Socialinė žiniasklaida ir psichikos sveikata

paauglių problemos

Nors daugelis iš mūsų mėgsta palaikyti ryšį socialinėje žiniasklaidoje, per didelis naudojimasis gali paskatinti priklausomybės, nerimo, depresijos, izoliacijos ir FOMO jausmus. Štai kaip pakeisti savo įpročius ir pagerinti nuotaiką.

Moters rankose laikomo mobiliojo telefono stambiu planu, jos nykščiais yra parengtoje žinučių siuntimo padėtyje virš apšviesto telefono ekrano

Socialinės žiniasklaidos vaidmuo psichikos sveikatai

Žmonės yra socialinės būtybės. Mums reikia kitų draugystės, kad klestėtume gyvenime, o mūsų ryšių tvirtumas turi didžiulį poveikį mūsų psichinei sveikatai ir laimei. Socialinis ryšys su kitais gali sumažinti stresą, nerimą ir depresiją, padidinti savivertę, suteikti komforto ir džiaugsmo, užkirsti kelią vienatvei ir netgi prailginti jūsų gyvenimą. Kita vertus, stiprių socialinių ryšių trūkumas gali kelti rimtą pavojų jūsų psichinei ir emocinei sveikatai.

Šiandieniniame pasaulyje daugelis iš mūsų pasitiki socialinės žiniasklaidos platformomis, tokiomis kaip „Facebook“, „Twitter“, „Snapchat“, „YouTube“ ir „Instagram“, norėdami rasti ir susisiekti vieni su kitais. Nors kiekvienas iš jų turi savo privalumų, svarbu atsiminti, kad socialinė žiniasklaida niekada negali pakeisti realaus pasaulio žmonių ryšio. Norint suaktyvinti stresą mažinančius hormonus ir jaustis laimingesniems, sveikesniems ir pozityvesniems, reikia asmeninio kontakto su kitais. Ironiška, kad technologija, skirta suartinti žmones, praleidžiant per daug laiko bendraujant su socialine žiniasklaida iš tikrųjų gali pasijusti vienišas ir izoliuotas, o tai paaštrėja psichinės sveikatos problemas, tokias kaip nerimas ir depresija.

Jei per daug laiko praleidžiate socialinėje žiniasklaidoje ir liūdesio, nepasitenkinimo, nusivylimo ar vienatvės jausmai daro įtaką jūsų gyvenimui, gali būti laikas iš naujo peržiūrėti savo internetinius įpročius ir rasti sveikesnę pusiausvyrą.

Turėdama daugiau nei 25 000 licencijuotų konsultantų, „BetterHelp“ turi jūsų poreikius atitinkantį terapeutą. Tai lengva, prieinama ir patogu.

Internetinės terapijos logotipas

Online-Therapy.com yra visas pagalbos priemonių rinkinys, kai jums to reikia pagal jūsų tvarkaraštį. Užsiregistruoti užtrunka vos kelias minutes.

Paauglių konsultavimo logotipas

Teen Counseling yra internetinė terapijos paslauga paaugliams ir jauniems suaugusiems. Susisiekite su savo konsultantu vaizdo įrašu, telefonu ar pokalbių metu.

Teigiami socialinės žiniasklaidos aspektai

Nors virtualus bendravimas socialinėje žiniasklaidoje neturi tokios pačios psichologinės naudos kaip bendravimas akis į akį, vis dar yra daug teigiamų būdų, kuriais jis gali padėti palaikyti ryšį ir palaikyti jūsų gerovę.

Socialinė žiniasklaida leidžia:

  • Bendraukite ir gaukite naujienas su šeima ir draugais visame pasaulyje.
  • Susirask naujų draugų ir bendruomenių; užmegzti ryšį su kitais žmonėmis, kurie turi panašių interesų ar ambicijų.
  • Prisijunkite prie vertingų priežasčių arba skatinkite jas; didinti informuotumą svarbiais klausimais.
  • Sunkiais laikais ieškokite arba pasiūlykite emocinės paramos.
  • Raskite gyvybiškai svarbų socialinį ryšį, jei, pavyzdžiui, gyvenate atokioje vietovėje, turite ribotą nepriklausomybę, jaučiate socialinį nerimą arba esate marginalizuotos grupės dalis.
  • Raskite išeitį savo kūrybiškumui ir saviraiškai.
  • Atraskite (atsargiai) vertingos informacijos ir mokymosi šaltinius.

