Kūno gėdinimas – HelpGuide.org

paauglių problemos

Išgirdę neigiamus komentarus apie savo išvaizdą, galite turėti įtakos jūsų kūno įvaizdžiui ir sukelti nerimą, sumišimą ir nerimą. Tačiau yra būdų, kaip valdyti kritinius komentarus ir pasiekti, kad kūnas būtų priimtas.

Diskriminacija ir patyčios prieš storą merginą

Kas yra kūno gėdinimas?

Kūno gėdinimas reiškia asmens pažeminimą, netinkamai ar neigiamai komentuojant jo kūno dydį ar formą. Be „riebalų gėdinimo“, taip pat galite išgirsti neigiamų komentarų, jei turite per mažo svorio arba apie tam tikrą kūno dalį.

Tokia kritika gali būti skirta kitiems arba sau. Galite jaustis nepatenkinti savo svoriu ar savo kūno išvaizda ir griežtai vertinti save. Jūs netgi galite neigiamai kalbėti apie save, pvz., „Šiandien jaučiuosi toks storas“ arba „Man reikia nustoti kimšti veidą maistu“.

Kūno gėdinimas gali būti atliekamas asmeniškai arba nuotoliniu būdu per internetą ir socialinę žiniasklaidą, o tai gali padaryti jūsų tėvai, broliai ir seserys, draugai arba žmonės, su kuriais net nesate artimi.

Net juokaujant pastabos apie tai, ką valgote arba kiek maisto suvartojate, yra kūno gėdinimas. Patarimas dėl dietos ar gyrimas dėl svorio metimo taip pat laikomas kūno gėdymu, tyčia ar ne. Dažnai jūsų draugai ir šeimos nariai nenori įskaudinti jūsų jausmų, tačiau jų komentarai vis tiek gali būti kritiško pobūdžio. Jie gali nesuvokti neigiamo poveikio, kurį sukelia tokie klausimai kaip „Ar numetėte svorio? arba „Ar tau tikrai reikia visa tai valgyti? gali turėti.

Nors niekas nėra apsaugotas nuo visuomenės spaudimo atrodyti tam tikru būdu, komentarai apie jūsų kūną yra nereikalingi bet kokiame kontekste. Nesvarbu, ar kūno gėdinimą darote jūs patys, ar kiti, yra būdų, kaip įveikti problemą, ugdyti kūno pozityvumą ir išmokti pažvelgti į save gailestingiau ir realistiškiau.

Socialinė žiniasklaida ir kūno gėdinimas

Socialinė žiniasklaida dažnai pabrėžia fizinę išvaizdą ir leidžia lengvai skelbti įžeidžiančius komentarus apie kitus. Bendra žinia dažnai yra ta, kad turėtumėte siekti tobulo kūno ir rasti būdų, kaip paslėpti savo trūkumus. Tai gali turėti didžiulę įtaką jūsų kūno įvaizdžiui.

Kūno gėdinimas skaitmeninėse platformose yra susijęs su elektroninėmis patyčiomis, tačiau yra būdų, kaip kovoti su tais, kurie gėdijasi internete, įveikti jų sukeliamą skausmą ir kančią ir susigrąžinti savo vertės jausmą.

Žr. „Patyčios internete: kova su patyčiomis internete“.

Kūno gėdinimo priežastys

Mūsų „selfie“ kultūra pabrėžia išorinį grožį ir esame nuolat bombarduojami žavių įžymybių vaizdais žurnaluose, reklamose, TV laidose ir kitose žiniasklaidos priemonėse.

Tai, ką kasdien matote „TikTok“, „Facebook“ ir „Instagram“, gali priversti jus pavydėti kitiems arba sutelkti savo mintis į savo fizinę išvaizdą ir pastebėtus trūkumus. Jums gali būti sunku laikytis šių standartų ir patirti neigiamus jausmus bei vertinimus apie save. Tai gali tapti destruktyvi, kai pablogina jūsų savivertę ir kūno įvaizdį.

Fiksavimas su savo išvaizda gali sukurti nerealius lūkesčius, kurių neįmanoma pasiekti. Net jei žinote, kad šie idealizuoti vaizdai yra skaitmeniniu būdu pakeisti arba patobulinti, galite lengvai patekti į spąstus nepalankiai lyginant save ar kitus.

