų jūsų situaciją ir pradėtų pokalbį. Pavyzdžiui, jie gali paklausti: „Kaip aš galiu tau padėti? arba „Kas paskatino jus šiandien susisiekti? Jie taip pat gali paprašyti jūsų vardo, amžiaus, pageidaujamų įvardžių ar vietos, kad galėtų pasiūlyti geresnes paslaugas, bet jūs neprivalote teikti jokios šios informacijos.

Kai skambinate pagalbos krizių telefonu linija, skambutis gali prasidėti įvertinus jūsų situaciją. Pagalbos linijos darbuotojas norės sužinoti, ar jums gresia tiesioginis pavojus, kad galėtų nustatyti greičiausią pagalbos būdą. Pavyzdžiui, jei jums reikia medicininės pagalbos kuo greičiau, pagalbos linija gali padėti surasti artimiausią skubios pagalbos centrą. Jei esate patyręs smurtą šeimoje, pagalbos linijos darbuotojas gali paskambinti vietos teisėsaugai į jūsų vietą, jei to paprašys.

Jei jums nereikia pagalbos krizei, kur pokalbis tęsiasi? Dabar spręsti tau. Dabar pats laikas atkreipti dėmesį į visas pastabas, kurias užsirašėte prieš skambutį. Galite paaiškinti savo dabartines aplinkybes ir emocijas, o tada grįžti atgal, kad paaiškintumėte, kas jus privedė prie šio taško. Kai skambinate kieno nors kito vardu, galbūt norėsite apibūdinti tokius dalykus kaip jo psichikos sveikatos simptomai arba kaip laikui bėgant pasikeitė jo elgesys. Pavyzdžiui, jei įtariate, kad draugas nusižudo, galbūt norėsite pateikti pavyzdžių, ką jis neseniai pasakė.

[Read: Suicide Prevention]

Pasakoja savo istoriją

Nėra jokio ypatingo būdo papasakoti savo istoriją. Tačiau atminkite, kad pagalbos linijos darbuotojas pradeda pokalbį turėdamas labai mažai informacijos.

Štai keletas kitų dalykų, kuriuos reikia atsiminti pagalbos linijos pokalbio metu:

  • Neskubėkite. Viso pokalbio metu galite skirti laiko savo mintims sukaupti. Šie skambučiai yra nemokami, o daugelis linijų veikia 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę.
  • Neprivalote atskleisti jokios informacijos, kuria dalinatės nepatogiai.
  • Jūsų problemos yra svarbios. Nedvejodami iškelkite problemą, nes nerimaujate, kad ji gali būti per nereikšminga arba per intensyvi, kad galėtumėte pasidalinti.

Ko tikėtis iš pagalbos linijos darbuotojo

Pagalbos linijos darbuotojai yra aktyvūs klausytojai ir užduoda klausimus, kurie gali padėti jums apdoroti emocijas ir situaciją. Jie nėra tam, kad priimtų sprendimus, pasakytų, ką daryti, ar skirtų vaistų, pavyzdžiui, vaistų. Tačiau kai kurie pateiks patarimų ir intervencijos idėjų. Taip pat galite pastebėti, kad pokalbis su kuo nors padeda aiškiau mąstyti arba įgyti naudingų įžvalgų.

Atsižvelgiant į aplinkybes, pagalbos linijos darbuotojas gali padėti jums sudaryti veiksmų planą, kuriame būtų nurodyta, ką daryti toliau. Turėdami planą galite jaustis įgalinimo, nesvarbu, su kuo susiduriate.

Šis planas gali apimti:

  • Sudarykite draugų ir šeimos narių sąrašą, su kuriais galite susisiekti krizės metu.
  • Vietinių išteklių, kurie gali būti naudingi ateityje, nustatymas.
  • Nuspręskite, kokių veiksmų imtis, pavyzdžiui, ieškokite terapeuto ilgalaikei pagalbai gauti.

Kai skambinate kieno nors kito vardu, veiksmų planas gali būti sutelktas į būdus, kaip galite nukreipti tą asmenį geresne linkme arba padėti jam rasti vietos paramą. Galiausiai jūsų mylimasis turi nuspręsti, ar jis asmeniškai nori kreiptis pagalbos, ar ne.

Pagalbos linijos pasirinkimas

Visų pagalbos linijos parinkčių rūšiavimas gali atrodyti kaip didžiulė užduotis, ypač kai jau jaučiatės…