EMDR terapija traumoms, PTSD, nerimui ir panikai gydyti

EMDR terapija traumoms, PTSD, nerimui ir panikai gydyti

terapija ir vaistai

Akių judesių desensibilizacija ir pakartotinis apdorojimas (EMDR) gali būti veiksminga traumų terapija, būdas įveikti stresą sukeliantį įvykį. Štai kaip nuspręsti, ar tai jums tinka.

Moteriška akis su raukšlėta oda

Kas yra EMDR?

Akių judesių desensibilizacija ir perdirbimas (EMDR) yra traumų terapija, kurią sukūrė psichologė dr. Francine Shapiro. Ji atsitiktinai pastebėjo, kad akių judesiai gali sumažinti nerimą keliančių minčių intensyvumą, kai jos pačios stresinės reakcijos susilpnėjo, kai vieną dieną ji vaikščiojo po parką akimis.

EMDR apima įtempto praeities įvykio prisiminimą ir atminties „perprogramavimą“ atsižvelgiant į teigiamą, paties pasirinktą tikėjimą, tuo pačiu metu naudojant greitus akių judesius procesui palengvinti. Teorijos, kodėl EMDR veikia, vis dar tobulėja, tačiau daugelis žmonių mano, kad EMDR yra labai naudinga.

EMDR apima kognityvinės-elgesio terapijos (CBT) elementus su dvišaliais akių judesiais ar kitomis ritminės stimuliacijos formomis, kairėn ir dešinėn. Vienas iš pagrindinių EMDR elementų yra „dviguba stimuliacija“. Gydymo metu jūsų prašoma pagalvoti arba kalbėti apie prisiminimus, sukeliančius veiksnius ir skausmingas emocijas, tuo pat metu sutelkiant dėmesį į jūsų terapeuto judantį pirštą, kai jis juda pirmyn ir atgal per jūsų regėjimo lauką.

Vietoj terapeuto piršto EMDR terapijoje gali būti naudojami kiti išoriniai dirgikliai, pvz., dvišaliai lytėjimo pojūčiai ir garsai (pavyzdžiui, kintami rankų bakstelėjimai arba skambutis, sklindantis pirmyn ir atgal nuo ausies iki ausies).

Turėdama daugiau nei 25 000 licencijuotų konsultantų, „BetterHelp“ turi jūsų poreikius atitinkantį terapeutą. Tai lengva, prieinama ir patogu.

Internetinės terapijos logotipas

Online-Therapy.com yra visas pagalbos priemonių rinkinys, kai jums to reikia pagal jūsų tvarkaraštį. Užsiregistruoti užtrunka vos kelias minutes.

Paauglių konsultavimo logotipas

Teen Counseling yra internetinė terapijos paslauga paaugliams ir jauniems suaugusiems. Susisiekite su savo konsultantu vaizdo įrašu, telefonu ar pokalbių metu.

Kaip veikia EMDR terapija

Trauminio įvykio metu stiprios emocijos gali trukdyti jūsų gebėjimui visiškai apdoroti patirtį ir vieną akimirką „užstingsta laike“. Prisiminus traumuojantį įvykį gali atrodyti, kad įvykį išgyvenate iš naujo, nes vaizdai, kvapai, garsai ir jausmai vis dar yra ir gali būti suaktyvinti dabartyje.

Suaktyvinti šie prisiminimai gali neigiamai paveikti jūsų kasdienę veiklą ir trukdyti žiūrėti į save ir pasaulį bei jūsų santykį su kitais. Atrodo, kad EMDR terapija tiesiogiai veikia smegenis, „atšaldo“ trauminius prisiminimus ir leidžia juos išspręsti.

Laikui bėgant nerimą kelianti atmintis ir su jais susiję įsitikinimai, jausmai, pojūčiai tampa „suvirškinami“ arba veikiami tol, kol galite galvoti apie įvykį jo neišgyvendami. Atmintis vis dar išliko, bet ji mažiau liūdina.

Atrodo, kad greitų akių judesių naudojimas sumažina su trauma susijusį nerimą, kad pradinį įvykį būtų galima pažvelgti iš labiau atskirtos perspektyvos, panašiai kaip žiūrint filmą apie tai, kas nutiko. Tai leidžia jums pasiekti teigiamų būdų, kaip pertvarkyti pradinę traumą (perdirbti) ir išlaisvinti aplink ją sukauptus neigiamus emocinius krūvius (desensibilizacija).

[Read: Post-Traumatic Stress Disorder (PTSD)]

Kai kurie ekspertai pastebėjo, kad akių judesiai, susiję su EMDR, gali būti panašūs į tuos, kurie vyksta natūraliai sapnuojant arba REM (greito akių judesio) miego metu. Tai gali būti laikoma fiziologiškai pagrįsta terapija, leidžiančia žmogui pamatyti medžiagą nauju ir mažiau varginančiu būdu.

Kiti mano, kad tai vėl suaktyvina smegenų dalis, kurios buvo „išjungtos“ kaip įveikimo mechanizmas. Tokiu būdu vyksta pažinimo pertvarkymas, leidžiantis neigiamoms, skausmingoms emocijoms užleisti vietą labiau išspręstiems, stipresniems jausmams.

Atsiminimų spąstais: kaip viena trauma gali paveikti jūsų gyvenimą

Francine Shapiro, EMDR kūrėja, naudoja išžaginimą išgyvenusio pavyzdį, kad parodytų, kaip žmonės gali „įstrigti“ prisiminimų apie traumą.

