Kova su drovumu – HelpGuide.org

meilė ir draugystė

Ar esate intravertas, nepasitikintis savimi ar socialiai nepatogus? Ar jums sunku užmegzti ryšį su kitais? Štai kaip susirasti draugų ir užmegzti santykius, net jei nesate bendraujantis.

Liūdna moteris, laikydama atviras užuolaidas, žvelgdama pro didelį šviesų namų langą

Drovumo supratimas

Kaip žmonės, mes turime būti socialūs padarai. Draugų turėjimas daro mus laimingesnius ir sveikesnius – iš tikrųjų socialinis ryšys yra mūsų psichinės ir emocinės sveikatos pagrindas. Tačiau daugelis iš mūsų yra drovūs ir socialiai intravertai. Jaučiamės nejaukiai šalia nepažįstamų žmonių, nežinome, ką pasakyti, arba nerimaujame, ką kiti gali apie mus pagalvoti. Dėl to galime vengti socialinių situacijų, atsiriboti nuo kitų ir palaipsniui tapti izoliuoti ir vieniši.

Drovumas, socialinis nesaugumas ir sunkumai susirasti draugų yra dažnos įvairaus amžiaus ir sluoksnių žmonių problemos, dėl kurių nereikia gėdytis. Tiesa ta, kad nė vienas iš mūsų negimsta turėdamas socialinių įgūdžių. Tai dalykai, kurių mes išmokstame laikui bėgant, ir gera žinia yra ta, kad jūs taip pat galite jų išmokti.

Nesvarbu, kaip nervinatės kitų draugijoje, galite išmokti nutildyti savikritiškas mintis, padidinti savigarbą ir labiau pasitikėti bendraudami su kitais. Jūs neprivalote keisti savo asmenybės, tačiau išmokę naujų įgūdžių ir priimdami kitokį požiūrį galite įveikti drovumą ar socialinį nepatogumą, jaustis labiau susiję ir mėgautis stipria, pilnavertiška draugyste.

Ar drovumas ir nesaugumas yra jūsų problema?

  • Ar bijote atrodyti kvailai socialinėse situacijose?
  • Ar labai nerimauji dėl to, ką apie tave galvoja kiti?
  • Ar dažnai vengiate socialinių situacijų?
  • Ar kitiems žmonėms atrodo daug smagiau nei jums socialinėse situacijose?
  • Ar manote, kad esate kaltas, kai kas nors jus atstumia arba atrodo neįdomus?
  • Ar jums sunku prieiti prie žmonių ar įsijungti į pokalbius?
  • Ar praleidęs laiką su kitais, esi linkęs susimąstyti ir kritikuoti savo „spektaklį“?
  • Ar po bendravimo dažnai jaučiatės blogai?

Jei į šiuos klausimus atsakėte „taip“, šis straipsnis gali padėti.

Kova su socialiniu nesaugumu ir baime

Kalbant apie drovumą ir socialinį nepatogumą, tai, ką sakome sau, daro didžiulį skirtumą. Štai keletas bendrų mąstymo modelių, kurie gali pakenkti jūsų pasitikėjimui ir paskatinti socialinį nesaugumą:

  • Tikėti, kad esi nuobodus, nepatinkantis ar keistas.
  • Tikėti, kad kiti žmonės tave vertina ir sprendžia socialinėse situacijose.
  • Tikėjimas, kad būsite atstumtas ir kritikuojamas, jei padarysite socialinę klaidą.
  • Tikėti, kad būti atstumtam ar socialiai sugėdintai būtų baisu ir pražūtinga.
  • Tikėjimas, kad tai, ką apie tave galvoja kiti, apibrėžia, kas tu esi.

Jei tiki šiais dalykais, nenuostabu, kad socialinės situacijos atrodo bauginančios! Tačiau tiesa niekada nebūna tokia juoda ir balta.

