Geresnės psichinės sveikatos kūrimas – HelpGuide.org

gerovė ir laimė

Norite pagerinti nuotaiką, geriau valdyti emocijas ar sukurti atsparumą? Šios šešios gyvenimą keičiančios strategijos, skirtos pagerinti psichinę sveikatą ir gerovę, gali parodyti, kaip tai padaryti.

Mechaninių pavarų galvoje iliustracija

Geros psichinės sveikatos supratimas

Jūsų psichinė sveikata įtakoja tai, kaip galvojate, jaučiatės ir elgiatės kasdieniame gyvenime. Tai taip pat turi įtakos jūsų gebėjimui susidoroti su stresu, įveikti iššūkius, kurti santykius ir atsigauti po gyvenimo nesėkmių ir sunkumų.

Stipri psichinė sveikata nėra tik psichikos sveikatos problemų nebuvimas. Būti psichiškai ar emociškai sveikam yra daug daugiau nei depresijos, nerimo ar kitų psichologinių problemų nebuvimas. Vietoj psichikos ligų nebuvimo psichinė sveikata reiškia teigiamų savybių buvimą.

Psichiškai sveiki žmonės turi:

  • Pasitenkinimo jausmas.
  • Gyvenimo potraukis ir gebėjimas juoktis bei linksmintis.
  • Gebėjimas susidoroti su stresu ir atsigauti nuo negandų.
  • Prasmės ir tikslo jausmas tiek savo veikloje, tiek santykiuose.
  • Lankstumas mokytis naujų įgūdžių ir prisitaikyti prie pokyčių.
  • Pusiausvyra tarp darbo ir žaidimo, poilsio ir veiklos ir kt.
  • Gebėjimas kurti ir palaikyti visavertiškus santykius.
  • Pasitikėjimas savimi ir aukšta savigarba.

Nesvarbu, ar norite susidoroti su konkrečia psichikos sveikatos problema, geriau valdyti savo emocijas ar tiesiog jaustis pozityvesni ir energingesni, nuo šiandien yra daugybė būdų, kaip kontroliuoti savo psichinę sveikatą.

Ryšys tarp atsparumo ir psichinės sveikatos

Tvirta psichinė sveikata nereiškia, kad niekada neišgyvenate blogų laikų ar nepatiriate emocinių problemų. Mes visi išgyvename nusivylimus, praradimus ir pokyčius. Ir nors tai yra normalios gyvenimo dalys, jos vis tiek gali sukelti liūdesį, nerimą ir stresą. Tačiau lygiai taip pat, kaip fiziškai sveiki žmonės gali geriau atsigauti po ligos ar sužalojimo, žmonės, turintys stiprią psichinę sveikatą, gali geriau atsigauti po nelaimių, traumų ir streso. Šis gebėjimas vadinamas atsparumas.

Emociškai ir protiškai atsparūs žmonės turi įrankius susidoroti su sudėtingomis situacijomis ir išlaikyti teigiamą požiūrį. Jie išlieka susikaupę, lankstūs ir produktyvūs tiek blogais, tiek gerais laikais. Dėl jų atsparumo jie taip pat mažiau bijo naujos patirties ar neaiškios ateities. Net jei jie iš karto nežino, kaip problema bus išspręsta, jie tikisi, kad galiausiai sprendimas bus rastas.

Turėdama daugiau nei 25 000 licencijuotų konsultantų, „BetterHelp“ turi jūsų poreikius atitinkantį terapeutą. Tai lengva, prieinama ir patogu.

Internetinės terapijos logotipas

Online-Therapy.com yra visas pagalbos priemonių rinkinys, kai jums to reikia pagal jūsų tvarkaraštį. Užsiregistruoti užtrunka vos kelias minutes.

Paauglių konsultavimo logotipas

Teen Counseling yra internetinė terapijos paslauga paaugliams ir jauniems suaugusiems. Susisiekite su savo konsultantu vaizdo įrašu, telefonu ar pokalbių metu.

