Vaping – HelpGuide.org

priklausomybė

Elektroninių cigarečių ir kitų garų prietaisų naudojimas gali sukelti priklausomybę nuo nikotino ir sukelti pavojingus toksinus. Sužinokite daugiau apie unikalias rizikas, su kuriomis susiduria jauni žmonės, ir kaip atsikratyti šio įpročio.

Vaping paauglė mergina

Vapingo supratimas

Garinimas apima garų įkvėpimą iš elektroninės cigaretės, e-pipe, vape pod, vape rašiklio ar panašaus prietaiso. Daugelis vaikų ir paauglių žiūri į garavimą ir mato nekenksmingą veiklą. Galite pamanyti, kad tai iš esmės tik aromatizuoti garai, padedantys atsipalaiduoti. Arba galite manyti, kad garavimas yra toks paplitęs tarp jūsų amžiaus žmonių, kad pavojus turi būti pervertintas.

Tiesa, kad garinimas yra vis labiau paplitęs jaunų žmonių įprotis. 2021 m. JAV atlikta apklausa daugiau nei du milijonai vidurinių ir aukštųjų mokyklų moksleivių teigė, kad per pastarąjį mėnesį vartojo elektronines cigaretes. Elektroninės cigaretės tarp tų studentų buvo kur kas populiaresnės nei cigaretės, cigarai ir kiti tabako gaminiai.

Šie skaičiai kelia nerimą sveikatos specialistams, nes garavimo pavojus yra labai realus. Vape prietaisų aerozolyje dažnai yra nikotino – priklausomybę sukeliančio vaisto, kuris gali paveikti besivystančias smegenis. Be to, kai įkvepiate garus iš savo elektroninių cigarečių, taip pat įkvepiate įvairias chemines medžiagas, kurių kai kurios gali būti toksiškos. Taigi, tie iš pažiūros nekenksmingi garai gali neigiamai paveikti jūsų fizinę ir psichinę sveikatą.

Jei tik retkarčiais pasišviečiate, gali pakakti sužinoti daugiau apie riziką, kad įtikintumėte jus vengti elektroninių cigarečių ateityje. Jei jau esate įprastas vape vartotojas, galite pastebėti, kad nikotino pašalinimas yra sudėtingas procesas. Galbūt jūs norite mesti rūkyti, bet abstinencijos simptomai nuolat nukreipia jus atgal į savo garą. Galbūt baiminatės dėl garavimo pavojaus sveikatai, bet nežinote, kaip išsiversite be nikotino. Žinokite, kad tai galima padaryti. Turėdami tinkamą informaciją, palaikymą ir strategijas, galite visam laikui atsikratyti įpročio ir apsaugoti savo sveikatą bei gerovę.

Turėdama daugiau nei 25 000 licencijuotų konsultantų, „BetterHelp“ turi jūsų poreikius atitinkantį terapeutą. Tai lengva, prieinama ir patogu.

Internetinės terapijos logotipas

Online-Therapy.com yra visas pagalbos priemonių rinkinys, kai jums to reikia pagal jūsų tvarkaraštį. Užsiregistruoti užtrunka vos kelias minutes.

Paauglių konsultavimo logotipas

Teen Counseling yra internetinė terapijos paslauga paaugliams ir jauniems suaugusiems. Susisiekite su savo konsultantu vaizdo įrašu, telefonu ar pokalbių metu.

Vaping poveikis sveikatai

Elektroninės cigaretės buvo reklamuojamos kaip saugesnė alternatyva tradicinėms cigaretėms. Kai kurie žmonės netgi pereina prie garinimo, kad sumažintų su rūkymu susijusią riziką. Tiesa, kad išpūstuose aerozoliuose yra mažiau toksiškų cheminių medžiagų nei cigarečių dūmuose. Tačiau tai nereiškia, kad garinimas yra nerizikinga veikla.