Nors išprievartauta moteris gali intelektualiai žinoti, kad ji nėra kalta, ji vis tiek gali jausti kaltės ir gėdos jausmus, susijusius su išpuoliu. Jos atminimą apie išžaginimą visam laikui paveikė šios emocijos, kurių ji iki galo neištyrė ir su ja nesusidorojo.

Shapiro mano, kad laikui bėgant, „kai asmuo galvoja apie traumą arba kai atmintį sužadina panašios situacijos, žmogus gali jaustis taip, lyg išgyventų ją iš naujo, arba gali patirti stiprių emocijų ir fizinių pojūčių“.

8 EMDR terapijos fazės: 1-3 fazės

EMDR dažnai padeda žmonėms labai greitai pasijusti geriau, tačiau svarbu visą 8 etapų procesą dirbti su kvalifikuotu EMDR terapeutu, kad būtų užtikrintas naudingiausias ir ilgalaikis rezultatas.

EMDR 1 fazė: istorija ir gydymo planavimas

Jei nuspręsite išbandyti EMDR terapiją, jūsų pirmojoje sesijoje greičiausiai terapeutas paims jūsų istoriją. Terapeutas tikriausiai paklaus jūsų apie problemas, elgesį ir baimes, kurios atvedė jus į terapiją.

Tačiau vienas skirtumas tarp EMDR ir daugelio kitų terapijų yra tas, kad jūsų nebus paprašyta išsamiai aptarti trauminį įvykį. Svarbu emocijos ir fiziniai pojūčiai, susiję su įvykiu, o ne detalės apie patį įvykį.

Kai terapeutas, remdamasis šiuo pradiniu įvertinimu, parengs jums gydymo planą, EMDR procesas gali prasidėti.

EMDR 2 fazė: Paruošimas

Pasiruošimo etape terapeutas moko jus savitarnos metodų, kad galėtumėte valdyti stiprias emocijas, kurios gali kilti seansų metu arba tarp jų. EMDR daug dėmesio skiria savigarbai.

Šis etapas taip pat svarbus ugdant pasitikėjimo terapeutu jausmą. Jie išsamiau paaiškins EMDR teoriją ir papasakos, ko galite tikėtis kitose sesijose.

EMDR 3 fazė: įvertinimas

3 etapas sudaro pagrindą jūsų faktinėms EMDR terapijos sesijoms. Vertinimo etape terapeutas paprašys jūsų nustatyti tris dalykus:

  1. Konkreti scena ar paveikslas, geriausiai atspindintis trauminį įvykį, į kurį nukreipiate taikydami šį gydymą. Tikriausiai jau aptarėte savo tikslinį įvykį pirmojoje sesijoje, tačiau šiuo metu paaiškinsite patirtos traumos vizualinį vaizdą, įskaitant susijusias emocijas ir kūno pojūčius.
  2. Su traumuojančiu įvykiu susijęs neigiamas įsitikinimas apie save (pvz., „aš bejėgis“, „aš nieko vertas“, „aš blogas žmogus“).
  3. Teigiamas įsitikinimas, kuriuo mieliau tikėtumėte apie save. Šis teigiamas įsitikinimas turėtų atspindėti tai, kas tinkama dabartyje. Pavyzdžiui, galbūt išgyvenote užpuolimą, o vėliau neigiamai tikėjote: „Man gresia pavojus“. Galite jį pakeisti teigiamu įsitikinimu: „Dabar esu saugus“.

Nustačius vizualinį vaizdą ir neigiamus bei teigiamus įsitikinimus, jūsų bus paprašyta įvertinti, kaip stipriai manote, kad teigiama mintis yra tiesa. Pažinimo galiojimo (VOC) skalė 1–7 (1 yra „visiškai klaidinga“ ir 7 yra „visiškai tiesa“).

Taip pat jūsų bus paprašyta apibūdinti nerimą keliančias emocijas, kurias jaučiate, kai sutelkiate dėmesį į vaizdinį vaizdą ir įvertinate jų intensyvumą 11 balų. Subjektyvių trikdžių vienetų (SUD) skalė (su 0 reiškia, kad emocija visai nekelia nerimo, o 10 reiškia, kad tai pats blogiausias jausmas, kurį kada nors patyrėte).

Taip pat jūsų bus paprašyta nustatyti kūno vietas, kuriose jaučiate fizinius pojūčius, kai galvojate apie traumą.

Traumos ciklo nutraukimas

Trauma gali pasireikšti kaip simptomai, elgesys ir veiksmai, kurie, atrodo, neturi pagrindinės priežasties. Pasirinkite, kuris būdas geriausiai apibūdina tai, su kuo šiuo metu susiduriate, ir klausykite NEMOKAMOS garso įrašo iš „Sounds True“ apie atsigavimą nuo traumos.

PASIRINKITE DABAR

Traumos apdorojimas: EMDR 4-6 fazės

Kai baigsite pirmąsias tris EMDR terapijos fazes, prasideda traumos apdorojimas. 4–6 fazėse jūsų terapeutas padės jums prisiminti jūsų tikslinį vaizdą, tuo pačiu atlikdamas greitus akių judesius (arba kintamą dvišalę garso ar lytėjimo stimuliaciją ir (arba) jų derinį).

Dėmesys pasiskirstęs tarp vidinio vaizdo, į kurį susikoncentruojate, ir išorinių jūsų terapeuto judančio piršto dirgiklių, galite patirti varginančią atmintį, būdami pagrįsta dabartimi, o tai leidžia apdoroti ir pertvarkyti traumą.

Jūsų EMDR terapeutas taip pat stebės jūsų simptomų intensyvumą tarp seansų, kad užtikrintų pažangą ir jos išlaikymą. Pagal…