Turėdama daugiau nei 25 000 licencijuotų konsultantų, „BetterHelp“ turi jūsų poreikius atitinkantį terapeutą. Tai lengva, prieinama ir patogu.

Internetinės terapijos logotipas

Online-Therapy.com yra visas pagalbos priemonių rinkinys, kai jums to reikia pagal jūsų tvarkaraštį. Užsiregistruoti užtrunka vos kelias minutes.

Paauglių konsultavimo logotipas

Teen Counseling yra internetinė terapijos paslauga paaugliams ir jauniems suaugusiems. Susisiekite su savo konsultantu vaizdo įrašu, telefonu ar pokalbių metu.

Kūno gėdinimas paauglystėje

Paaugliai yra ypač pažeidžiami dėl kūno gėdinimo, svorio gėdinimo ir gėdinimo dėl išvaizdos. Paauglystėje jūsų požiūrį ir įsitikinimus apie kūno įvaizdį ir savigarbą daugiausia įtakoja jūsų šeimos nariai, bendraamžiai ir socialinė žiniasklaida. Pavyzdžiui, mamos dažnai gali būti pavyzdžiais savo dukroms. Jei jūsų mama nuolat skundžiasi savo forma ar svoriu arba nurodo jūsų išvaizdos ar valgymo problemas, tai neabejotinai turės įtakos jūsų požiūriui į save.

Kai tobulėjate paauglystėje, normalu, kad esate labai jautrus komentarams apie kūno formas, svorį ir išvaizdą. Su svoriu susijusios patyčios paauglystėje prisideda prie neigiamo kūno suvokimo ir susirūpinimo tam tikromis kūno dalimis. Paaugliai, turintys antsvorio, yra ypač pažeidžiami, ir tai dažnai gali sukelti depresiją.

Galbūt manote, kad tik paauglės mergaitės yra kūno gėdinimo aukos, tačiau tai gali būti paveikta ir berniukams. Jie gali būti ypač susirūpinę dėl to, kad nėra pakankamai raumeningi, palyginti su populiaria vyriškumo samprata.

Kūno gėdinimo pasekmės

Net supermodeliai ir prima balerinos turi nesaugumo ir netobulumų, tačiau mes vis tiek linkę suvokti, kad tai yra didžiausias grožio reprezentavimas. Jei nesilaikysite šių standartų, galite jaustis netinkami ir neverti. Ir jei jūs patiriate kitų žmonių gėdinimą ir priimate jų neigiamus komentarus, tai gali sukelti nesveiko elgesio ir psichinės sveikatos problemų, tokių kaip:

Valgymo sutrikimai

Neigiamas kūno įvaizdis yra vienas iš pagrindinių netvarkingos mitybos ar valgymo sutrikimų, tokių kaip anoreksija, bulimija ar persivalgymas, atsiradimo veiksnių.

Galite pradėti dietą, kuri apima ribojantį valgymą, bandydami pakeisti savo kūno formą ar dydį. Tačiau tokios dietos gali išsivystyti į žalingą elgesį, pavyzdžiui, valgio praleidimą, badavimą, vėmimą pavalgius, per daug mankštinantis ar per daug laisvinamųjų vaistų. Laikui bėgant, jūsų kūnas ir smegenys netenka pagrindinių maistinių medžiagų, būtinų optimaliai sveikatai.

Kūną gėdinantys komentarai, pavyzdžiui, „Ar numetei svorio? Atrodai daug geriau“, – tai gali paskatinti ir sukurti netvarkingesnius mitybos įpročius, siekiant išlaikyti ar numesti dar daugiau svorio.

Kūno dismorfinis sutrikimas (BDD)

Kūno gėdinimas gali pakenkti jūsų įvaizdžiui ir priversti jus jaustis labai sąmoningai. Tai gali peraugti į kūno dismorfinį sutrikimą, kai jūs tampate apsėstas numanomo išvaizdos trūkumo, galinčio sukelti pasikartojančius vengimo veiksmus.