CDC tyrimo duomenimis, maždaug 99 procentai JAV parduodamų elektroninių cigarečių turi tam tikrą nikotino kiekį, o turinys ne visada atskleidžiamas. Nikotinas yra stimuliatorius, kuris padidina jūsų širdies susitraukimų dažnį ir laikinai padidina jūsų širdies ritmą. Galite jį naudoti norėdami atsipalaiduoti po ilgos dienos mokykloje arba nuraminti nervus prieš eidami į didelį renginį.

Nors daugelis žmonių iš pradžių vartoja nikotiną, norėdami atsikratyti nerimo ar depresijos, jie greitai atranda, kad gali išsivystyti priklausomybė. Ir ta priklausomybė ilgainiui blogina psichinę sveikatą.

[Read: Self-Medicating Depression, Anxiety, and Stress]

Jei esate priklausomas nuo nikotino ir per ilgai vartojate vaistą, galite jaustis prislėgti, nerimastingi, nesusikaupę ar irzlūs. Taigi, jūs dar kartą vape, kad sumažintumėte tuos simptomus, ir ciklas kartojasi. Tai gali sukelti nerimą keliančią situaciją, kai pradėsite jaustis taip, tarsi priklausomybė nuo nikotino valdytų jus.

Nikotinas taip pat gali paveikti jūsų smegenis, kurios vystosi tol, kol sulauksite 20 metų amžiaus. Nikotinas trukdo smegenų vystymuisi, nes pažeidžia smegenų sritis, atsakingas už mokymąsi, susikaupimą, nuotaiką ir impulsų kontrolę. Tai gali turėti įtakos viskam – nuo ​​mokyklos darbų iki socialinio gyvenimo.

Sunkumai išlaikyti informaciją pamokoje arba susikoncentruoti į namų darbus gali sukelti akademinių iššūkių. Nuotaikos svyravimai ir impulsyvus elgesys gali paskatinti jus užpulti artimiausiems draugams ir sukelti nesutarimų jūsų socialiniame rate.

Toksiškos cheminės medžiagos elektroninėse cigaretėse

Be nikotino, jūsų garų aerozolis gali paveikti kitas nesveikas chemines medžiagas. Kaitinant skystį, gali susidaryti formaldehidas, dirginantis ir tikėtinas kancerogenas. Cheminės medžiagos, tokios kaip akroleinas, diacetilas ir dietilenglikolis, gali pažeisti plaučius. Garinimas taip pat gali paveikti jūsų kūną metalais, tokiais kaip alavas, švinas, nikelis ir kadmis.

Vapingas gali kelti pavojų, kurį mokslininkai dar turi atskleisti. Dar 2019 m. sintetinė vitamino E forma buvo nustatyta kaip galimas kaltininkas dėl plaučių traumų protrūkio tarp garų vartotojų. Be to, vienas 2021 m. atliktas aerozolių ir skysčių garinimo tyrimas nustatė, kad yra beveik 2000 nežinomų cheminių medžiagų.

Ligų rizika

Vis daugiau tyrimų rodo, kad garavimas gali turėti įtakos burnos sveikatai. Nikotinas trikdo kraujotaką dantenose, o elektroninių cigarečių aerozolis keičia burnos bakterijų būklę. Tai padidina periodonto ligos riziką, kuri pasireiškia tokiais simptomais kaip blogas burnos kvapas, patinusios ir kraujuojančios dantenos, pasunkėjęs kramtymas ir palaidi dantys.

Nauji tyrimai taip pat rodo, kad elektroninių cigarečių vartotojams gali padidėti prediabeto ir plaučių ligų, tokių kaip astma ir lėtinė obstrukcinė plaučių liga (LOPL), rizika. Jei naudojate ir elektronines, ir tradicines cigaretes, dar labiau padidinsite pavojų sveikatai. Vienas tyrimas parodė, kad žmonės, vartojantys abiejų tipų nikotino šaltinius, žymiai padidina širdies ir kraujagyslių ligų tikimybę.