Žmonės apie tave negalvoja– bent jau ne tokiu laipsniu, kaip manote. Dauguma žmonių yra įklimpę į savo gyvenimą ir rūpesčius. Kaip jūs galvojate apie save ir savo socialinius rūpesčius, kiti žmonės galvoja apie save. Jie praleidžia savo laisvalaikį nesmerkdami jus, todėl nustokite gaišti laiko nerimauti dėl to, ką kiti galvoja apie jus.

Daugelis kitų žmonių jaučiasi tokie pat nepatogūs ir nervingi, kaip ir jūs. Kai esi socialiai nerimastingas, gali atrodyti, kad visi kiti yra ekstravertai, kupini pasitikėjimo savimi. Bet taip nėra. Kai kurie žmonės geriau tai slepia nei kiti, tačiau yra daug intravertų žmonių, kurie kovoja su tomis pačiomis abejonėmis savimi, kaip ir jūs. Kitas asmuo, su kuriuo kalbėsite, lygiai taip pat gali būti susirūpinęs dėl to, ką apie jį galvojate!

[Read: Social Anxiety Disorder]

Žmonės yra daug tolerantiškesni, nei manote. Jūsų galva, pati mintis padaryti ar pasakyti ką nors gėdingo viešai kelia siaubą. Esate tikra, kad visi jus teis. Tačiau iš tikrųjų mažai tikėtina, kad žmonės sudarys didelį sandorį dėl socialinio netikrumo. Visi kažkada tai padarė, todėl dauguma tiesiog ignoruos tai ir judės toliau.

Turėdama daugiau nei 25 000 licencijuotų konsultantų, „BetterHelp“ turi jūsų poreikius atitinkantį terapeutą. Tai lengva, nebrangi ir patogu.

Internetinės terapijos logotipas

Online-Therapy.com yra visas pagalbos priemonių rinkinys, kai jums to reikia pagal jūsų tvarkaraštį. Užsiregistruoti užtrunka vos kelias minutes.

Paauglių konsultavimo logotipas

Teen Counseling yra internetinė terapijos paslauga paaugliams ir jauniems suaugusiems. Susisiekite su savo konsultantu vaizdo įrašu, telefonu ar pokalbių metu.

Mokymasis priimti save

Kai pradėsite suprasti, kad žmonės NEnagrinėja ir nevertina kiekvieno jūsų žodžio ir poelgio, jūs automatiškai jausitės mažiau socialiai nervingi. Tačiau tai vis tiek palieka jūsų jausmą apie save. Labai dažnai mes patys esame patys blogiausi kritikai. Esame griežti sau taip, kaip niekada nebūtume svetimiems – jau nekalbant apie mums rūpimus žmones.

Išmokti priimti save neįvyksta per naktį – reikia pakeisti savo mąstymą.

Tu neprivalai būti tobulas, kad tau patiktų. Tiesą sakant, mūsų trūkumai ir keistenybės gali būti žavingi. Net mūsų silpnybės gali suartinti mus su kitais. Kai kas nors yra nuoširdus ir atviras apie savo pažeidžiamumą, tai yra surišanti patirtis, ypač jei jie gali juoktis iš savęs. Jei galite linksmai priimti savo nepatogumą ir netobulumą, greičiausiai pastebėsite, kad tai taip pat priims ir kiti. Jiems tu gali netgi labiau patikti!

Gerai klysti. Visi daro klaidų; tai yra žmogaus buvimo dalis. Taigi pailsėkite, kai susipainiosite. Jūsų vertė neatsiranda iš to, kad esate tobulas. Jei jums sunku užjausti save, pabandykite į savo klaidas žiūrėti taip, kaip į draugo klaidas. Ką pasakytum savo draugui? Dabar vadovaukitės savo patarimais.

