Suaugusiųjų autizmas ir santykiai – HelpGuide.org

autizmas

Jei jūs ar jūsų mylimasis esate autistas, draugystės ar romantiškų santykių palaikymas gali susidurti su unikaliais iššūkiais. Tačiau yra būdų, kaip puoselėti tvirtesnę, labiau patenkinančią partnerystę.

Moterų pora apsikabinusi

Kaip autizmas veikia santykius?

Nesvarbu, ar esate autistiškas suaugęs žmogus, ar palaikote romantiškus, šeimyninius ar platoniškus santykius su autistišku suaugusiuoju, tikriausiai patyrėte nusivylimų.

Jei esate autistas, galite jaustis suglumę ir erzinti dėl iš pažiūros sudėtingų jūsų artimųjų bendravimo būdų. Arba galbūt jaučiatės nesuprastas artimo draugo arba mikrovaldomas sutuoktinio. Jei jūsų mylimasis yra autistas, jus gali nuliūdinti jo fiksacijos ar griežti įpročiai. Galbūt jūsų jausmus įskaudino jų atviros pastabos.

Tokiuose santykiuose neretai abu žmonės suabejoja, ar viskas išliks. Kai kuriais atvejais partneriai reaguoja taip, kad tik pakurstytų nesaugumą arba paaštrėtų konfliktai. Pavyzdžiui, po ginčo neurotipinis partneris gali jaustis įtemptas ir neišgirstas, o autistiškas partneris tolsta ir pasipiktina. Kai problemos kartojasi, santykiai tampa vis labiau įtempti.

Svarbu atsiminti, kad nesveikų santykių dinamika nėra iškalta akmenyje. Autistams ir neurotipiniam žmogui visiškai įmanoma pasitenkinti romantika ar draugyste. Svarbiausia yra sukurti santykius, kurių pagrindinis tikslas yra abipusis supratimas ir noras eiti į kompromisus bei prisitaikyti.

Turėdama daugiau nei 25 000 licencijuotų konsultantų, „BetterHelp“ turi jūsų poreikius atitinkantį terapeutą. Tai lengva, nebrangi ir patogu.

Internetinės terapijos logotipas

Online-Therapy.com yra visas pagalbos priemonių rinkinys, kai jums to reikia pagal jūsų tvarkaraštį. Užsiregistruoti užtrunka vos kelias minutes.

Paauglių konsultavimo logotipas

Teen Counseling yra internetinė terapijos paslauga paaugliams ir jauniems suaugusiems. Susisiekite su savo konsultantu vaizdo įrašu, telefonu ar pokalbių metu.

Autizmo iššūkiai suaugusiųjų santykiuose

Autizmas daro įtaką tam, kaip individas apdoroja patirtį ir sąveikauja su jį supančiu pasauliu. Autistai kartais į santykius ir socialinę sąveiką žiūri taip, kaip neurotipiniai žmonės visiškai nesupranta. Tai sukėlė įvairiausių mitų ir klaidingų nuomonių. Kai kurie paplitę mitai apie autistinius asmenis:

  • Jie netrokšta socialinio bendravimo.
  • Jiems trūksta empatijos.
  • Jie nepatiria „normalių“ emocijų.

Visos šios idėjos yra klaidingos. Iš prigimties žmonės trokšta socialinės paramos ir tvirtų santykių. Autistai nėra išimtis ir jie gali užmegzti ryšį su kitais empatišku lygiu. Jų emocijos gali būti gilios, net jei jie turi skirtingus saviraiškos būdus. Tiesą sakant, tyrimai rodo, kad suaugusieji autistai dažniausiai patiria didesnį vienišumą nei jų bendraamžiai.

Nepaisant mitų ir klaidingų nuomonių, yra keletas autistiškų bruožų, kurie gali apsunkinti santykių dinamiką.

