Savižudybės sielvartas: susidorojimas su mylimo žmogaus savižudybe

sielvartas ir praradimas

Žmogaus, kurį mylite, praradimas dėl savižudybės gali būti niokojantis. Tačiau yra būdų, kaip įveikti šoką, sumišimą ir neviltį ir pradėti gijimo procesą.

Paauglė guodžia liūdną draugą šalia jos ant sofos

Susidoroti su savižudybės praradimu

Susidurti su mylimo žmogaus netektimi visada sunku, tačiau praradus ką nors dėl savižudybės, jūsų sielvartas gali sukelti dar vieną skausmą. Šokas ir kančia po savižudybės gali atrodyti didžiuliai. Greičiausiai ne tik gedėsite dėl savo mylimo žmogaus, bet ir kovojate su daugybe prieštaringų emocijų ir sunkiai susitaikote su jo mirties prigimtimi.

Galite jaustis kalti, norėti, kad būtumėte nuveikę daugiau, kad išvengtumėte jų savižudybės, nusiminę ant savęs ar kitų, nes praleidote kokių nors užuominų apie jų ketinimus, ar net pykti ant mylimojo, kad jis jus apleido. Daugelis žmonių, sielvartaujančių dėl savižudybės, pradeda abejoti santykiais, kuriais dalijasi su žmogumi, ir svarsto, kodėl to nepakanka, kad jie išliktų gyvi. Kai kuriems net kyla minčių apie savižudybę. Visa tai komplikuoja kankinantis klausimas „Kodėl?“, jūsų galvoje nuolat kartojantis mylimo žmogaus paskutinis veiksmas ir nuolatinis spėliojimas, ką galėtumėte padaryti kitaip.

Tokiu niokojančiu metu taip pat galite susidurti su policijos klausimais, žiniasklaidos įsiveržimu ir stigma, kurią vis dar gali turėti savižudybės. Savižudybė gali prieštarauti jūsų kultūrai ar religinėms pažiūroms, kai kurie draugai ir šeimos nariai gali jaustis pernelyg nepatogiai, kad galėtų su jumis susisiekti, o kiti gali jausti mažiau užuojautos dėl mirties, kuri buvo „savarankiška“. Atsisakius įprastų paguodos šaltinių, galite jaustis izoliuoti ir vieni savo sielvarte.

Tikėtina, kad jums visada liks neatsakytų klausimų apie savo mylimojo savižudybę – ir liūdesys dėl jų praradimo tokiu tragišku būdu niekada visiškai neišnyks, tačiau yra būdų, kaip susidoroti su skausmu. Kad ir kaip sunku šiuo metu atrodytų, laikui bėgant galėsite išmokti susitaikyti su savo netektimi, išspręsti sielvartą ir netgi įgyti tam tikrą priėmimo lygį, kad galėtumėte judėti į priekį.

Turėdama daugiau nei 25 000 licencijuotų konsultantų, „BetterHelp“ turi jūsų poreikius atitinkantį terapeutą. Tai lengva, nebrangi ir patogu.

Internetinės terapijos logotipas

Online-Therapy.com yra visas pagalbos priemonių rinkinys, kai jums to reikia pagal jūsų tvarkaraštį. Užsiregistruoti užtrunka vos kelias minutes.

Paauglių konsultavimo logotipas

Teen Counseling yra internetinė terapijos paslauga paaugliams ir jauniems suaugusiems. Susisiekite su savo konsultantu vaizdo įrašu, telefonu ar pokalbių metu.

Savižudybės praradimas ir sudėtingas sielvartas

Mylimo žmogaus savižudybė dažnai būna tokia staigi, šokiruojanti ir labai trikdanti, kad gali sukelti būseną, vadinamą sudėtingu sielvartu – kai liūdesys ir skausmas dėl netekties lieka neišspręsti ir laikui bėgant nesumažėja, todėl nebegalite tęsti savo gyvenimo. savo gyvenimą ir santykius.

Jums gali būti sunku sutelkti dėmesį į ką nors kita, jaustis sustingęs, atskirtas ir tuščias arba nesugebėti priimti savo mylimojo mirties, ieškoti jo pažįstamose vietose arba įsivaizduoti, kad jis vis dar gyvas. Jūs netgi galite pajusti, kad gyvenimas nėra vertas.

Sudėtingas sielvartas taip pat gali sukelti didelę depresiją, psichologinę traumą ar potrauminio streso sutrikimą (PTSD), kai jus kamuoja įkyrios mintys, nerimą keliančios emocijos ir nuolatinis nerimas, trukdantis jums veikti kasdienėje rutinoje. Jei esate prislėgtas ar traumuotas, svarbu ieškoti pagalbos ir imtis gydymo pokyčių, kurie leis jums rasti ramybę ir priėmimą.

Jei turite minčių apie savižudybę…

Nors jūsų sielvartas šiuo metu gali atrodyti didžiulis, laikui bėgant jausitės geriau, ypač jei gausite pagalbą. Yra daug žmonių, kurie nori jus palaikyti šiuo sunkiu metu, todėl kreipkitės.

Skaitykite „Suicide Help“ arba apsilankykite IASP arba Suicide.org, kad rastumėte pagalbos liniją savo šalyje.

Liūdi savaip

Savižudybės yra 10-a pagrindinė mirties priežastis Jungtinėse Valstijose ir kasmet nuo savižudybės miršta beveik 800 000 žmonių visame pasaulyje. Kiekvienas iš jų palieka daugybę „išgyvenusių savižudybes“ – žmonių, kurie tokiu tragišku būdu prarado ką nors artimo. Tačiau nors daugelis kitų žmonių patyrė panašią netektį, svarbu atsiminti, kad jūsų sielvartas yra labai asmeniškas jums. Kiekvieno situacija yra skirtinga ir nėra teisingo ar neteisingo būdo liūdėti. Taigi nevertinkite savęs pagal tai, kaip elgiasi kiti, ir netikėkite, kad turėtumėte mąstyti ar jaustis tam tikru būdu.