Jūsų neigiamas savęs vertinimas nebūtinai atspindi tikrovę. Tiesą sakant, jie tikriausiai ne, ypač jei:

  1. Vadinkite save vardais, pavyzdžiui, „apgailėtinas“, „bevertis“, „kvailas“ ir pan.
  2. Nugalėkite save visais dalykais, kuriuos „turėjai“ arba „neturėjai“ daryti.
  3. Remdamiesi konkrečiu įvykiu, padarykite plačius apibendrinimus. Pavyzdžiui, jei kažkas klostėsi ne taip, kaip planavote, sakote sau, kad niekada nesusitvarkysite, esate nesėkmingi arba visada suklystate.

Kai galvojate apie tokias iškreiptas mintis, svarbu pristabdyti ir sąmoningai mesti joms iššūkį. Apsimeskite, kad esate nešališkas trečiosios šalies stebėtojas, tada paklauskite savęs, ar yra kitų būdų pažvelgti į situaciją.

Socialinių įgūdžių ugdymas vienu žingsniu

Norint tobulinti socialinius įgūdžius, reikia praktikos. Lygiai taip pat, kaip nesitikėtumėte gerai groti gitara be tam tikrų pastangų, nesitikėkite, kad jausitės patogiai, neskirdami laiko. Tai reiškia, kad galite pradėti nuo mažo. Ženkite kūdikių žingsnius, kad taptumėte labiau pasitikintys ir socialūs, tada remkitės šiais sėkme.

  • Nusišypsokite žmogui, kuriam praeinate gatvėje.
  • Pagirkite žmogų, su kuriuo susiduriate per dieną.
  • Užduokite kam nors atsitiktinį klausimą (pavyzdžiui, restorane: „Ar buvai čia anksčiau? Kaip kepsnys?“)
  • Pradėkite pokalbį su draugiška kasininke, administratore, padavėju ar pardavėju.

Kaip susidoroti su didžiausiomis socialinėmis baimėmis

Kalbant apie dalykus, kurie mus tikrai gąsdina, norisi pamažu susidoroti su savo baimėmis, pradedant nuo situacijų, kurios kelia šiek tiek streso, ir baigiant labiau nerimą keliančiais scenarijais. Pagalvokite apie tai kaip apie kopėčias, kurių kiekviena pakopa kelia šiek tiek daugiau streso nei paskutinė. Nepereikite prie kito veiksmo, kol nepatyrėte teigiamos patirties atlikdami toliau pateiktą veiksmą.

Pavyzdžiui, jei pokalbiai su naujais žmonėmis vakarėliuose jus kelia didelį nerimą, pavyzdžiui, galite naudoti laiptines:

  1. Eikite į vakarėlį ir nusišypsokite keliems žmonėms.
  2. Eikite į vakarėlį ir užduokite paprastą klausimą (pvz., „Ar žinai, kiek valandų?“). Kai jie atsakys, mandagiai padėkokite ir tada atsiprašykite. Svarbiausia, kad bendravimas būtų trumpas ir mielas.
  3. Paprašykite draugo supažindinti jus su kuo nors iš vakarėlio ir padėti palengvinti trumpą pokalbį.
  4. Vakarėlyje pasirinkite žmogų, kuris atrodo draugiškas ir prieinamas. Prisistatyk.
  5. Atraskite nebauginančią žmonių grupę vakarėlyje ir kreipkitės į juos. Jums nereikia daryti didelio įėjimo. Tiesiog prisijunkite prie grupės ir klausykite pokalbio. Jei norite, pakomentuokite ar du, bet nedarykite savęs per daug spaudimo.
  6. Prisijunkite prie kitos draugiškos, lengvai prieinamos grupės. Šį kartą pabandykite dalyvauti pokalbyje šiek tiek daugiau.

[Read: Phobias and Irrational Fears]

Daugiau patarimų, kaip ugdyti socialinį pasitikėjimą

Padirbk, kol tau pavyks. Elgdamiesi taip, lyg būtumėte įsitikinę, galite jaustis labiau pasitikintys savimi.

Susikoncentruokite į išorę, o ne į vidų. Užuot jaudinęsi dėl to, kaip susidursite ar ką pasakysite, sutelkite dėmesį nuo savęs į kitą žmogų. Tu gyvensi…