Kaip mesti rūkyti

Yra daug priežasčių nustoti kvėpuoti, tačiau įpročio atsisakymas gali būti varginantis procesas. Galbūt jums pavyks vieną dieną išvengti elektroninių cigarečių, kol pasiduosite troškimui vapėti. Tada nikotino kiekį lydi gėdos ir apgailestavimo jausmas. Kai pakartotinai nepavyksta mesti rūkyti, galite jaustis bejėgiai, nusivylę ir pradėti galvoti, ar su jumis kažkas negerai.

Žinokite, kad nesate vienas. Priklausomybė nuo nikotino yra problema, su kuria susiduria daugelis žmonių. Tačiau apgalvotas ir strateginis požiūris kovojant su priklausomybe ir su jais susijusiais įpročiais gali turėti įtakos.

Pradėkite apmąstydami savo motyvus mesti rūkyti. Daugumai žmonių elektroninių cigarečių atsisakymas turi daug privalumų. Užsirašykite visas savo motyvacijas. Galbūt norite sutaupyti pinigų svarbiam įvykiui, bet vis išleidžiate pinigus vape priedams. O gal norite mesti dūmus, kad išvengtumėte fizinių ir psichinių priklausomybės pasekmių. Jei jūsų santykiai su draugais, partneriais ar tėvais nukentėjo dėl jūsų įpročio, mesti rūkyti gali pagerinti jūsų socialinį gyvenimą. Šis sąrašas priežasčių, kodėl verta mesti dūmus, padės jums sekti, kai kyla pagunda atnaujinti įprotį.

Tada nustatykite metimo datą. Kada planuojate visiškai atsikratyti garinimo įpročio? Pasirinkite dieną, kuri patenka į kitas dvi savaites, kad noras mesti rūkyti išliktų stiprus. Tačiau nesirinkite dienos, kuri, jūsų manymu, bus labai įtempta, pavyzdžiui, svarbaus išbandymo dienos. Kai išsikelsite savo tikslą, galėsite pradėti koreguoti savo elgesį ir atsikratyti priklausomybės.

1 patarimas nutraukti garavimą: nustatykite ir valdykite paleidiklius

Trigeriai yra specifinės situacijos, kurios padidina jūsų norą išsipūsti. Pavyzdžiui, užuodęs garų kvapą ore arba matydamas draugus, gali padidėti potraukis. Galbūt internetinės ar televizijos reklamos vilioja jus pasiimti elektroninę cigaretę.

Tam tikros emocinės būsenos taip pat gali veikti kaip provokatoriai. Galbūt ruošiantis pokalbiui dėl darbo patiriamas stresas padidina jūsų norą išsišokti. Taip pat galite kreiptis į nikotiną, kad susidorotumėte su vienatve ir nuoboduliu.

Jei jums sunku nustatyti savo trigerius, veskite potraukio žurnalą. Įrašykite informaciją, pvz., kada prasidėjo potraukis, ką veikėte ir su kuo buvote. Taip pat galite atkreipti dėmesį į potraukio intensyvumą.

Trigerių įveikimas

Kai žinosite savo trigerius, galite sukurti strategijas, kaip jų išvengti arba sumažinti.

Pradedantiesiems skirkite laiko, kad atsikratytumėte bet kokių vape priedų savo kuprinėje, spintelėje, automobilyje ar kambaryje. Jei socialinis spaudimas yra priežastis, padarykite pertrauką nuo draugų, kurie šneka arba praneškite jiems, kad bandote mesti rūkyti. Jei kas nors bandys priversti jus vėl naudoti elektronines cigaretes, tiesiog tvirtai, bet mandagiai pasakykite „ne, ačiū“. Geras draugas gerbs šią ribą.

Kalbant apie emocijomis pagrįstus veiksnius, turėsite išmokti naujų būdų, kaip susidoroti su tomis emocijomis. Štai tik keli galimų įveikos strategijų pavyzdžiai:

Jei jaučiate vienatvę ir nuobodulį:

  • Naudokite užuojautą sau ir pozityvų pokalbį su savimi, kad…