Vėžio prevencijos dieta – HelpGuide.org

sveika mityba

Sveika mityba gali padėti išvengti vėžio arba kovoti su juo. Štai kaip sumažinti riziką vartojant su vėžiu kovojantį maistą.

Iš viršaus vaizdas iš arti salotų dubenyje, rankose laikomos ant sofos susirangiusios merginos, paruošta šakutė, griežinėliais pjaustyti obuoliai, granatų sėklos

Kai kurių vėžio rizikos veiksnių, tokių kaip genetika ir aplinka, jūs nekontroliuojate, tačiau tyrimai rodo, kad apie 70% jūsų gyvenimo rizikos susirgti vėžiu priklauso nuo jūsų galimybių pakeisti, įskaitant mitybą. Cigarečių vengimas, alkoholio ribojimas, sveiko svorio siekimas ir reguliari mankšta yra puikūs žingsniai siekiant užkirsti kelią vėžiui. Sveikos mitybos laikymasis taip pat gali atlikti svarbų vaidmenį.

Tai, ką valgote ir nevalgote, gali turėti didelį poveikį jūsų sveikatai, įskaitant riziką susirgti vėžiu. Nors moksliniai tyrimai linkę nurodyti ryšį tarp konkrečių maisto produktų ir vėžio, o ne tvirtus priežasties ir pasekmės ryšius, yra tam tikrų mitybos įpročių, kurie gali turėti didelės įtakos jūsų rizikai. Pavyzdžiui, valgydami tradicinę Viduržemio jūros dietą, kurioje gausu vaisių, daržovių ir sveikų riebalų, tokių kaip alyvuogių aliejus, galite sumažinti riziką susirgti įvairiomis vėžio formomis, įskaitant krūties vėžį. Ir atvirkščiai, dieta, apimanti perdirbtos mėsos porciją, padidina riziką susirgti gaubtinės ir tiesiosios žarnos vėžiu.

Jei jūsų šeimoje yra buvę vėžio atvejų, nedideli mitybos ir elgesio pakeitimai dabar gali turėti didelės įtakos jūsų ilgalaikei sveikatai. Ir jei jums jau buvo diagnozuotas vėžys, maitinantis maistinga mityba gali padėti palaikyti nuotaiką ir sustiprinti kūną šiuo sudėtingu laikotarpiu.

Turėdama daugiau nei 25 000 licencijuotų konsultantų, „BetterHelp“ turi jūsų poreikius atitinkantį terapeutą. Tai lengva, nebrangi ir patogu.

Internetinės terapijos logotipas

Online-Therapy.com yra visas pagalbos priemonių rinkinys, kai jums to reikia pagal jūsų tvarkaraštį. Užsiregistruoti užtrunka vos kelias minutes.

Paauglių konsultavimo logotipas

Teen Counseling yra internetinė terapijos paslauga paaugliams ir jauniems suaugusiems. Susisiekite su savo konsultantu vaizdo įrašu, telefonu ar pokalbių metu.

Paprasti būdai sukurti vėžio prevencinę dietą

Siekdami sumažinti daugelio vėžio rūšių, taip pat kitų sunkių ligų, riziką, stenkitės savo mitybą sudaryti iš įvairių antioksidantų turinčių vaisių ir daržovių, riešutų, pupelių, nesmulkintų grūdų ir sveikųjų riebalų. Tuo pačiu metu stenkitės apriboti suvartojamo perdirbto ir kepto maisto, nesveikų riebalų, cukraus ir rafinuotų angliavandenių kiekį.

Sumažinkite riziką naudodami antioksidantus

Augaliniame maiste gausu maistinių medžiagų, žinomų kaip antioksidantai, kurie stiprina imuninę sistemą ir padeda apsisaugoti nuo vėžio ląstelių.

  • Dietos, kuriose yra daug vaisių, gali sumažinti skrandžio ir plaučių vėžio riziką.
  • Valgydami daržoves, kuriose yra karotinoidų, pavyzdžiui, morkas, Briuselio kopūstus ir moliūgus, galite sumažinti plaučių, burnos, ryklės ir gerklų vėžio riziką.
  • Dietos, kuriose yra daug nekrakmolingų daržovių, tokių kaip brokoliai, špinatai ir pupelės, gali padėti apsisaugoti nuo skrandžio ir stemplės vėžio.
  • Valgydami apelsinus, uogas, žirnius, paprikas, tamsius lapinius žalumynus ir kitus maisto produktus, kuriuose yra daug vitamino C, taip pat galite apsisaugoti nuo stemplės vėžio.
  • Maisto produktai, kuriuose yra daug likopeno, pavyzdžiui, pomidorai, gvajavos ir arbūzai, gali sumažinti prostatos vėžio riziką.