Jūsų kasdieniame gyvenime gali kilti susirūpinimas dėl nedidelio trūkumo arba to, kuris kitiems nepastebimas. Galite nuolat žiūrėti į save veidrodyje arba visiškai vengti veidrodžių, paslėpti kūno dalis, kurių nemėgstate, žiūrėti į savo odą arba dažnai klausti kitų, ar atrodote gerai.

Jei nuolat gėdijatės savo kūno, tai taip pat gali pabloginti jūsų rezultatus mokykloje ir trukdyti santykiams su bendraamžiais, mokytojais ir šeimos nariais. Dėl baimės, kad kiti jus vertins, galite apriboti socialinę veiklą arba jos vengti.

[Read: Body Dysmorphic Disorder (BDD)]

Dėl sunkių BDD simptomų galite mesti mokyklą, nes negalite susidoroti su nuolatiniu nerimo lygiu. Jums netgi gali išsivystyti depresija arba savižudybės mintys ir elgesys.

Per didelis pratimas

Būti fiziškai aktyviam paprastai yra vienas geriausių dalykų, kuriuos galite padaryti savo sveikatai ir gerovei. Tačiau jei tai tampa priklausomybe ir užsiimate priverstiniu mankšta, tai gali sukelti nuolatinį nuovargį, sužalojimus ir polinkį susirgti arba sukelti nerimą, depresiją ar dirglumą.

Jei mankštinatės priverstinai, taip pat galite pradėti trauktis iš socialinių situacijų, nes pratimai tampa pagrindiniu jūsų akcentu. Pernelyg didelis pratimas gali išsivystyti į sindromą, vadinamą santykiniu energijos trūkumu sporte (RED-S), kuris atsiranda, kai suvartojamų kalorijų nepakanka energijos kiekiui, kurį išeikvojate sveikai veiklai palaikyti.

Nerimas ir depresija

Kūno gėdinimas gali sukelti arba pabloginti esamus nerimo ir depresijos simptomus. Jei viešai ar socialinėje žiniasklaidoje gėdijatės dėl kūno, galite vengti eiti į mokyklą ar kitų situacijų, kuriose toks gėdinimas gali atsirasti. Galite atsiriboti nuo kitų ir jaustis izoliuoti ir vieniši.

Kritiškų komentarų apie savo išvaizdą girdėjimas taip pat gali būti žeminantis, padidinti jūsų nesaugumą ir pakenkti jūsų savigarbai. Vadinasi, įsisavindami šiuos bevertiškumo jausmus, galite įsitraukti į neigiamą savęs pokalbį. Galite pasakyti sau tokius dalykus kaip „aš blogas žmogus“ arba „aš visiškai nieko vertas“. Tai gali peraugti į didžiulę vienatvę, depresiją, nerimą ir prastą kūno įvaizdį.

Fizinės sveikatos problemos

Mūsų visuomenėje ypač paplitęs riebalų gėdinimas, nes nutukimas siejamas su tinginimu, nepatrauklumu ir valios numesti svorio stoka. Vieno tyrimo metu daugiau nei 70 % paauglių pranešė, kad…

joker123 slot

spaceman

garansi kekalahan 100

situs slot qris

https://sidaurip.desa.id/wp-includes/js/depo25bonus25/

https://sinaboi.desa.id/wp-includes/depo25-bonus25/

https://cibeunying-majenang.cilacapkab.go.id/wp-includes/nexus/

https://cidadap-karangpucung.cilacapkab.go.id/wp-includes/zeus-slot/

https://kalisabuk-kesugihan.cilacapkab.go.id/wp-includes/garansi-kekalahan-100/

https://kelurahanwahno.kotajayapura.id/wp-includes/js/bonus-new-member/

https://cafeadobro.ro/

https://haberveotesi.com.tr/

https://maisqueauga.com/

https://www.brightpath.com.sg/

https://www.dreamwavehotel.com/

https://opigesfarm.com/

https://woodtoc.com.ar/

https://opynewsjoinville.com.br/

https://buabi.com/

https://casadepianos.com.br/

https://www.champlainorchards.com/

https://www.bangunharjo.desa.id/wp-includes/vietnam/