Kaip sustiprinti savo psichinę sveikatą

Raktai į psichinę sveikatą

Kiekvienas gali nukentėti nuo psichinės ar emocinės sveikatos problemų – ir per visą gyvenimą daugelis iš mūsų kenčia. Vien šiais metais maždaug kas penktas iš mūsų kentės nuo diagnozuojamo psichikos sutrikimo. Tačiau, nepaisant dažnų psichikos sveikatos problemų, daugelis iš mūsų nesistengia pagerinti savo padėties.

Mes ignoruojame emocines žinutes, kurios mums sako, kad kažkas negerai, ir bandome tai sušvelninti atitraukdami dėmesį arba gydydamiesi alkoholiu, narkotikais ar save naikinančiu elgesiu. Mes užgožiame savo problemas tikėdamiesi, kad kiti nepastebės. Tikimės, kad mūsų padėtis galiausiai pagerės savaime. Arba mes paprasčiausiai pasiduodame – sakome sau, kad tai „kaip mes esame“.

[Read: Cultivating Happiness]

Geros naujienos yra tokios: jūs neturite jaustis blogai. Yra praktikų, kurias galite pritaikyti norėdami pakelti nuotaiką, tapti atsparesniu ir labiau mėgautis gyvenimu. Tačiau kaip reikia pastangų norint sukurti ir išlaikyti fizinę sveikatą, taip ir su psichine sveikata. Šiomis dienomis turime daugiau dirbti, kad užtikrintume stiprią psichinę sveikatą, nes yra tiek daug būdų, kaip gyvenimas daro įtaką mūsų emocinei gerovei.

Kodėl mes dažnai nepaisome savo psichinės sveikatos poreikių

Netgi šiuolaikiniame pažangiame pasaulyje daugelis iš mūsų dažnai nenori arba negali patenkinti savo psichikos sveikatos poreikių. Tai gali kilti dėl įvairių priežasčių, įskaitant:

Kai kuriose visuomenėse psichinės ir emocinės problemos laikomos mažiau teisėtomis nei fizinės. Jie laikomi silpnumo ženklu arba kažkaip dėl mūsų pačių kaltės.

Kai kurie žmonės klaidingai mano, kad psichikos sveikatos problemos yra kažkas, ko turėtume žinoti, kaip „ištrūkti“. Vyrai, ypač, dažnai mieliau užtemdo savo jausmus, nei ieško pagalbos.

Sparčiame pasaulyje esame apsėsti ieškoti greitų, paprastų atsakymų į sudėtingas problemas. Mes ieškome ryšio su kitais priverstinai tikrindami socialinę žiniasklaidą, o ne, pavyzdžiui, kreipdamiesi į žmones realiame pasaulyje. Arba norėdami pagerinti nuotaiką ir palengvinti depresiją, verčiau išgersime tabletę, o ne spręstume pagrindines problemas.

Daugelis žmonių mano, kad jei jie kreipiasi pagalbos dėl psichinių ir emocinių problemų, vienintelės galimos gydymo galimybės yra vaistai (kurie atsiranda nepageidaujamų šalutinių poveikių) arba terapija (kuri gali būti ilga ir brangi). Tiesa ta, kad, nepaisant jūsų problemų, galite imtis veiksmų, kad pagerintumėte savo savijautą ir pagerintumėte psichinę bei emocinę gerovę. Ir tu gali pradėti jau šiandien!

Pirmenybę teikite socialiniams ryšiams, ypač akis į akį

Nesvarbu, kiek laiko skirsite savo psichinės ir emocinės sveikatos gerinimui, jums vis tiek reikės kitų draugijos, kad jaustumėtės ir veiktų geriausiai. Žmonės yra socialinės būtybės, turinčios emocinių santykių ir teigiamų ryšių su kitais poreikių. Mes nesame skirti išgyventi, jau nekalbant apie klestėjimą, atskirai. Mūsų socialiniai smegenys trokšta draugystės – net tada, kai dėl patirties esame drovūs ir nepasitiki kitais.

