Vaikų nutukimas ir svorio problemos

vaikystės klausimai

Ar jūsų vaikas turi svorio problemų? Šie patarimai gali padėti jūsų vaikui pasiekti ir išlaikyti sveikesnį svorį.

Vaikas griebia iš krūvos didelių prancūziškų kepsnių skilteles lėkštėje su suaugusiojo dydžio mėsainiu

Vaikų svorio problemų supratimas

Būdami tėvais, keli dalykai yra gražesni už jūsų kūdikį pilnas skruostais ar putlius mažylio kelius. Tačiau kai kuriems vaikams tie žavūs kūdikių riebalai gali tapti sveikatos problema.

Šiandien beveik vienas iš keturių vaikų ir paauglių išsivysčiusiose šalyse turi antsvorio arba yra nutukęs. Dėl šių papildomų svarų vaikams kyla rimtų sveikatos problemų, įskaitant diabetą, širdies ligas ir astmą, rizika. Vaikų nutukimas taip pat daro emocinę žalą. Antsvorio turintiems vaikams dažnai sunku neatsilikti nuo kitų vaikų ir užsiimti sportu bei veikla. Kiti vaikai gali juos erzinti ir atstumti, sukeldami žemą savigarbą, neigiamą kūno įvaizdį ir net depresiją.

Jei stebite, kaip jūsų vaikas kovoja su savo svoriu, lengva jaustis priblokštas ar bejėgis. Bet jūs galite padaryti daug, kad padėtumėte savo vaikui. Kuo anksčiau diagnozavus svorio problemas ir nutukimą, gali sumažėti vaiko rizika susirgti rimtomis sveikatos ligomis, kai jie sensta. O įtraukę visą šeimą galite nutraukti svorio problemų ir nutukimo ratą, sustiprinti vaiko fizinę ir psichinę sveikatą ir padėti jam užmegzti sveikus santykius su maistu, kuris truks visą gyvenimą. Kad ir koks būtų jūsų vaiko svoris, praneškite jam, kad jį mylite ir kad viskas, ko norite padaryti, tai padėti jam būti sveikiems ir laimingiems.

Ar jūsų vaikas turi antsvorio?

Vaikai auga skirtingais tempais skirtingu metu, todėl ne visada lengva nustatyti, ar vaikas turi antsvorio. Kūno masės indeksas (KMI) naudoja ūgio ir svorio matavimus, kad įvertintų vaiko kūno riebalų kiekį. Tačiau nors KMI paprastai yra geras rodiklis, jis NĖRA tobulas kūno riebalų matas ir netgi gali būti klaidinantis tais laikais, kai vaikai sparčiai auga.

[Read: Healthy Food for Kids]

Jei jūsų vaikas užregistruoja aukštą KMI pagal amžių, gydytojui gali tekti atlikti papildomus vertinimus ir patikras, kad nustatytų, ar riebalų perteklius yra problema.

Turėdama daugiau nei 25 000 licencijuotų konsultantų, „BetterHelp“ turi jūsų poreikius atitinkantį terapeutą. Tai lengva, prieinama ir patogu.

Internetinės terapijos logotipas

Online-Therapy.com yra visas pagalbos priemonių rinkinys, kai jums to reikia pagal jūsų tvarkaraštį. Užsiregistruoti užtrunka vos kelias minutes.

Paauglių konsultavimo logotipas

Teen Counseling yra internetinė terapijos paslauga paaugliams ir jauniems suaugusiems. Susisiekite su savo konsultantu vaizdo įrašu, telefonu ar pokalbių metu.

Vaikų svorio problemų ir nutukimo priežastys

Supratimas, kaip vaikai tampa antsvoriu, yra svarbus žingsnis siekiant nutraukti ciklą. Daugumą vaikų nutukimo atvejų sukelia per daug valgymas ir per mažas fizinis aktyvumas. Vaikams reikia pakankamai maisto, kad palaikytų sveiką augimą ir vystymąsi. Tačiau kai jie suvartoja daugiau kalorijų nei sudegina per dieną, gali padidėti svoris.

