Atsigavimas po išžaginimo ir seksualinės traumos

ptsd ir trauma

Atsigauti po seksualinės prievartos reikia laiko, o gijimo procesas gali būti skausmingas. Bet jūs galite susigrąžinti kontrolės jausmą, atkurti savivertę ir išmokti gydytis.

Jauna moteris, švelniai atsirėmusi į išorinę sieną, apšviesta saulės spindulių, užmerktomis akimis atspindinčiomis mintimis

Prievartavimo ir seksualinių traumų pasekmės

Seksualinis smurtas mūsų visuomenėje yra šokiruojantis dažnas. Ligų kontrolės ir prevencijos centrų (CDC) duomenimis, beveik 1 iš 5 moterų JAV tam tikru savo gyvenimo momentu yra išprievartaujama arba patiria seksualinę prievartą, dažnai jo pažįstamo žmogaus, kuriuo pasitiki. Kai kuriose Azijos, Afrikos ir Artimųjų Rytų šalyse šis skaičius yra dar didesnis. Ir seksualinė prievarta neapsiriboja moterimis; daug vyrų ir berniukų kasmet patiria išžaginimą ir seksualines traumas.

Nepriklausomai nuo amžiaus ar lyties, seksualinio smurto poveikis yra daug didesnis nei bet kokie fiziniai sužalojimai. Išprievartavimo ar seksualinės prievartos trauma gali būti sukrečianti, išgąsdinta, gėda ir vienišas arba kamuojami košmarų, prisiminimų ir kitų nemalonių prisiminimų. Pasaulis nebesijaučia saugi vieta. Jūs nebepasitikite kitais. Tu net nepasitiki savimi. Galite suabejoti savo vertinimu, saviverte ir net sveiku protu. Galite kaltinti save dėl to, kas atsitiko, arba manyti, kad esate „nešvarus“ arba „sugadintas daiktas“. Santykiai jaučiasi pavojingi, intymumas neįmanomas. Be to, kaip ir daugelis išprievartavimą išgyvenusių asmenų, galite kovoti su PTSD, nerimu ir depresija.

Svarbu atsiminti, kad tai, ką patiriate, yra įprasta reakcija į traumą. Jūsų bejėgiškumo, gėdos, ydingumo ir savęs kaltinimo jausmai yra simptomai, o ne tikrovė. Kad ir kaip tai atrodytų sunku, naudodamiesi šiais patarimais ir metodais galite susitaikyti su tuo, kas nutiko, atgauti saugumo ir pasitikėjimo jausmą, išmokti pasveikti ir tęsti gyvenimą.

Turėdama daugiau nei 25 000 licencijuotų konsultantų, „BetterHelp“ turi jūsų poreikius atitinkantį terapeutą. Tai lengva, prieinama ir patogu.

Internetinės terapijos logotipas

Online-Therapy.com yra visas pagalbos priemonių rinkinys, kai jums to reikia pagal jūsų tvarkaraštį. Užsiregistruoti užtrunka vos kelias minutes.

Paauglių konsultavimo logotipas

Teen Counseling yra internetinė terapijos paslauga paaugliams ir jauniems suaugusiems. Susisiekite su savo konsultantu vaizdo įrašu, telefonu ar pokalbių metu.

Mitai ir faktai apie išžaginimą ir seksualinę prievartą

Panaikinus toksiškus, aukas kaltinančius mitus apie seksualinį smurtą, galite pradėti sveikimo procesą.

Mitai ir faktai apie išžaginimą ir seksualinę prievartą
Mitas: prievartautoją galite pastebėti pagal jo išvaizdą ar elgesį.

Faktas: Nėra patikimo būdo atpažinti prievartautoją. Daugelis atrodo visiškai normalūs, draugiški, žavūs ir nekeliantys grėsmės.

Mitas: jei nepasipriešinote, tikriausiai nemanėte, kad tai taip blogai.

Faktas: Seksualinės prievartos metu labai dažnai sustingsta. Jūsų smegenys ir kūnas išsijungia nuo šoko, todėl sunku judėti, kalbėti ar mąstyti.

Mitas: išprievartauti žmonės „prašo“ pagal tai, kaip apsirengia ar elgiasi.

Faktas: Išžaginimas yra galimybių nusikaltimas. Tyrimai rodo, kad prievartautojai aukas renkasi pagal jų pažeidžiamumą, o ne pagal tai, kaip jos atrodo seksualios ar flirtuojančios.

