Padėti vaikams susidoroti su trauminiais įvykiais

ptsd ir trauma

Vaikai ir paaugliai yra labiau pažeidžiami dėl nelaimingų atsitikimų, pandemijų, smurtinių nusikaltimų ar kitų nelaimių. Tačiau su tinkama tėvų pagalba jie taip pat gali greičiau pasveikti.

Iš arti mergina guli audiniu dengtame krepšyje, plačiai atmerktomis akimis, burna prigludusi prie krepšio krašto

Traumos poveikis vaikams ir paaugliams

Patekimas į rimtą nelaimingą atsitikimą, smurtinį nusikaltimą, teroro išpuolį, pasaulinę pandemiją ar stichinę nelaimę, pvz., žemės drebėjimą ar uraganą, vaikams gali sukelti didžiulį stresą. Nelaimė, krizė ar kitas nerimą keliantis įvykis gali sukelti trauminį stresą, pakenkti jūsų vaiko saugumo jausmui ir priversti jį jaustis bejėgiais ir pažeidžiamais, ypač jei įvykis įvyko dėl smurto, pvz., masinio šaudymo ar teroristinio išpuolio. Netgi vaikai ar paaugliai, kurių nelaimė tiesiogiai nepalietė, gali būti traumuoti, kai naujienose ar socialinėje žiniasklaidoje nuolat susiduria su baisiais įvykio vaizdais.

Nesvarbu, ar jūsų vaikas išgyveno patį nerimą keliantį įvykį, buvo jo liudininkas, ar po to patyrė trauminį stresą, greičiausiai jį paveiks daugybė intensyvių, painiojančių ir bauginančių emocijų. Nors nemalonūs simptomai laikui bėgant gali išnykti, jūs, kaip tėvai ar globėjai, galite padaryti daug, kad palaikytumėte ir nuramintumėte traumuotą vaiką. Naudodamiesi šiais įveikos patarimais galite padėti savo vaikui valdyti trauminio streso simptomus, atkurti saugumo jausmą ir tęsti trauminį įvykį.

Turėdama daugiau nei 25 000 licencijuotų konsultantų, „BetterHelp“ turi jūsų poreikius atitinkantį terapeutą. Tai lengva, nebrangi ir patogu.

Internetinės terapijos logotipas

Online-Therapy.com yra visas pagalbos priemonių rinkinys, kai jums to reikia pagal jūsų tvarkaraštį. Užsiregistruoti užtrunka vos kelias minutes.

Paauglių konsultavimo logotipas

Teen Counseling yra internetinė terapijos paslauga paaugliams ir jauniems suaugusiems. Susisiekite su savo konsultantu vaizdo įrašu, telefonu ar pokalbių metu.

Vaikų ir paauglių trauminio streso požymiai ir simptomai

Trauminis stresas yra normali reakcija į stichinę ar žmogaus sukeltą nelaimę ar kitą nerimą keliantį įvykį. Tai gali priversti bet kokio amžiaus vaikus jaustis priblokšti streso ir sukelti daugybę intensyvių emocijų bei fizinių ar elgesio reakcijų. Tai savo ruožtu gali turėti įtakos jūsų vaiko nuotaikai, apetitui, miegui ir bendrai savijautai.

Traumos požymiai vaikams ir paaugliams
Kūdikiai iki 2 metų gali:
  • Daugiau triukšmaukite arba būkite sunkiau nuraminti.
  • Parodykite miego ar valgymo įpročių pokyčius.
  • Atrodo atsitraukęs.
Vaikai nuo 2 iki 5 metų gali:
  • Parodykite baimės požymius.
  • Labiau prisiriškite prie tėvų ar globėjų.
  • Verkti, rėkti ar verkšlenti.
  • Judėti be tikslo arba sustingti.
  • Regresas į ankstesnį vaikystės elgesį, pvz., nykščio čiulpimą ar šlapinimąsi į lovą.
Vaikai nuo 6 iki 11 metų gali:
  • Praraskite susidomėjimą draugais, šeima ar veikla, kuri jiems patiko.
  • Patirkite košmarus ar kitas miego problemas.
  • Tapkite nuotaikingas, trikdantis ar piktas.
  • Kova su mokykla ir namų darbais.
  • Skundžiasi fizinėmis problemomis, tokiomis kaip galvos ar pilvo skausmai.
  • Sukurkite nepagrįstas baimes.
  • Jauskitės prislėgti, emociškai sustingę ar kalti dėl to, kas nutiko.
Paaugliai nuo 12 iki 17 metų gali:
  • Turėkite prisiminimų apie įvykį, kankinkite košmarus ar kitus miego sutrikimus.
  • Venkite priminimų apie įvykį.
  • Piktnaudžiauti alkoholiu, narkotikais ar nikotino produktais.
  • Elkitės trikdydami, nepagarbiai ar agresyviai.
  • Skųstis fiziniais negalavimais.
  • Jautiesi izoliuotas, kaltas ar prislėgtas.
  • Praraskite susidomėjimą pomėgiais ir pomėgiais.
  • Turi minčių apie savižudybę.