Socialinių užuominų skaitymas. Jei esate autistas, jums gali būti sunku perskaityti socialinius signalus, kuriuos neurotipiniai žmonės laiko įprastais. Tai gali sukelti nesusipratimų. Galbūt nepastebite savo mylimo žmogaus susierzinusios veido išraiškos ar balso tono ir neteisingai supratote jo nuotaiką.

Noras nuoseklumo. Jei jums nepatinka, kai keičiasi tvarkaraščiai ir planai, jūsų nuoseklumo poreikis gali prieštarauti jūsų partnerio spontaniškumo jausmui. Galbūt jūsų sutuoktinis nori pagyvinti santykius netikėtumais, tačiau neplanuoti įvykiai verčia jausti nerimą ir sutrikimą.

Nerimas. Neretai autistai patiria didelį stresą ir nerimą. Tai gali sukelti polinkį per daug analizuoti situacijas. Galite valandų valandas nerimauti dėl to, ar neteisingai supratote savo draugą, ar jis slapta ant jūsų pyksta. Nerimas taip pat gali sukelti miego sutrikimus, o tai gali sukelti dirglumą ir nuotaikos svyravimus.

[Read: Anxiety Disorders and Anxiety Attacks]

Siauri interesai. Jei turite ypatingų pomėgių, jūsų mylimas žmogus gali jaustis taip, lyg teiktumėte jiems pirmenybę, o ne santykius. Jie taip pat gali susierzinti, jei jūsų entuziazmas priveda prie „informacijos sąvartyno“ arba per daug dalinatės informacija apie savo aistrą.

Jutimo problemos. Diskomfortas dėl tam tikrų pojūčių gali sukelti nusivylimą ir nepatogumą tiek seksualinėse, tiek neseksualinėse situacijose. Galbūt jūs turite ne kartą pasakyti savo draugui, kad bakstelėjimas kojomis, gumbų trynimas ar kalbėjimas tam tikru garsu jus vargina.

Kiekvieną iš šių kliūčių galima įveikti naudojant tinkamas strategijas. Taip pat svarbu, kad neurotipinis partneris pripažintų, kad jo mylimo žmogaus bruožai čia nėra vienintelis veiksnys. Kad santykiai veiktų, neurotipinis žmogus taip pat turės apmąstyti savo bruožus ir įpročius.

Autizmo santykių problemų įveikimas 1 patarimas: Ugdykite tarpusavio supratimą

Bendros kalbos radimas visada yra geras bet kokių santykių atspirties taškas, tačiau nepamirškite savo skirtumų. Jūs abu tikriausiai skirtingai interpretuojate pasaulį ir savo sąveiką. Reagavimo į situacijas būdas taip pat gali skirtis. Autistu partneriui gali prireikti minutės vienam, kad galėtų apdoroti savo emocijas arba norėti žingsnis po žingsnio įgyti naujų patirčių. Ir atvirkščiai, neautistiškas partneris gali norėti žodžiu išlieti savo emocijas arba įveikti iššūkius, remdamasis žarnyno reakcijomis.

Šie skirtumai nebūtinai yra blogai. Tačiau turėsite atsiverti naujoms perspektyvoms.

Išstudijuokite autizmą. Kiekvienas autistiškas žmogus yra skirtingas. Tačiau mokymasis apie bendrus autistinius bruožus ir patirtį gali padėti jums abu lavinti ir suteikti daugiau galimybių. Jei esate autistas, galite pajusti palengvėjimą išgirdę apie kitus žmones, kurie susiduria su panašiomis problemomis. Jei nesate autistas, galite išmokti geresnių būdų palaikyti savo mylimąjį ir suprasti neurodivergentinę perspektyvą.

[Read: Autism in Adults: Recognizing the Signs, Living with a Diagnosis]

Į sąveiką žiūrėk su smalsumu. Net jei jaučiate, kad visiškai suprantate savo mylimą žmogų, visada yra ko išmokti. Užduokite klausimus, kurie padėtų geriau suprasti savo partnerio vidinę veiklą. Kas juos motyvuoja? Kas išeikvoja jų energiją? Kas yra jų nesaugumas? Kokios paramos jie tikisi iš jūsų? Apsvarstykite galimybę užsirašyti kai kuriuos jų atsakymus ateityje.