Mitas: išprievartavimas pasimatymo metu dažnai yra nesusipratimas.

Faktas: Pasimatymų prievartautojai dažnai ginasi teigdami, kad užpuolimas buvo girtas klaida arba nesusikalbėjimas. Tačiau tyrimai rodo, kad didžioji dauguma pasimatymų prievartautojų yra pakartotinai nusikaltėliai. Šie vyrai nusitaiko į pažeidžiamus žmones ir dažnai varto juos alkoholiu, norėdami juos išprievartauti.

Mitas: tai nėra išprievartavimas, jei anksčiau turėjote lytinių santykių su tuo žmogumi.

Faktas: Vien todėl, kad anksčiau sutikote seksą su kuo nors, nesuteikia jiems amžinų teisių į jūsų kūną. Jei jūsų sutuoktinis, vaikinas ar meilužis verčia seksą prieš jūsų valią, tai yra prievartavimas.

Atsigavimas po išžaginimo ar seksualinės traumos 1 veiksmas: papasakokite apie tai, kas jums nutiko

Gali būti nepaprastai sunku pripažinti, kad buvote išprievartautas ar seksualiai prievartautas. Yra stigma. Dėl to galite jaustis nešvarūs ir silpni. Taip pat galite bijoti, kaip reaguos kiti. Ar jie tave teis? Žiūrėti į tave kitaip? Atrodo, lengviau sumenkinti tai, kas nutiko, arba išlaikyti tai paslaptyje. Bet kai tylite, atsisakote sau pagalbos ir sustiprinate savo auką.

Kreipkitės į žmogų, kuriuo pasitikite. Įprasta manyti, kad jei nekalbi apie savo išprievartavimą, tai tikrai neįvyko. Bet tu negali išgydyti, kai vengi tiesos. O slėpimasis tik padidina gėdos jausmą. Kad ir kaip baisu būtų atsiverti, tai išlaisvins. Tačiau svarbu pasirinkti, kam pasakyti, ypač iš pradžių. Geriausias pasirinkimas yra tas, kuris bus palaikantis, empatiškas ir ramus. Jei neturite žmogaus, kuriuo pasitikite, pasikalbėkite su terapeutu arba paskambinkite išprievartavimo krizių pagalbos linija.

Iššūkis savo bejėgiškumo ir izoliacijos jausmui. Dėl traumos jaučiatės bejėgiai ir pažeidžiami. Svarbu priminti sau, kad turite stipriųjų pusių ir įveikimo įgūdžių, kurie gali padėti jums išgyventi sunkius laikus. Vienas geriausių būdų susigrąžinti galios jausmą yra padėti kitiems: skirkite savo laiką, duokite kraujo, susisiekite su draugu, kuriam reikia pagalbos, arba paaukokite mėgstamai labdarai.

Apsvarstykite galimybę prisijungti prie paramos grupės kitiems išprievartavimą ar seksualinę prievartą išgyvenusiems asmenims. Paramos grupės gali padėti jaustis mažiau izoliuotai ir vienišiems. Jie taip pat suteikia neįkainojamos informacijos apie tai, kaip susidoroti su simptomais ir stengtis pasveikti. Jei nerandate paramos grupės savo vietovėje, ieškokite internetinės grupės.

2 žingsnis: susitvarkykite su kaltės ir gėdos jausmu

Net jei intelektualiai suprantate, kad nesate kaltas dėl išžaginimo ar seksualinio išpuolio, vis tiek galite kovoti su kaltės ar gėdos jausmu. Šie jausmai gali atsirasti iškart po užpuolimo arba atsirasti praėjus keleriems metams po užpuolimo. Tačiau pripažinus tiesą, kas nutiko, bus lengviau visiškai pripažinti, kad nesate atsakingas. Jūs nepuolėte prieš save ir neturite dėl ko gėdytis.

Kaltės ir gėdos jausmas dažnai kyla dėl klaidingų nuomonių, tokių kaip:

Jūs nesustabdėte užpuolimo. Po to lengva atspėti, ką padarėte ar nepadarėte. Tačiau kai esi puolimo įkarštyje, tavo smegenys ir kūnas patiria šoką. Jūs negalite aiškiai mąstyti. Daugelis žmonių sako, kad jaučiasi „sušalę“. Neteiskite savęs už šią natūralią reakciją į traumą. Ekstremaliomis aplinkybėmis padarėte viską, ką galėjote. Jei būtum galėjęs sustabdyti puolimą, būtum tai padaręs.