Nepriklausomai nuo jūsų vaiko amžiaus, svarbu pasiūlyti papildomą patikinimą ir paramą po trauminio įvykio. Su jūsų meile ir patarimais nerimą keliančios mintys ir trauminio streso jausmai gali išnykti, o jūsų vaiko gyvenimas gali grįžti į įprastas vėžes per kelias dienas ar savaites po krizės ar nerimą keliančio įvykio.

Padėkite vaikui susidoroti su nelaime ar traumuojančiu įvykiu

Jūsų vaiko reakcijai į nelaimę ar traumuojantį įvykį gali turėti didelės įtakos jūsų paties reakcija. Įvairaus amžiaus vaikai – net ir nepriklausomybės siekiantys paaugliai – krizių metu laukia tėvų paguodos ir nuraminimo. Jei trauminį įvykį patyrėte kartu su savo vaiku, labai svarbu imtis veiksmų, kad susidorotumėte su savo trauminiu stresu. Net maži kūdikiai gali pajusti savo tėvų nerimą ir stresą.

Rūpindamiesi savo emocine sveikata ir gerove būsite labiau raminantys ir galėsite geriau padėti savo vaikui. Kadangi vaikystės impulsas mėgdžioti yra stiprus, vaikas greičiausiai imsis veiksmų, kad susidorotų su traumos padariniais.

Tu taip pat gali:

Atminkite, kad vaikai į traumą reaguoja įvairiai. Ir jų jausmai gali ateiti ir išeiti bangomis. Jūsų vaikas tam tikru metu gali būti nuotaikingas ir uždaras, kitu metu sustingęs nuo sielvarto ir baimės. Nėra „teisingo“ ar „neteisingo“ būdo jaustis po traumuojančio įvykio, todėl nebandykite nurodinėti, ką jūsų vaikas turėtų galvoti ar jausti.

[Read: Helping Someone with PTSD]

Skatinkite vaiką atvirai pasidalyti savo jausmais. Leiskite jiems žinoti, kad bet kokie jausmai, kuriuos jie patiria, yra normalūs. Net nemalonūs jausmai praeis, jei vaikas apie juos atviraus. Nors daugelis paauglių gali nenorėti kalbėti apie savo jausmus su tėvais, paskatinkite juos pasitikėti kitu patikimu suaugusiuoju, pavyzdžiui, šeimos draugu, giminaičiu, mokytoju ar religiniu veikėju. Svarbu pasikalbėti, net jei tai ne su jumis.

Leiskite jiems apgailestauti dėl bet kokių nuostolių. Duokite savo vaikui laiko pasveikti ir apraudoti bet kokius nuostolius, kuriuos jis galėjo patirti dėl nelaimės ar trauminio įvykio. Tai gali būti draugo, giminaičio, augintinio, namų netektis arba tiesiog toks, koks buvo jų gyvenimas.

Neskatinkite savo vaiko įkyriai išgyventi traumuojantį įvykį. Nuolatinis įsitraukimas į įvykį arba jo filmuotos medžiagos atkūrimas gali priblokšti jūsų vaiko nervų sistemą. Skatinkite veiklą, kuri verčia jūsų vaiko mintis užimti, kad jis nesusikoncentruotų tik į traumuojantį įvykį. Galite skaityti vaikui, kartu žaisti žaidimus ar tiesiog žiūrėti nuotaiką pakeliantį filmą.

Pašalinkite stresą kaip šeima. Net maži vaikai gali atlikti paprastus kvėpavimo pratimus, kad sumažintų stresą ir jaustųsi lengviau pasaulyje, o vyresni vaikai gali išmokti kitus atsipalaidavimo būdus.