Būkite pasirengę pasidalinti savo požiūriu ir su savo mylimuoju. Neleiskite, kad gėda ar gėda jus sulaikytų, ir automatiškai nemanykite, kad jūsų partneris jūsų nesupras.

Kaip gali jaustis autistiškas partneris:
Nusivylęs. Jie gali jaustis taip, lyg visuomenė nepatenkintų jų poreikių arba kad kiti neskiria laiko jiems suprasti. Jie gali trokšti, kad juos priimtų ne tik artimi draugai ir partneriai, bet ir platesnė socialinė grupė.
Suglumęs. Juos gali supainioti pasyvi agresija ar netvarkingi įpročiai. „Kodėl kiti žmonės negali būti tiesesni? gali būti dažnas klausimas.
Nerimastingas. Jie gali norėti patikinimo, kad jiems netrūksta socialinių užuominų. Jie gali bijoti, kad pasakė ką nors netinkamo ar nejautraus.
Priblokštas. Priklausomai nuo jutimo problemų, autistiškas asmuo gali jausti stresą ar nerimą dėl aplinkos veiksnių, tokių kaip apšvietimas. Socialinės situacijos taip pat gali būti sudėtingos ir sukelti stresą.
Pavargęs. Jei autistiškas asmuo jaučia poreikį maskuoti savo elgesį, kad tilptų į socialines situacijas, jis dažnai gali jaustis išsekęs. Jie taip pat gali turėti intravertišką pobūdį, o tai reiškia, kad bendravimas apskritai yra tik varginanti veikla.
Kaip gali jaustis neautistiškas partneris:
Pabrėžė. Jie gali jaustis taip, tarsi turėtų būti pernelyg dėmesingi, nes padeda savo partneriui ar draugui naršyti socialinėse situacijose. Jie gali jaustis atsakingi už visus savo mylimo žmogaus veiksmus.
Susierzinęs. Jie gali jaustis susierzinę, jei atrodo, kad tam tikros problemos kartojasi. Pavyzdžiui, jų autistiškas partneris gali būti pernelyg bukas, net po kelių bandymų pakeisti savo bendravimo stilių.
Ignoruojama. Kai autistiškas partneris turi ypatingų pomėgių, neurotipinis partneris gali jaustis tarsi antras po tų pomėgių ar aistrų.
Emociškai santūrus. Neurotipinis partneris gali jaustis taip, tarsi jis visada turi išlaikyti ramybę, kad išvengtų konfliktų. Emocinis slopinimas ilgainiui gali sukelti didelį stresą, pasipiktinimą ir protrūkius.

2 patarimas: prisiimkite atsakomybę už savo veiksmus

Santykiuose niekas ne visada teisus. Svarbu žinoti, kaip jūsų elgesys sukelia mylimojo reakcijas ir daro įtaką…

https://sidaurip.desa.id/wp-includes/js/depo25bonus25/

https://sinaboi.desa.id/wp-includes/depo25-bonus25/

https://cibeunying-majenang.cilacapkab.go.id/wp-includes/nexus/

https://cidadap-karangpucung.cilacapkab.go.id/wp-includes/zeus-slot/

https://kalisabuk-kesugihan.cilacapkab.go.id/wp-includes/garansi-kekalahan-100/

https://kelurahanwahno.kotajayapura.id/wp-includes/js/bonus-new-member/

https://cafeadobro.ro/

https://haberveotesi.com.tr/

https://maisqueauga.com/

https://www.brightpath.com.sg/

https://www.dreamwavehotel.com/

https://opigesfarm.com/

https://woodtoc.com.ar/

https://opynewsjoinville.com.br/

https://buabi.com/

https://casadepianos.com.br/

https://www.champlainorchards.com/

https://www.bangunharjo.desa.id/wp-includes/vietnam/