Vaikų svorio problemų priežastys gali būti šios:

  • Užsiėmusios šeimos mažiau gamina namuose ir daugiau valgo lauke.
  • Lengva prieiga prie pigaus, kaloringo greito maisto ir greito maisto.
  • Didesnės maisto porcijos tiek restoranuose, tiek namuose.
  • Vaikai, vartojantys didelius kiekius cukraus saldintuose gėrimuose ir pasislėpę įvairiuose maisto produktuose.
  • Vaikai mažiau laiko praleidžia aktyviai žaisdami lauke ir daugiau laiko žiūri televizorių, žaidžia vaizdo žaidimus ir sėdi prie kompiuterio.
  • Daugelis mokyklų panaikina arba mažina savo kūno kultūros programas.
Mitai ir faktai apie vaikų svorio problemas ir nutukimą
1 mitas: Vaikų nutukimas yra genetinis, todėl nieko negalite padaryti.

Faktas: Nors žmogaus genai daro įtaką svoriui, jie yra tik viena nedidelė lygties dalis. Nors kai kurie vaikai labiau linkę priaugti svorio nei kiti, tai nereiškia, kad jiems lemta svorio problemų. Dauguma vaikų gali išlaikyti sveiką svorį, jei jie valgo teisingai ir mankštinasi.

2 mitas: Nutukę arba antsvorio turintys vaikai turėtų laikytis dietos.

Faktas: Jei jūsų vaiko gydytojas nenurodė kitaip, vaikų nutukimo gydymas nėra svorio metimas. Tikslas turėtų būti sulėtinti arba sustabdyti svorio augimą, kad jūsų vaikas augtų iki idealaus svorio.

3 mitas: tai tik kūdikių riebalai. Vaikai peraugs svorį.

Faktas: Vaikų nutukimas ne visada sukelia nutukimą suaugus, tačiau jis labai padidina riziką. Dauguma vaikų, turinčių antsvorį bet kuriuo ikimokyklinio ar pradinio ugdymo laikotarpiu, paauglystėje vis dar turi antsvorio. Dauguma vaikų neišgyvena problemos.

Norėdami kovoti su svorio problemomis, įtraukite visą šeimą

Sveiki įpročiai prasideda namuose. Geriausias būdas kovoti su vaikų nutukimu ir svorio problemomis arba jų išvengti – paskatinti visą šeimą sveikiau gyventi. Geresnis maisto pasirinkimas ir aktyvumas bus naudingi visiems, nepaisant svorio.

Taip pat galite padaryti didžiulį poveikį savo vaikų sveikatai, įsitraukdami į jų gyvenimo detales. Praleisdami laiką su vaikais – kalbėdami apie savo dieną, žaisdami, skaitydami, gamindami maistą, jie gali sustiprinti savigarbą, kurios gali prireikti norint padaryti teigiamų pokyčių.

Pirmaujantis pavyzdžiu

Jei vaikas mato, kad valgote daržoves, esate aktyvus ir ribojate televizoriaus laiką, yra didelė tikimybė, kad jis elgsis taip pat.

Ką tu valgai. Pasakykite savo vaikui apie sveiką maistą, kurį valgote, kol jį valgote. Galite pasakyti: „Aš valgau brokolius su česnakiniu padažu. Nori kąsnelio?”

Kai gamini. Sveikai gaminkite savo vaikų akivaizdoje. Dar geriau – skirkite jiems amžių atitinkantį darbą virtuvėje. Papasakokite apie tai, ką gaminate ir kodėl tai naudinga jūsų kūnui.

Kaip judi. Kiekvieną dieną tam tikru būdu mankštinkitės. Būkite autentiški – darykite tai, kas jums patinka. Papasakokite savo vaikams, ką darote, ir pakvieskite juos prisijungti prie jūsų.