Į savo racioną įtraukite daugiau vaisių ir daržovių

Šiuo metu dauguma iš mūsų gerokai nesiekiame rekomenduojamos mažiausiai penkių vaisių ir daržovių porcijų per dieną. Norėdami papildyti savo mitybą, sutelkite dėmesį į „viso“ maisto pridėjimą, kiek įmanoma artimesnį jų natūraliai būklei. Pavyzdžiui, suvalgykite neluptą obuolį, o ne gerkite obuolių sultis.

Pusryčiai: Į nesmulkintus grūdus, mažai cukraus turinčius pusryčius (pvz., avižinius dribsnius) pridėkite šviežių vaisių, sėklų ir riešutų.

Pietūs: Valgykite salotas, užpildytas mėgstamomis pupelėmis ir žirneliais arba kitomis daržovėmis. Į pilno grūdo sumuštinį įpilkite salotų, pomidorų ir avokado. Valgykite morkų, raugintų kopūstų ar vaisių.

Užkandžiai: Išeidami pro duris paimkite obuolį ar bananą. Morkas, salierus, agurkus, jicama ir paprikas panardinkite į humusą. Turėkite po ranka trasų mišinį, pagamintą iš riešutų ir džiovintų vaisių.

Vakarienė: Į savo mėgstamą makaronų padažą ar ryžių patiekalą pridėkite šviežių arba šaldytų daržovių. Ant keptos bulvės pabarstykite brokoliais, troškintomis daržovėmis arba salsa.

Desertas: Vietoj saldžių desertų rinkitės vaisius.

Užpildykite pluoštu

Skaidulos, dar vadinamos stambia pašara arba biriais, randamos vaisiuose, daržovėse ir nesmulkintuose grūduose ir atlieka pagrindinį vaidmenį palaikant jūsų virškinimo sistemą švarią ir sveiką. Tai padeda išlaikyti vėžį sukeliančių junginių judėjimą virškinamajame trakte, kol jie nesukels žalos. Daug skaidulų turinčios dietos gali padėti išvengti gaubtinės ir tiesiosios žarnos vėžio ir kitų įprastų virškinimo sistemos vėžio formų, įskaitant skrandžio, burnos ir ryklės vėžį.

Rinkitės sveikus riebalus

Jei valgote daug riebalų turinčią dietą, padidėja rizika susirgti daugeliu vėžio rūšių. Tačiau sveiki riebalai iš tikrųjų gali apsaugoti nuo vėžio.

Venkite transriebalų arba iš dalies hidrintas aliejus, randamas supakuotuose ir keptuose maisto produktuose, tokiuose kaip sausainiai, krekeriai, pyragaičiai, bandelės, pyragų plutos, picos tešla, gruzdintos bulvytės, kepta vištiena ir kietieji taco lukštai.

Apriboti sočiųjų riebalų kiekį nuo raudonos mėsos ir pieno produktų iki ne daugiau kaip 10 % jūsų dienos kalorijų.

Pridėkite daugiau nesočiųjų riebalų iš žuvies, alyvuogių aliejaus, riešutų ir avokadų. Omega-3 riebalų rūgštys, esančios lašišoje, tunuose ir linų sėmenyse, gali kovoti su uždegimu ir palaikyti smegenų bei širdies sveikatą.

Sumažinkite cukraus ir rafinuotų angliavandenių vartojimą

Rafinuotų angliavandenių, sukeliančių staigius cukraus kiekio kraujyje šuolius, vartojimas buvo susijęs su 88% didesne prostatos vėžio ir kitų rimtų sveikatos problemų rizika.

Vietoj saldžių gaiviųjų gėrimų, saldintų dribsnių, baltos duonos, makaronų ir perdirbtų maisto produktų, tokių kaip pica, rinkitės nerafinuotus nesmulkintus grūdus, tokius kaip nesmulkintų kviečių arba kelių grūdų duona, rudieji ryžiai, miežiai, kvinoja, sėlenos, avižiniai dribsniai ir nekrakmolingos daržovės. Tai gali sumažinti kolorektalinio ir prostatos vėžio riziką bei padėti pasiekti sveiką svorį.

