ADHD turinčių mokinių mokymas – HelpGuide.org

adhd

Spręsti su dėmesio stokos hiperaktyvumo sutrikimu klasėje? Šie patarimai mokytojams gali padėti įveikti įprastus iššūkius ir padėti ADHD sergantiems vaikams sėkmingai mokytis mokykloje.

Mokytoja, pasilenkusi per petį jaunam berniukui prie savo klasės stalo, veda jį pažymėdama pieštuku ant jo sąsiuvinio

ADHD ir klasės iššūkiai

Jei esate mokytojas, žinote šiuos vaikus: Tą, kuri žiūri pro langą, matematikos pamoką pakeisdama skrendančio paukščio lanku. Tas, kuris negalėtų laikyti savo galinės dalies kėdėje, jei naudotumėte Krazy klijus. Tas, kuris atsako į klausimą: „Koks vandens telkinys suvaidino svarbų vaidmenį Senovės Egipto civilizacijos raidoje? su „Mrs. M, ar tu dažai plaukus?

Studentai, kuriems būdingi ADHD simptomai – neatidumas, hiperaktyvumas ir impulsyvumas, gali būti varginantys. Jūs žinote, kad yra smegenys, bet atrodo, kad jie negali sutelkti dėmesio į medžiagą, kurią sunkiai dirbate. Be to, jų elgesys atima laiką nuo pamokų ir trikdo visą klasę.

Studentai, turintys ADHD, gali:

  • Reikalaukite dėmesio kalbėdami iš eilės arba judėdami po kambarį.
  • Kyla sunkumų vykdant instrukcijas, ypač kai jos pateikiamos sąraše, ir atliekant operacijas, kurioms reikia užsakytų veiksmų, pvz., padalijimo išilgai arba lygčių sprendimo.
  • Dažnai pamirštama užsirašyti namų darbus, juos atlikti arba į mokyklą atsinešti atliktus darbus.
  • Dažnai trūksta smulkiosios motorinės kontrolės, todėl sunku užsirašinėti, o rašyti ranka – skaityti.
  • Turite problemų dėl ilgalaikių projektų, kuriuose nėra tiesioginės priežiūros.
  • Netempkite savo svorio grupinio darbo metu ir netgi gali neleisti grupei atlikti savo užduoties.

Pagalvokite, ką iš vaikų turi daryti mokyklos aplinka: Sėdėkite ramiai. Klausyk tyliai. Atkreipk dėmesį. Sekite instrukcijas. Susikoncentruoti. Tai yra tie dalykai, kuriuos vaikams, turintiems dėmesio deficito hiperaktyvumo sutrikimą (ADHD arba ADD), sunku padaryti – ne todėl, kad jie nenori, o todėl, kad jų smegenys jiems neleidžia. Žinoma, tai nepalengvina jų mokymo.

Vaikai ir paaugliai, sergantys ADHD, dažnai moka už savo problemas žemose klasėse, barimą ir bausmę, bendraamžių erzinimą ir žemą savigarbą. Tuo tarpu jūs, mokytojas, jaučiatės kaltas, nes negalite pasiekti vaiko, sergančio ADHD, ir galiausiai priimate skundus iš tėvų, kurie mano, kad jų vaikai klasėje yra apleisti. Bet tai neturi būti taip. Yra strategijų, kurias galite naudoti, kad padėtų mokiniams, turintiems ADHD, įveikti mokymosi iššūkius, išlikti susikaupusiems netrukdydami kitiems ir sėkmingai mokytis klasėje.

Ką mokytojai gali padaryti, kad padėtų vaikams, sergantiems ADHD

Taigi, kaip išmokyti vaiką, kuris nenusistos ir neklausys? Atsakymas: su daug kantrybės, kūrybiškumo ir nuoseklumo. Jūsų, kaip mokytojo, vaidmuo yra įvertinti kiekvieno vaiko individualius poreikius ir stipriąsias puses. Tada galėsite sukurti strategijas, kurios padės mokiniams, turintiems dėmesio ADHD, susikaupti, tęsti užduotį ir išmokti išnaudoti visas savo galimybes.