Jūs pasitikėjote žmogumi, kurio „neturėjai“. Vienas iš sunkiausių dalykų, su kuriais susiduriama po pažįstamo žmogaus užpuolimo, yra pasitikėjimo pažeidimas. Natūralu pradėti klausinėti savęs ir svarstyti, ar nepastebėjote įspėjamųjų ženklų. Tiesiog atminkite, kad kaltas yra tik jūsų užpuolikas. Nemuškite savęs, kad manėte, kad jūsų užpuolikas buvo padorus žmogus. Jūsų užpuolikas yra tas, kuris turėtų jaustis kaltas ir gėdintas, o ne jūs.

Buvote girtas arba nebuvote pakankamai atsargus. Nepriklausomai nuo aplinkybių, vienintelis už užpuolimą atsakingas yra kaltininkas. Jūs to neprašėte ir nenusipelnėte to, kas jums nutiko. Paskirkite atsakomybę ten, kur ji priklauso: prievartautojui.

3 veiksmas: pasiruoškite prisiminimams ir nerimą keliantiems prisiminimams

Kai patiriate stresą, jūsų kūnas laikinai pereina į „kovok arba bėk“ režimą. Kai grėsmė praeina, jūsų kūnas nurimsta. Tačiau traumuojantys išgyvenimai, tokie kaip išžaginimas, gali priversti jūsų nervų sistemą įstrigti aukšto budrumo būsenoje. Esate itin jautrus mažiausiems dirgikliams. Taip atsitinka daugeliui išprievartavimą išgyvenusių žmonių.

Atsiminimai, košmarai ir įkyrūs prisiminimai yra labai dažni, ypač per pirmuosius kelis mėnesius po užpuolimo. Jei jūsų nervų sistema išlieka „užstrigusi“ ilgą laiką ir jums išsivysto potrauminio streso sutrikimas (PTSD), jie gali trukti daug ilgiau.

Norėdami sumažinti prisiminimų ir liūdnų prisiminimų įtampą:

Stenkitės numatyti veiksnius ir pasiruošti jiems. Įprasti paleidikliai yra jubiliejaus datos; su išžaginimu susiję žmonės ar vietos; ir tam tikri vaizdai, garsai ar kvapai. Jei žinote, kokie veiksniai gali sukelti nerimą keliančią reakciją, galėsite geriau suprasti, kas vyksta, ir imtis veiksmų nusiraminti.

Atkreipkite dėmesį į savo kūno pavojaus signalus. Jūsų kūnas ir emocijos duoda užuominų, kai pradedate jausti stresą ir nesaugus. Šie požymiai yra įsitempimo jausmas, kvėpavimo sulaikymas, mintys, dusulys, karščio bangos, galvos svaigimas ir pykinimas.

Nedelsdami imkitės veiksmų, kad nusiramintų. Pastebėjus bet kurį iš aukščiau išvardytų simptomų, svarbu greitai veikti, kad nusiramintų, kol jie neišnyks. Vienas iš greičiausių ir efektyviausių būdų numalšinti nerimą ir paniką yra sulėtinti kvėpavimą.

Nuraminti…

https://sidaurip.desa.id/wp-includes/js/depo25bonus25/

https://sinaboi.desa.id/wp-includes/depo25-bonus25/

https://cibeunying-majenang.cilacapkab.go.id/wp-includes/nexus/

https://cidadap-karangpucung.cilacapkab.go.id/wp-includes/zeus-slot/

https://kalisabuk-kesugihan.cilacapkab.go.id/wp-includes/garansi-kekalahan-100/

https://kelurahanwahno.kotajayapura.id/wp-includes/js/bonus-new-member/

https://cafeadobro.ro/

https://haberveotesi.com.tr/

https://maisqueauga.com/

https://www.brightpath.com.sg/

https://www.dreamwavehotel.com/

https://opigesfarm.com/

https://woodtoc.com.ar/

https://opynewsjoinville.com.br/

https://buabi.com/

https://casadepianos.com.br/

https://www.champlainorchards.com/

https://www.bangunharjo.desa.id/wp-includes/vietnam/