Apriboti perdirbtą ir raudoną mėsą

Daugybė skirtingų tyrimų nustatė ryšį tarp vėžio rizikos ir perdirbtos mėsos, tokios kaip šoninė, dešrelės, dešrainiai, pipirai ir saliamis, valgymo. Suvalgyti apie 2 oz. (50 gramų) perdirbtos mėsos per dieną padidina kolorektalinio vėžio riziką 20%. Tai gali būti dėl nitratų konservantų ar kitų medžiagų, naudojamų perdirbant mėsą, nors vėžio rizikos veiksniai taip pat didėja valgant raudoną mėsą. Saugiausia strategija yra apriboti suvartojamos perdirbtos mėsos kiekį ir keisti mitybą, ieškant kitų baltymų šaltinių, tokių kaip žuvis, vištiena, kiaušiniai, riešutai ir soja, o ne pasikliauti tik raudona mėsa.

Ruoškite maistą sveikais būdais

Sveiko maisto pasirinkimas nėra vienintelis svarbus veiksnys siekiant išvengti vėžio. Taip pat svarbu, kaip ruošiate, laikote ir gaminate maistą.

Sustiprinti maisto naudą kovojant su vėžiu

Štai keletas patarimų, kurie padės jums gauti didžiausią naudą valgydami visus tuos puikius su vėžiu kovojančius maisto produktus, tokius kaip vaisiai ir daržovės:

Valgykite bent keletą žalių vaisių ir daržovių nes jose paprastai yra daugiausiai vitaminų ir mineralų, nors kai kurias daržoves gaminant, mūsų organizmas gali lengviau panaudoti vitaminus.

Kepant daržoves, garuose tik tol, kol suminkštės. Taip išsaugoma daugiau vitaminų. Per daug verdant daržoves pašalinama daug vitaminų ir mineralų. Jei verdate daržoves, naudokite virimo vandenį sriubai ar kitam patiekalui, kad užtikrintumėte, jog gausite visus vitaminus.

Nuplaukite visus vaisius ir daržoves. Skalbimui naudokite daržovių šepetį. Skalbimas nepašalina visų pesticidų likučių, bet sumažins jų kiekį.

Pagardinkite maistą imunitetą stiprinančiomis žolelėmis ir prieskoniais. Česnakai, imbieras ir kario milteliai ne tik suteikia skonio, bet ir vertingų maistinių medžiagų, padedančių kovoti su vėžiu. Kiti geri pasirinkimai yra ciberžolė, bazilikas, rozmarinas ir kalendra. Pabandykite juos naudoti sriubose, salotose ir troškiniuose.

Patarimai, kaip sumažinti kancerogenų kiekį

Kancerogenai yra vėžį sukeliančios medžiagos, randamos maiste. Jie gali susidaryti gaminant ar konservuojant – dažniausiai su mėsa – ir kai maistas pradeda gesti. Maisto produktų, kuriuose yra kancerogenų, pavyzdžiai yra sūdyta, vytinta ir konservuota mėsa (pvz., šoninė, dešra, jautienos mėsa); sudegusi arba apdegusi mėsa; rūkyti maisto produktai; ir maisto produktus, kurie supelijo.

Norėdami sumažinti kancerogenų poveikį:

Nekepkite aliejaus ant stiprios ugnies. Virimas ar kepimas žemoje temperatūroje (mažiau nei 240 laipsnių) neleidžia aliejui ar riebalams tapti kancerogeniniais. Užuot kepę giliai, keptuvėje ir troškindami, rinkitės sveikesnius būdus, tokius kaip kepimas, virimas, troškinimas garuose ar troškinimas.

Lengvai eikite prie kepsninės. Deginant ar apanglėjus mėsai susidaro kancerogeninės medžiagos. Jei pasirenkate kepti ant grotelių, dažnai vartykite, kad nesudegtų, neperkepkite mėsos ir kepkite tinkamoje temperatūroje (ne per karštoje). Kai riebalai nuvarva ant liepsnos, jie taip pat gali išleisti kitą…

https://sidaurip.desa.id/wp-includes/js/depo25bonus25/

https://sinaboi.desa.id/wp-includes/depo25-bonus25/

https://cibeunying-majenang.cilacapkab.go.id/wp-includes/nexus/

https://cidadap-karangpucung.cilacapkab.go.id/wp-includes/zeus-slot/

https://kalisabuk-kesugihan.cilacapkab.go.id/wp-includes/garansi-kekalahan-100/

https://kelurahanwahno.kotajayapura.id/wp-includes/js/bonus-new-member/

https://cafeadobro.ro/

https://haberveotesi.com.tr/

https://maisqueauga.com/

https://www.brightpath.com.sg/

https://www.dreamwavehotel.com/

https://opigesfarm.com/

https://woodtoc.com.ar/

https://opynewsjoinville.com.br/

https://buabi.com/

https://casadepianos.com.br/

https://www.champlainorchards.com/

https://www.bangunharjo.desa.id/wp-includes/vietnam/