Rasizmas ir psichinė sveikata – HelpGuide.org

ptsd ir trauma

Rasinės diskriminacijos ir neteisybės patyrimas gali sukelti didelį emocinį krūvį ir sukelti lėtinį stresą, nerimą, depresiją ir rasines traumas. Tačiau yra būdų, kaip sustiprinti savo atsparumą ir apsaugoti psichinę sveikatą.

Jaunas juodaodis vyras, vadovaujantis protesto grupei, laiko megafoną prie burnos

Kaip rasizmas veikia jūsų psichinę sveikatą

Šiurpą keliantys policijos brutalumo vaizdai ir jų sukeliami protestai dažniausiai patraukia naujienų antraštes. Bet jei esate juodaodis ar kita rasinė mažuma, rasizmas ir diskriminacija dažnai yra kasdienė, bet nepastebima realybė, ir tai gali rimtai pakenkti jūsų psichinei sveikatai, padidindama depresijos, nerimo, streso, traumų ir piktnaudžiavimo narkotinėmis medžiagomis riziką. .

Kaip spalvotas žmogus, daug labiau tikėtina, kad patirsite neigiamų gyvenimo įvykių, tokių kaip skurdas, nedarbas, įkalinimas ar prievarta. Mūsų visuomenė dažnai nepaiso juodaodžių ir mažumų indėlio į istoriją ir kultūrą, populiarūs filmai ir televizijos laidos dažniausiai koncentruojasi tik į neigiamus rasinius stereotipus, o kai kurie žinomi politikai pasisako už neapykantą, smurtinį fanatizmą. Finansų institucijos yra mažiau linkusios suteikti jums kreditą arba imti daug daugiau už tai. O kai ištinka nelaimė, pavyzdžiui, pasaulinė koronaviruso pandemija ir dėl to kylantis ekonominis nuosmukis, mūsų juodaodžių ir mažumų bendruomenėms tenka didžiausia kančių našta.

Tada yra subtilesnės rasizmo formos, kurios persmelkia šiuolaikinį gyvenimą. Apsaugos darbuotojas, kuris seka jus po parduotuvę dėl jūsų odos spalvos. Policijos pareigūnai, kurie sustabdo ir ieško jus be priežasties. Verslas, kuris atsisako jums paslaugų. Bosas, kuris nepaiso jūsų paaukštinimo – vėl. Baltieji žmonės, kurie kerta gatvę jums artėjant, vengia sėdėti šalia jūsų autobuse arba tvirčiau laiko savo krepšius, kai įlipate į liftą. Tokios paplitusios „mikroagresijos“ gali sukelti emociškai randus ir priversti jus jaustis marginalizuotas, priblokštas streso ir nuvertinamas kaip žmogus. Galite pykti prieš lygybės trūkumą mūsų visuomenėje, nusivilti dėl bejėgiškumo jausmo arba jaustis traumuoti dėl viso to neteisybės.

Kad ir kokia būtų jūsų rasizmo patirtis, svarbu atsiminti, kad nesate vienas. Skaičiai yra stiprūs ir yra žingsnių, kurių galite imtis, kad geriau susitvarkytumėte su nuo jūsų nepriklausančiomis aplinkybėmis, kad ir kokios jos būtų bjaurios. Taip pat yra vilties. Galingi judėjimai skatina socialinius pokyčius visame pasaulyje ir, atrodo, daug daugiau žmonių pagaliau atkreipia dėmesį. Nors asmeninis šališkumas ir sisteminis bei institucinis rasizmas neišnyks per naktį, yra daugybė dalykų, kuriuos galite padaryti, kad atsilaikytumėte prieš diskriminaciją, sustiprintumėte savo šeimą ir bendruomenę bei apsaugotumėte savo psichinę sveikatą nežinojimo ir netolerancijos akivaizdoje.

Kas yra rasinė trauma?

Rasinė trauma arba trauminis stresas dėl rasės kyla dėl rasistinio išnaudojimo ar diskriminacijos. Tai gali pabloginti jūsų savivertės jausmą ir sukelti nerimą, depresiją, lėtinį stresą, aukštą kraujospūdį, netvarkingą mitybą, piktnaudžiavimą medžiagomis ir net PTSS simptomus, tokius kaip padidėjęs budrumas, neigiamos mintys ir nuotaikos pokyčiai.

[Read: Post-Traumatic Stress Disorder]

Nereikia patirti rasizmo iš pirmų lūpų, kad jaustumėtės traumuoti ar nukentėtų jūsų psichinė sveikata. Stebėdami naujienas apie policijos žiaurumą prieš juodaodžius, stebėdami išankstinį nusistatymą prieš draugus, šeimą ar kaimynus arba susidūrę su nerimą keliančia kai kurių politinių lyderių retorika taip pat gali sukelti rasinę traumą.

Rasinės traumos netgi gali būti perduodamos iš vienos kartos į kitą, pavyzdžiui, pasakojant šiurpias istorijas arba dėl nuolatinio netinkamo elgesio su bendruomene. Tyrimai parodė, kad sulaukę vienerių metų juodaodžių kūdikių streso hormono kortizolio kiekis yra didesnis nei baltųjų kūdikių, o tai rodo, kad jie jau neigiamai reaguoja į diskriminaciją ir šališkumą.

Turėdama daugiau nei 25 000 licencijuotų konsultantų, „BetterHelp“ turi jūsų poreikius atitinkantį terapeutą. Tai lengva, prieinama ir patogu.

Internetinės terapijos logotipas

Online-Therapy.com yra visas pagalbos priemonių rinkinys, kai jums to reikia pagal jūsų tvarkaraštį. Užsiregistruoti užtrunka vos kelias minutes.