Su bet kokiais praradimais sielvartas dažnai ateina bangomis, nyksta ir teka, o ne nuspėjamais etapais. Bet koks gedėjimo procesas gali užtrukti ir sukelti daug sunkių ir netikėtų emocijų, tačiau po savižudybės įprastos reakcijos į netektį dažnai sustiprėja.

[Read: Bereavement: Grieving the Loss of a Loved One]

Nors jūsų gyvenimą amžinai pakeis mylimo žmogaus netektis dėl savižudybės – ir nėra jokio būdo išvengti su tuo kylančios emocinės kaltės, liūdesio ir širdgėlos užtvaros – yra sveikesnių būdų, kaip susidoroti su skausmu.

Leiskite sau jausti ir išreikšti savo emocijas. Galbūt manote, kad geriau pabandyti susilaikyti ir nepatirti visų sunkių emocijų, kurias šiuo metu jaučiate. Bet jie egzistuoja, nesvarbu, ar bandote juos ignoruoti, ar ne. Bandymas jų išvengti tik atidėlios ir pagilins jūsų skausmą. Jei leisite sau jausti net tamsiausias, labiausiai trikdančias emocijas, pastebėsite, kad jos pradės mažėti, o jūsų patiriamas skausmas pamažu atlėgs.

Laikyti žurnalą. Net jei dar nesate pasirengęs kalbėti apie sunkias mintis ir jausmus, kuriuos patiriate, jų užrašymas gali labai palengvinti jūsų emocijas. Taip pat gali padėti parašyti laišką savo mylimam žmogui, papasakoti dalykus, kurių niekada neturėjote jam pasakyti.

Atminkite, kad jūsų mylimo žmogaus gyvenimas buvo daugiau nei jo savižudybė. Jų galutinis veiksmas nebūtinai turi apibrėžti jų gyvenimą. Pasistenkite prisiminti ir švęsti svarbius, džiaugsmingus jų gyvenimo ir jūsų santykių aspektus kartu. Pažymėkite jų pasiekimus ir dalinkitės prisiminimais, nuotraukomis ir istorijomis su kitais, kurie juos mylėjo.

Tikėtis pakilimų ir nuosmukių. Gydymo procesas retai juda tiesia linija. Kai kuriomis dienomis jūsų sielvartas gali atrodyti lengviau valdomas nei kitomis. Tada skausmingas priminimas, pavyzdžiui, gimtadienis, šventė ar mėgstama daina, skambanti per radiją, sukels skausmo ir liūdesio bangas – net praėjus metams po jūsų mylimo žmogaus savižudybės.

Pasirūpink savimi. Sunku tokiu metu galvoti apie savo sveikatą. Tačiau šiuo metu patiriamas stresas ir trauma gali rimtai pakenkti jūsų psichinei ir fizinei sveikatai. Stenkitės valgyti sveiką maistą, reguliariai mankštintis, pakankamai miegoti ir leisti laiką lauke, idealiai bendraudami su gamta. Nors ir kyla pagunda kreiptis į narkotikus ir alkoholį, kad numalšintumėte sielvartą, savigydymas nepalengvins skausmo ir ilgainiui sukels daugiau problemų.

Būk kantrus. Nebandykite skubinti gijimo proceso. Kiti žmonės gali judėti toliau arba norėti nustoti kalbėti apie jūsų praradimą gerokai anksčiau nei jūs tai padarysite. Jei įmanoma, venkite priimti svarbius gyvenimo sprendimus, kol vis dar jaučiatės apimtas sielvarto.

Kreipkitės pagalbos

Nebandykite to išspręsti patys. Žmonės, praradę ką nors dėl savižudybės, dažnai atsiriboja nuo kitų, nes nerimauja, kad gali būti našta kitiems arba kad jų mylimasis bus teisiamas. Tačiau pasiremimas į kitus gali padėti palengvinti sielvarto naštą ir, kai jautiesi pasiruošęs, pokalbis apie tai, ką išgyveni, gali būti svarbus pirmasis žingsnis sveikimo procese. Iki to laiko vis tiek galite paguosti vien būdami šalia supratingų draugų ir šeimos narių, kurie jums rūpi.

[Read: Coping with Grief and Loss]

Mūsų visuomenėje išlieka stigma, siejama su savižudybėmis ir psichikos sveikatos problemomis, kurios dažnai yra prisidedantis veiksnys. Kai kurios religijos į savižudybę žiūri kaip į nuodėmę, kai kurie žmonės bus mažiau užjaučiantys arba norės visiškai vengti šios temos, o kitos, regis, stengsis rašyti nejautrus ar įžeidžiančius komentarus. Net jei negalite pasikliauti religiniu lyderiu ar tam tikrais draugais, vis tiek yra daug žmonių, kurie nori padėti.

Ieškokite palaikančių draugų ir šeimos narių. Pasitikėk žmonėmis, kuriais pasitiki supratingais, kurie nori išklausyti, kai nori pasikalbėti, ir nesmerks ir nepasakys, kaip jaustis.

Prisijunkite prie netekties palaikymo grupės, idealiai tinka tiems, kurie ką nors prarado dėl savižudybės. Buvimas su kitais, patyrusiais panašią netektį, gali pasiūlyti…