Kodėl toks svarbus ryšys akis į akį?

Telefono skambučiai ir socialiniai tinklai turi savo vietą, tačiau niekas negali įveikti stresą malšinančios, nuotaiką gerinančios galios, kurią suteikia kokybiškas laikas akis į akį su kitais žmonėmis.

Svarbiausia yra bendrauti su žmogumi, kuris yra „geras klausytojas“ – su žmogumi, su kuriuo galite reguliariai pasikalbėti asmeniškai, kuris jūsų klausys be savo sampratų, kaip turėtumėte mąstyti ar jaustis. Geras klausytojas įsiklausys į jausmus, slypinčius už jūsų žodžių, ir jūsų netrukdys, nesmerks ir nekritikuos.

Ištiesimas nėra silpnumo požymis ir netaps jūsų našta kitiems. Daugelis žmonių yra pamaloninti, jei jais pakankamai pasitikite, kad jais pasitikėtumėte. Jei nemanote, kad turite į ką kreiptis, yra gerų būdų užmegzti naujas draugystes ir patobulinti savo paramos tinklą. Tuo tarpu bendravimas akis į akį su pažįstamais ar žmonėmis, su kuriais susiduri per dieną, pavyzdžiui, kaimynais, žmonėmis, esančiais kasos eilėje ar autobuse, arba asmeniu, vaišinančiu rytinę kavą, vis dar yra labai naudinga. Užmegzkite akių kontaktą ir nusišypsokite, draugiškai pasisveikinkite ar pasikalbėkite.

Patarimai, kaip užmegzti ryšį su kitais

Paskambinkite draugui ar mylimam žmogui dabar ir susitarkite dėl susitikimo. Jei abu gyvenate įtemptą gyvenimą, pasiūlykite tvarkyti reikalus ar sportuoti kartu. Pasistenkite, kad susitikimas būtų reguliarus.

Jei nemanote, kad turite kam paskambinti, kreipkitės į pažįstamus. Daugelis kitų žmonių jaučiasi taip pat nepatogiai susiradę naujų draugų, kaip ir jūs – taigi būkite tas, kuris pralaužs ledus. Susisiekite su senu draugu, pakvieskite bendradarbį papietauti arba paprašykite kaimyno prisijungti prie jūsų kavos.

Išeikite iš už televizoriaus ar kompiuterio ekrano. Bendravimas iš esmės yra neverbalinė patirtis, kuriai reikalingas tiesioginis kontaktas su kitais žmonėmis, todėl nepamirškite savo realaus pasaulio santykių ir virtualios sąveikos.

Būk stalius. Prisijunkite prie tinklų, socialinių ar specialių interesų grupių, kurios reguliariai susitinka. Šios grupės siūlo puikias galimybes susitikti su bendrų interesų žmonėmis.

Nebijokite šypsotis ir pasisveikinti su nepažįstamais žmonėmis, su kuriais susikerta jūsų keliai. Užmegzti ryšį naudinga jums abiem – ir niekada nežinote, kur tai gali nuvesti!

Išlikti aktyviam yra naudinga smegenims ir kūnui

Protas ir kūnas yra glaudžiai susiję. Kai pagerinsite savo fizinę sveikatą, automatiškai patirsite didesnę psichinę ir emocinę savijautą. Fizinis aktyvumas taip pat išskiria endorfinus – galingas chemines medžiagas, kurios pakelia nuotaiką ir suteikia papildomos energijos. Reguliarus pratimas ar veikla gali turėti didelį poveikį psichinės ir emocinės sveikatos problemoms, sumažinti stresą, pagerinti atmintį ir padėti geriau miegoti.

Bet ką daryti, jei aš nekenčiu sportuoti?

Na, tu ne vienas. Masuoti svarmenis sporto salėje ar bėgioti ant bėgimo takelio nėra…