Jūsų laisvalaikis. Venkite prie televizoriaus ar per daug laiko kompiuteriu. Vaikai daug mažiau linkę įjungti ekranus, jei jie išjungti, o jūs darote tai, į ką jie gali įsitraukti.

Realaus gyvenimo strategijos

  • Pripažinkite, kad turite daugiau kontrolės, nei manote. Tu gali išjunkite televizorių, kompiuterį ar vaizdo žaidimą. Tu gali pasirinkite išlipti iš autobuso viena stotele anksčiau nei įprastai ir likusį kelią nueiti pėsčiomis, ypač kai esate su vaikais. Tu gali duokite savo šeimai daugiau daržovių vakarienei.
  • Pagalvokite apie tiesioginę naudą. Jei ateityje širdies ligų rizikos mažinimas atrodo abstraktus, sutelkite dėmesį į gerus dalykus, kurie gali nutikti dabar. Valgydami mažesnę porciją ar praleidę desertą, nesijausite nepatogiai sotūs. Išvykimas su paaugliu gali sukelti nuostabų pokalbį, kurio nė vienas iš jūsų nesitikėjote. Šokti ar žaisti su vaikais yra labai smagu ir galite puikiai pasportuoti.
  • Laikui bėgant atlikite nedidelius, paprastus pakeitimus. Pasiūlymas, kad šeimos nariai bėgtų kartu kiekvieną dieną, tikriausiai sukels daug akių. Lengviau ir patraukliau pradėti nuo naujų mitybos ir fizinio aktyvumo požiūrių, kuriuos tikrai nori išbandyti visa šeima. Pavyzdžiui, porą naktų per savaitę pasivaikščiokite po vakarienės, užuot įsijungę televizorių.

Šaltinis: Mes galime! Šeimos, ieškančios pusiausvyros, JAV Sveikatos ir žmogiškųjų paslaugų departamentas

Rinkitės sveikesnį maistą

Nors jums gali tekti iš esmės pakeisti savo šeimos mitybos įpročius, viską pakeitus iš karto, dažniausiai apgaudinėjama arba pasiduodama. Verčiau pradėkite nuo mažų, laipsniškų žingsnelių sveikos mitybos link – pavyzdžiui, kiekvieną vakarą į vakarienę įpilkite salotų arba keiskite bulvytes į troškintas daržoves, o ne vieną didelį drastišką pokytį. Kai maži pokyčiai tampa įpročiu, galite ir toliau įtraukti daugiau sveikų pasirinkimų.

Valgyk vaivorykštę. Patiekite ir skatinkite valgyti įvairius vaisius ir daržoves. Tai turėtų būti raudona (burokėliai, pomidorai), oranžinė (morkos, moliūgai), geltona (bulvės, bananai), žalia (salotos, brokoliai) ir panašiai – kaip ir valgant vaivorykštę.

Pusryčiams teikite prioritetą. Pusryčius valgantys vaikai rečiau turi antsvorio ar nutukimo nei tie, kurie praleidžia pirmąjį dienos valgymą. Tačiau svarbu sutelkti dėmesį į sveikus pasirinkimus, pavyzdžiui, avižinius dribsnius, šviežius vaisius, pilno grūdo grūdus, kuriuose yra daug skaidulų ir mažai cukraus, ir neriebų pieną, o ne saldžius dribsnius, spurgas ar skrudintuvus.

Ieškokite paslėpto cukraus. Sumažinti jūsų ir jūsų vaiko valgomų saldainių ir desertų kiekį yra tik dalis kovos. Cukrus taip pat slepiasi įvairiuose maisto produktuose, kaip duona, konservuotos sriubos, makaronų padažas, greitai paruošiama bulvių košė, šaldytos vakarienės, neriebūs patiekalai, greitas maistas ir kečupas. Viską, ko reikia, organizmas gauna iš natūraliai maiste esančio cukraus – taigi viskas, kas pridedama…