Neigiami socialinės žiniasklaidos aspektai

Kadangi tai gana nauja technologija, yra mažai tyrimų, siekiant nustatyti ilgalaikes socialinių tinklų naudojimo pasekmes, geras ar blogas. Tačiau keli tyrimai atskleidė stiprų ryšį tarp intensyvios socialinės žiniasklaidos ir padidėjusios depresijos, nerimo, vienatvės, savęs žalojimo ir net minčių apie savižudybę rizikos.

Socialinė žiniasklaida gali skatinti neigiamą patirtį, pavyzdžiui:

Jūsų gyvenimo ar išvaizdos neadekvatumas. Net jei žinote, kad vaizdai, kuriuos žiūrite socialinėje žiniasklaidoje, yra manipuliuojami, jie vis tiek gali priversti jus jaustis nesaugiai dėl to, kaip atrodote ar kas vyksta jūsų gyvenime. Taip pat visi žinome, kad kiti žmonės linkę dalytis tik svarbiausiomis savo gyvenimo akimirkomis, retais atvejais – blogais momentais, kuriuos patiria visi. Tačiau tai nesumažina tų pavydo ir nepasitenkinimo jausmų, kai naršote draugo nuotraukas iš jų atogrąžų paplūdimio atostogų arba skaitote apie naują įdomų paaukštinimą darbe.

Baimė praleisti (FOMO) ir priklausomybė nuo socialinės žiniasklaidos. Nors FOMO gyvuoja daug ilgiau nei socialinė žiniasklaida, atrodo, kad tokios svetainės kaip „Facebook“ ir „Instagram“ sustiprina jausmus, kad kiti linksminasi arba gyvena geriau nei jūs. Idėja, kad praleidžiate tam tikrus dalykus, gali paveikti jūsų savigarbą, sukelti nerimą ir paskatinti dar daugiau naudotis socialine žiniasklaida, panašiai kaip priklausomybė. FOMO gali priversti jus paimti telefoną kas kelias minutes, kad patikrintumėte, ar yra naujinių, arba priverstinai reaguoti į kiekvieną įspėjimą – net jei tai reiškia, kad vairuodami rizikuojate, nemiegate naktį arba teikiate pirmenybę bendravimui socialinėje žiniasklaidoje. per santykius realiame pasaulyje.

Isolation. Pensilvanijos universitete atliktas tyrimas parodė, kad didelis „Facebook“, „Snapchat“ ir „Instagram“ naudojimas dideja veikiau mažina vienišumo jausmą. Priešingai, tyrimas parodė, kad sumažinus socialinės žiniasklaidos naudojimą iš tikrųjų galite jaustis mažiau vienišas ir izoliuotas bei pagerinti bendrą savijautą.

Depresija ir nerimas. Kad žmonės būtų psichiškai sveiki, jiems reikia tiesioginio kontakto. Niekas nesumažina streso ir nepakelia jūsų nuotaikos greičiau ar veiksmingiau nei tiesioginis kontaktas su žmogumi, kuris jums rūpi. Kuo labiau teiksite pirmenybę bendravimui socialinėje žiniasklaidoje, o ne asmeniniams santykiams, tuo didesnė rizika susirgti ar pabloginti nuotaikos sutrikimus, tokius kaip nerimas ir depresija.

Internetinės patyčios. Apie 10 procentų paauglių praneša apie patyčias socialinėje žiniasklaidoje, o daugelis kitų vartotojų sulaukia įžeidžiančių komentarų. Socialinės žiniasklaidos platformos, tokios kaip „Twitter“, gali būti taškas, kuriame skleidžiami žalingi gandai, melas ir piktnaudžiavimas, galintis palikti ilgalaikius emocinius randus.

Savęs įsisavinimas. Dalijimasis begalėmis asmenukėmis ir visomis slapčiausiomis mintimis socialinėje žiniasklaidoje gali sukurti nesveiką egocentriškumą ir atitolinti jus nuo realaus gyvenimo ryšių.

Kas skatina jūsų naudojimąsi socialiniais tinklais?

Šiomis dienomis dauguma iš mūsų socialinę žiniasklaidą pasiekia per savo išmaniuosius telefonus ar planšetinius kompiuterius. Nors tai labai patogu palaikyti ryšį, tai taip pat reiškia, kad socialinė žiniasklaida visada pasiekiama. Šis visą parą veikiantis hiper ryšys gali sukelti impulsų valdymo problemas, nuolatinius įspėjimus ir pranešimus, kurie paveikia jūsų koncentraciją ir susikaupimą, trikdo miegą ir paverčia jus telefono vergu.