Vaikų ir traumų atkūrimo patarimas 1: atkurkite pasitikėjimą ir saugumą

Trauma gali pakeisti vaiko ar paauglio požiūrį į pasaulį, todėl jis staiga atrodo daug pavojingesnis ir bauginantis. Jūsų vaikui gali būti sunkiau pasitikėti tiek savo aplinka, tiek kitais žmonėmis. Galite padėti atkurti savo vaiko saugumo ir saugumo jausmą.

Leiskite savo vaikui vėl jaustis saugiai. Apkabinimas ir raminimas gali padėti bet kokio amžiaus vaikui jaustis saugiai. Nors paaugliai gali bandyti tai ištverti ir vengti būti sulaikomi, jūsų fizinė meilė vis tiek yra svarbi, kad jie vėl jaustųsi saugūs.

Skatinkite vaiką užsiimti jam patinkančia veikla. Stenkitės, kad jūsų vaikas turėtų vietos ir laiko poilsiui, žaidimams ir pramogoms.

Išlaikyti rutiną. Nuspėjamos vaiko gyvenimo struktūros ir tvarkaraščio nustatymas gali padėti pasauliui vėl atrodyti stabilesniam. Stenkitės išlaikyti reguliarų valgymo, namų darbų ir šeimos veiklos laiką.

Kalbėkite apie ateitį ir kurkite planus. Tai gali padėti atremti įprastą traumuotų vaikų jausmą, kad ateitis yra baisi, niūri ir nenuspėjama.

Laikykitės savo pažadų. Būdami patikimi, galite padėti atkurti vaiko pasitikėjimą. Būkite nuoseklūs ir vykdykite tai, ką sakote, kad darysite.

Jei nežinote atsakymo į klausimą, nebijokite to pripažinti. Nekelkite pavojaus vaiko pasitikėjimui jumis ką nors sugalvodami.

Atminkite, kad vaikai dažnai individualizuoja situacijas. Jie gali nerimauti dėl savo saugumo, net jei trauminis įvykis įvyko toli. Nuraminkite savo vaiką ir padėkite išdėstyti situaciją kontekste.

Vaikai, patyrę trauminį įvykį, dažnai gali pastebėti, kad nenumaldomas žiniasklaidos nušvietimas dar labiau traumuoja. Pernelyg didelis krizės ar nerimą keliančio įvykio vaizdų buvimas, pvz., pakartotinis vaizdo klipų žiūrėjimas socialinėje žiniasklaidoje ar naujienų svetainėse, gali netgi sukelti trauminį stresą vaikams ar paaugliams, kurių įvykis tiesiogiai nepaveikė.

Apribokite savo vaiko žiniasklaidos poveikį trauminiam įvykiui. Neleiskite savo vaikui žiūrėti naujienų ar lankytis socialinėje žiniasklaidoje prieš pat miegą, o televizoriuje, kompiuteryje ir telefone naudokite tėvų kontrolę, kad neleistumėte vaikui pakartotinai žiūrėti nerimą keliančio vaizdo įrašo.

Kiek galite, kartu su vaiku žiūrėkite naujienų reportažus apie traumuojantį įvykį. Galite nuraminti savo vaiką, kai žiūrite, ir padėti pateikti informaciją kontekste.

Stenkitės, kad vaikas nepatektų į grafinius vaizdus ir vaizdo įrašus. Vaiką ar paauglį dažnai mažiau traumuoja skaityti laikraštį…

https://sidaurip.desa.id/wp-includes/js/depo25bonus25/

https://sinaboi.desa.id/wp-includes/depo25-bonus25/

https://cibeunying-majenang.cilacapkab.go.id/wp-includes/nexus/

https://cidadap-karangpucung.cilacapkab.go.id/wp-includes/zeus-slot/

https://kalisabuk-kesugihan.cilacapkab.go.id/wp-includes/garansi-kekalahan-100/

https://kelurahanwahno.kotajayapura.id/wp-includes/js/bonus-new-member/

https://cafeadobro.ro/

https://haberveotesi.com.tr/

https://maisqueauga.com/

https://www.brightpath.com.sg/

https://www.dreamwavehotel.com/

https://opigesfarm.com/

https://woodtoc.com.ar/

https://opynewsjoinville.com.br/

https://buabi.com/

https://casadepianos.com.br/

https://www.champlainorchards.com/

https://www.bangunharjo.desa.id/wp-includes/vietnam/