Slaugytojo stresas ir perdegimas – HelpGuide.org

šeimos globa

Slaugos reikalavimai gali būti varginantys ir didžiuliai. Tačiau yra žingsnių, kurių galite imtis norėdami suvaldyti stresą ir atgauti pusiausvyros, džiaugsmo ir vilties jausmą savo gyvenime.

Pavargusi moteris nulenkusi galvą, pavargusi atrėmusi kaktą prie rankos

Kas yra slaugytojo perdegimas?

Nors rūpinimasis mylimu žmogumi gali būti labai naudingas, jis taip pat apima daugybę stresinių veiksnių. Kadangi priežiūra dažnai yra ilgalaikis iššūkis, emocinis poveikis laikui bėgant gali sukelti sniegą. Jums gali tekti metų ar net dešimtmečių priežiūros pareigos. Tai gali būti ypač apmaudu, jei jaučiate, kad esate per galvą, jei nėra vilties, kad jūsų šeimos narys pasveiks, arba jei, nepaisant visų jūsų pastangų, jų būklė palaipsniui blogėja..

Jei slaugos stresas nebus suvaldytas, tai gali pakenkti jūsų sveikatai, santykiams ir dvasios būsenai, o galiausiai sukelti perdegimą, emocinį, protinį ir fizinį išsekimą. Ir kai pasieksite tą tašką, kenčiate ir jūs, ir asmuo, kuriuo rūpinatės.

Štai kodėl rūpintis savimi – ne prabanga, o būtinybė. Ugdyti savo emocinę ir fizinę gerovę yra taip pat svarbu, kaip užtikrinti, kad jūsų šeimos narys atvyktų pas gydytoją arba laiku išgertų vaistus.

Slaugytojo streso ir perdegimo požymiai ir simptomai

Svarbu išmokti atpažinti slaugytojo streso ir perdegimo požymius, todėl galite nedelsiant imtis veiksmų, kad padėtis nepablogėtų, ir pradėti gerinti tiek jūsų, tiek jūsų slaugomo asmens situaciją.

Dažni slaugytojo streso požymiai ir simptomai

  • Nerimas, depresija, dirglumas.
  • Jaučiasi pavargęs ir nusileidęs.
    Sunku užmigti.
  • Pernelyg didelis reagavimas į nedidelius nepatogumus.
  • Naujos ar pablogėjusios sveikatos problemos.
  • Sunku susikaupti.
  • Jaučiasi vis labiau apmaudu.
  • Gerti, rūkyti ar valgyti daugiau.
  • Atsakomybių nepaisymas.
  • Sumažinti laisvalaikio veiklą.

Dažni slaugytojo perdegimo požymiai ir simptomai

  • Jūs turite daug mažiau energijos nei anksčiau.
  • Atrodo, kad susergate kiekvienu peršalimo ar gripo priepuoliu.
  • Jūs nuolat išsekęs, net ir po miego ar pertraukos.
  • Jūs nepaisote savo poreikių, nes esate per daug užsiėmęs arba jums neberūpi.
  • Jūsų gyvenimas sukasi aplink globą, bet tai neteikia jums mažai pasitenkinimo.
  • Jums sunku atsipalaiduoti, net jei pagalba yra prieinama.
  • Jūs vis labiau nekantraujate ir esate irzlesnis su asmeniu, kuriuo rūpinatės.
  • Jautiesi bejėgis ir beviltiškas.

Turėdama daugiau nei 25 000 licencijuotų konsultantų, „BetterHelp“ turi jūsų poreikius atitinkantį terapeutą. Tai lengva, nebrangi ir patogu.

Internetinės terapijos logotipas

Online-Therapy.com yra visas pagalbos priemonių rinkinys, kai jums to reikia pagal jūsų tvarkaraštį. Užsiregistruoti užtrunka vos kelias minutes.

Paauglių konsultavimo logotipas

Teen Counseling yra internetinė terapijos paslauga paaugliams ir jauniems suaugusiems. Susisiekite su savo konsultantu vaizdo įrašu, telefonu ar pokalbių metu.

Kaip susidoroti

Nors rūpinimasis mylimu žmogumi niekada nebus be streso, šie patarimai gali padėti palengvinti naštą, išvengti slaugytojo perdegimo simptomų ir rasti daugiau pusiausvyros gyvenime.

Išvenkite slaugytojo perdegimo jausdami galią

Bejėgiškumo jausmas yra pagrindinis perdegimo ir depresijos veiksnys. Ir į tai lengva pakliūti kaip slaugytojas, ypač jei jaučiatės įstrigęs vaidmenyje, kurio nesitikėjote, arba bejėgis pakeisti situaciją į gerąją pusę. Bet nesvarbu, kokia situacija, jūs nesate bejėgis. Tai ypač aktualu, kai kalbama apie jūsų proto būseną. Ne visada galite gauti papildomo laiko, pinigų ar fizinės pagalbos, kurios norėtumėte, bet visada galite gauti daugiau laimės ir vilties.

Praktikuokite priėmimą. Susidūrus su nesąžininga mylimo žmogaus liga ar priežiūros našta, dažnai reikia suprasti situaciją ir paklausti: „Kodėl? Tačiau jūs galite išleisti didžiulį energijos kiekį, apsigyvendami dalykams, kurių negalite pakeisti ir į kuriuos nėra aiškių atsakymų. Ir dienos pabaigoje nesijausite geriau. Stenkitės išvengti emocinių spąstų, kai gailitės savęs arba ieškote kalto.