Socialinės medijos platformos sukurtos taip, kad patrauktų jūsų dėmesį, išlaikytų prisijungimą ir nuolat tikrintumėte, ar ekrane nėra naujinių. Taip įmonės uždirba pinigus. Tačiau, kaip ir potraukis lošti ar priklausomybė nuo nikotino, alkoholio ar narkotikų, socialinių tinklų naudojimas gali sukelti psichologinį potraukį. Kai sulaukiate „patinka“, bendrinimo arba palankios reakcijos į įrašą, tai gali paskatinti dopamino išsiskyrimą smegenyse – tos pačios „atlygio“ cheminės medžiagos, kuri po laimėjimo lošimo automate, šokolado kąsnio ar uždegimo. pavyzdžiui, užsigerk cigaretę. Kuo daugiau būsite apdovanoti, tuo daugiau laiko norite praleisti socialinėje žiniasklaidoje, net jei tai kenkia kitiems jūsų gyvenimo aspektams.

Kitos nesveiko socialinės žiniasklaidos naudojimo priežastys

Baimė praleisti (FOMO) gali priversti jus vėl ir vėl grįžti į socialinę žiniasklaidą. Nors yra labai nedaug dalykų, kurie negali laukti arba kuriems reikia nedelsiant reaguoti, FOMO privers jus tikėti kitaip. Galbūt nerimaujate, kad liksite nuošalyje nuo pokalbio mokykloje ar darbe, jei praleisite naujausias žinias ar paskalų socialiniuose tinkluose? O gal jaučiate, kad jūsų santykiai nukentės, jei iš karto nepamėgsite, nepasidalinsite ar neatsakysite į kitų žmonių įrašus? Arba galite nerimauti, kad praleisite kvietimą arba kad kiti žmonės leidžia laiką geriau nei jūs.

Daugelis iš mūsų socialinę žiniasklaidą naudoja kaip „saugos antklodę“. Kai atsiduriame socialinėje situacijoje ir jaučiamės sunerimę, nepatogūs ar vieniši, kreipiamės į savo telefonus ir prisijungiame prie socialinės žiniasklaidos. Žinoma, bendravimas su socialine žiniasklaida tik neleidžia jums bendrauti akis į akį, kuris gali padėti sumažinti nerimą.

Jūsų intensyvus socialinės žiniasklaidos naudojimas gali slėpti kitas pagrindines problemas, pavyzdžiui, stresas, depresija ar nuobodulys. Jei socialinėje žiniasklaidoje praleidžiate daugiau laiko, kai jaučiatės prislėgtas, vienišas ar nuobodu, galite tai naudoti kaip būdą atitraukti save nuo nemalonių jausmų arba nuraminti nuotaiką. Nors iš pradžių gali būti sunku, leisdami sau jaustis galite rasti sveikesnių būdų valdyti savo nuotaiką.

Užburtas nesveiko socialinių tinklų naudojimo ratas

Per didelis socialinės žiniasklaidos naudojimas gali sukurti neigiamą, savaime besitęsiantį ciklą:

  1. Kai jaučiatės vienišas, prislėgtas, nerimastingas ar įtemptas, dažniau naudojatės socialine žiniasklaida – kaip būdą palengvinti…

https://sidaurip.desa.id/wp-includes/js/depo25bonus25/

https://sinaboi.desa.id/wp-includes/depo25-bonus25/

https://cibeunying-majenang.cilacapkab.go.id/wp-includes/nexus/

https://cidadap-karangpucung.cilacapkab.go.id/wp-includes/zeus-slot/

https://kalisabuk-kesugihan.cilacapkab.go.id/wp-includes/garansi-kekalahan-100/

https://kelurahanwahno.kotajayapura.id/wp-includes/js/bonus-new-member/

https://cafeadobro.ro/

https://haberveotesi.com.tr/

https://maisqueauga.com/

https://www.brightpath.com.sg/

https://www.dreamwavehotel.com/

https://opigesfarm.com/

https://woodtoc.com.ar/

https://opynewsjoinville.com.br/

https://buabi.com/

https://casadepianos.com.br/

https://www.champlainorchards.com/

https://www.bangunharjo.desa.id/wp-includes/vietnam/