Paauglių konsultavimo logotipas

Teen Counseling yra internetinė terapijos paslauga paaugliams ir jauniems suaugusiems. Susisiekite su savo konsultantu vaizdo įrašu, telefonu ar pokalbių metu.

Rasizmas ir kliūtys psichikos sveikatos priežiūrai

Rasizmas ne tik sukelia psichinės sveikatos problemas, tokias kaip depresija, nerimas ir traumos, bet ir apsunkina pagalbos gavimą. Daugeliui juodaodžių ar mažumų prieiga prie psichikos sveikatos išteklių labai skiriasi. Net jei turite prieigą prie gydytojo ar terapeuto, vis tiek galite susidurti su diskriminacija pačioje sveikatos priežiūros sistemoje. Kultūrinio supratimo ar išankstinio nusistatymo stoka iš medicinos specialisto gali sukelti klaidingą diagnozę arba netinkamą gydymą arba netgi atgrasyti jus nuo tolesnio pagalbos prašymo.

Kitos kliūtys gauti psichikos sveikatos priežiūrą yra šios:

Stigma. Psichikos sveikata vis dar yra stigma daugeliui žmonių, įskaitant tuos, kurie priklauso kai kurių juodaodžių ir mažumų bendruomenėms. Pavyzdžiui, daugelis juodaodžių vyrų psichikos sveikatos problemą laiko asmenine nesėkme arba silpnumo požymiu. Užuot ieškoję pagalbos, jie labiau linkę sutramdyti savo kančias arba bandys jas įveikti vieni.

Per mažai juodaodžių ar mažumų terapeutų. Vakarų šalyse dauguma terapeutų, konsultantų ir kitų psichikos sveikatos specialistų yra baltaodžiai. Tyrimai rodo, kad baltaodis terapeutas, neteisingai interpretuojantis juodaodžio kliento patirtį, gali sukelti pavojingų klaidingų diagnozių. Pavyzdžiui, juodaodžiams vyrams šizofrenija diagnozuojama daug dažniau nei jų baltiesiems.

Neteisingas psichikos sveikatos problemų supratimas kai kurių juodaodžių ir Azijos bendruomenių religinių lyderių. Daugeliui iš mūsų religinės institucijos, tokios kaip bažnyčios ar mečetės, atlieka svarbų vaidmenį palaikant mūsų psichinę ir emocinę gerovę. Tačiau kai kurie religiniai veikėjai psichikos sveikatos problemas klaidingai laiko tikėjimo trūkumais arba net atgraso nuo profesionalaus gydymo.

Pirmenybė teikiama pagalbai sau

Nesvarbu, ar turite prieigą prie profesionalaus gydymo, ar ne, yra veiksmingų savipagalbos veiksmų, kurių galite imtis, kad pagerintumėte savo savijautą ir apsaugotumėte savo psichinę sveikatą. Nesvarbu, ar dėl rasinių išankstinių nusistatymų ir diskriminacijos jautėtės išsekę, beviltiški, nerimaujantys ar traumuoti, šios strategijos gali padėti įgyti galių jausmą, ugdyti atsparumą ir optimistiškiau žvelgti į ateitį.

Kreipkitės į kitus ir pasidalykite savo skausmu

Nesvarbu, ar patyrėte akivaizdų rasistinį išpuolį, ar patyrėte vieną ar daugiau mikroagresijų, normalu jaustis piktam, nusiminusiam ar beviltiškam. Taip pat normalu, kad norite užgožti savo rasizmo patirtį arba bandyti apsimesti, kad jie jūsų nepaveikė. Tačiau skausmingų jausmų laikymas savyje juos tik sustiprins ir neigiamai paveiks jūsų psichinę ir fizinę sveikatą. Pirmas žingsnis į sveikimą yra atviras ir nuoširdus dalijimasis savo patirtimi su kitais.

Paprastas pokalbis su žmogumi, kuris verčia jaustis išgirstas ir suprastas, gali suaktyvinti hormonus, kurie ramina jūsų nervų sistemą, mažina stresą ir palengvina depresijos bei nerimo simptomus. Tiesą sakant, 2019 m. atliktas tyrimas atskleidė, kad juodaodės moterys, kurios nuolat atvirauja apie savo kasdienį rasizmą, rečiau pasireikš lėtinio streso, priešlaikinio senėjimo ir blogos sveikatos požymius nei tos, kurios savo patirtį pasislėpė sau.

[Read: Social Support for Stress Relief]

Kalbant apie savo patirtį, ji taip pat gali atrodyti ne tokia intensyvi. Pavyzdžiui, liūdesio, pykčio ar nerimo jausmų pripažinimas ir išreiškimas gali padėti apsisaugoti nuo pervargimo ir padėti susidoroti su panašiomis emocijomis ateityje.

Stenkitės teikti pirmenybę tiesioginiam kontaktui. Nors kartais tai neįmanoma socialinio atsiribojimo amžiuje, daugiausia naudos duoda žiūrėjimas kitam žmogui į akis kalbant. Akivaizdu, kad asmuo, su kuriuo kalbiesi, neprivalo pasiūlyti sprendimų – sisteminis rasizmas nėra kažkas, ko niekada nebus lengva išspręsti, – bet jis turi būti geras klausytojas, galintis suprasti jūsų patirtį ir pripažinti jūsų patirtį. jausmai.

Kreipkitės į artimiausius, pvz., jūsų partneris, šeima ir draugai. Atsivėręs netapsite našta kitiems. Tiesą sakant, dauguma draugų ir artimųjų bus pamaloninti, kad jais pakankamai pasitikite, kad jais pasitikėtumėte, ir tai tik sustiprins jūsų santykius.

Ieškokite paramos savo bendruomenėje. Jei jaučiate, kad neturite draugų ar šeimos narių, kurie išklausytų neigiamai…