Priimk savo globėjo pasirinkimą. Pripažinkite, kad nepaisant bet kokių nuoskaudų ar naštos, kurią jaučiate, sąmoningai nusprendėte rūpintis. Sutelkite dėmesį į teigiamas šio pasirinkimo priežastis. Galbūt rūpinatės, kad atlygintumėte savo tėvams už rūpestį, kurią jie suteikė jums augant. O gal tai dėl jūsų vertybių ar pavyzdžio, kurį norite rodyti savo vaikams. Šios gilios, prasmingos motyvacijos gali padėti išlaikyti jus sunkiais laikais.

Ieškokite sidabrinio pamušalo. Pagalvokite apie tai, kaip globa padarė jus stipresnius arba kaip tai suartino jus su asmeniu, kuriuo rūpinatės, ar su kitais šeimos nariais.

Neleiskite globai užvaldyti jūsų gyvenimo. Kadangi lengviau susitaikyti su sudėtinga situacija, kai yra kitų naudingų gyvenimo sričių, svarbu neleisti globai užvaldyti visos jūsų egzistencijos. Investuokite į dalykus, kurie suteikia jums prasmę ir tikslą, nesvarbu, ar tai jūsų šeima, bažnyčia, mėgstamas hobis ar karjera.

Sutelkite dėmesį į dalykus, kuriuos galite kontroliuoti. Negalite norėti daugiau valandų per dieną arba priversti brolį padėti daugiau. Užuot stresuoję dėl dalykų, kurių negalite kontroliuoti, sutelkite dėmesį į tai, kaip nuspręsite reaguoti į problemas.

Švęskite mažas pergales. Jei pradėsite jaustis nusivylę, priminkite sau, kad visos jūsų pastangos yra svarbios. Jūs neturite išgydyti savo mylimo žmogaus ligos, kad pasikeistumėte. Nenuvertinkite, kaip svarbu, kad jūsų mylimasis jaustųsi saugiau, patogiau ir mylimas!

Gaukite įvertinimą, kurio jums reikia

Jaustis įvertintam gali padėti ne tik susitaikyti su stresine situacija, bet ir labiau mėgautis gyvenimu. Tyrimai rodo, kad globėjai, kurie jaučiasi vertinami, patiria geresnę fizinę ir emocinę sveikatą. Priežiūra iš tikrųjų daro juos laimingesnius ir sveikesnius, nepaisant jos reikalavimų. Tačiau ką daryti, jei asmuo, kuriuo rūpinatės, nebegali jaustis ar dėkingi už jūsų laiką ir pastangas?

Įsivaizduokite, kaip jūsų mylimasis reaguotų, jei būtų sveikas. Jei jie nebūtų susirūpinę liga ar skausmu (arba būtų neįgalūs dėl demencijos), kaip jūsų mylimasis jaustų jūsų meilę ir rūpestį? Priminkite sau, kad asmuo išreikštų dėkingumą, jei galėtų.

Pagirkite savo pastangas. Jei negaunate išorinio patvirtinimo, raskite būdų pripažinti ir apdovanoti save. Priminkite sau, kiek jūs padedate. Jei jums reikia kažko konkretesnio, pabandykite sudaryti sąrašą visų būdų, kaip jūsų priežiūra daro įtaką. Grįžkite į tai, kai pradėsite jaustis nuobodu.

Pasikalbėkite su palaikončiu šeimos nariu ar draugu. Teigiamas pastiprinimas nebūtinai turi ateiti iš asmens, kuriuo rūpinatės. Kai jaučiatės neįvertintas, kreipkitės į draugus ir šeimos narius, kurie jūsų išklausys ir įvertins jūsų pastangas.

Paprašykite slaugytojos pagalbos

Visų slaugos pareigų prisiėmimas be reguliarių pertraukų ar pagalbos yra patikimas slaugytojo perdegimo receptas. Nemėginkite visko daryti vienas.

Pažiūrėkite į laikinąją priežiūrą. Pakvieskite šalia jūsų gyvenančius draugus ir šeimos narius tvarkyti reikalus, atnešti karšto maisto ar stebėti pacientą, kad galėtumėte pailsėti užtarnautoje. Savanoriai arba mokama pagalba taip pat gali teikti paslaugas namuose, retkarčiais arba reguliariai. Arba galite ištirti atokvėpio ne namuose programas, pvz., suaugusiųjų dienos centrus ir slaugos namus.

Kalbėk. Nesitikėkite, kad draugai ir šeimos nariai automatiškai žinos, ko jums reikia arba kaip jaučiatės. Būkite atviri apie tai, kas vyksta su jumis ir asmeniu, kuriuo rūpinatės. Jei nerimaujate ar galvojate, kaip pagerinti situaciją, išsakykite jas, net jei nesate tikri, kaip jos bus priimtos. Pradėkite dialogą.

Paskirstykite atsakomybę. Stenkitės įtraukti kuo daugiau šeimos narių. Net ir toli gyvenantis žmogus gali padėti. Taip pat galbūt norėsite paskirstyti priežiūros užduotis. Vienas žmogus gali rūpintis medicininėmis pareigomis, kitas – finansais ir sąskaitomis, o kitas – bakalėjos prekėmis ir pavedimais.

Nustatykite įprastą registraciją. Paprašykite šeimos nario, draugo ar savanorio iš savo bažnyčios ar senjorų centro paskambinti jums įprastu laiku (kasdien, kas savaitę arba taip dažnai, kaip manote, kad jums to reikia). Šis asmuo gali padėti jums skleisti būsenos naujinius ir derinti veiksmus su kitais šeimos nariais.

Pasakykite „taip“, kai kas nors siūlo pagalbą. Nesidrovėkite priimti pagalbos. Leiskite žmonėms jaustis gerai, kad jus palaiko. Protinga turėti sąrašą smulkių užduočių, kurias galėtų lengvai atlikti kiti, pavyzdžiui, pasiimti bakalėjos ar vairuoti…