Sėkmingos programos vaikams, turintiems ADHD, apima šiuos tris komponentus:

  1. Apgyvendinimas: ką galite padaryti, kad mokiniams, sergantiems ADHD, būtų lengviau mokytis.
  2. Instrukcija: metodai, kuriuos naudojate mokydami.
  3. Intervencija: Kaip atsikratote elgesio, kuris trikdo susikaupimą arba atitraukia kitų mokinių dėmesį.

Tačiau veiksmingiausia priemonė, padedanti studentui, sergančiam ADHD, yra teigiamas požiūris. Padarykite mokinį savo partneriu sakydami: „Išsiaiškinkime kartu būdus, kaip padėti jums atlikti savo darbą“. Įtikinkite mokinį, kad ieškosite gero elgesio ir kokybiško darbo, o kai tai pamatysite, pastiprinkite tai nedelsiant ir nuoširdžiais pagyrimais. Galiausiai ieškokite būdų, kaip motyvuoti studentą, sergantį ADHD, siūlydami atlygį už taškų ar žetonų sistemą.

Susidoroti su trikdančiu elgesiu klasėje

Kad išvengtumėte kitų mokinių elgesio, kuriam reikia laiko, kartu su mokiniu, sergančiu ADHD, išsiaiškinkite kelis įspėjamuosius signalus. Tai gali būti rankos signalas, nepastebimas peties suspaudimas arba lipnus lapelis ant mokinio stalo. Jei turite aptarti mokinio elgesį, darykite tai privačiai. Ir stenkitės nekreipti dėmesio į šiek tiek netinkamą elgesį, jei jis netyčinis ir neblaško kitų mokinių dėmesio ar netrikdo pamokos.

Turėdama daugiau nei 25 000 licencijuotų konsultantų, „BetterHelp“ turi jūsų poreikius atitinkantį terapeutą. Tai lengva, nebrangi ir patogu.

Internetinės terapijos logotipas

Online-Therapy.com yra visas pagalbos priemonių rinkinys, kai jums to reikia pagal jūsų tvarkaraštį. Užsiregistruoti užtrunka vos kelias minutes.

Paauglių konsultavimo logotipas

Teen Counseling yra internetinė terapijos paslauga paaugliams ir jauniems suaugusiems. Susisiekite su savo konsultantu vaizdo įrašu, telefonu ar pokalbių metu.

Apgyvendinimas klasėje mokiniams, sergantiems ADHD

Kaip mokytojas, galite atlikti pakeitimus klasėje, kad sumažintumėte dėmesio ir ADHD trikdžius.

Sėdimosios vietos

  • Pasodinkite mokinį, sergantį ADHD, toliau nuo langų ir toliau nuo durų.
  • Padėkite ADHD turintį studentą tiesiai priešais savo stalą, nebent tai blaškytų studentą.
  • Sėdynės eilėse, sutelkiant dėmesį į mokytoją, paprastai veikia geriau, nei mokiniai sėdi aplink stalus arba atsisukę vienas į kitą kitaip.
  • Sukurkite ramią erdvę be blaškymosi, kad galėtumėte laikyti testus ir ramiai mokytis.

Informacijos pristatymas

  • Pateikite nurodymus po vieną ir, jei reikia, pakartokite.
  • Jei įmanoma, su sunkiausia medžiaga dirbkite anksti dieną.
  • Naudokite vaizdinius elementus: diagramas, paveikslėlius, spalvų kodavimą.
  • Sukurkite užrašų darymo kontūrus, kurie sutvarkytų informaciją, kai ją pateikiate.

Studentiškas darbas

  • Kurkite darbalapius ir testus naudodami mažiau elementų, dažnai užduokite trumpus testus, o ne ilgus testus, ir sumažinkite testų su laiku skaičių.
  • Išbandykite mokinius, sergančius ADHD, taip, kaip jiems sekasi geriausiai, pavyzdžiui, žodžiu arba užpildydami tuščias vietas.
  • Padalinkite ilgalaikius projektus į segmentus ir kiekvienam segmentui priskirkite užbaigimo tikslą.
  • Priimti pavėluotą darbą ir iš dalies įskaityti už dalinį darbą.

Organizacija

  • Paprašykite mokinio turėti pagrindinį segtuvą su atskiru skyriumi kiekvienam dalykui ir įsitikinkite, kad viskas, kas patenka į sąsiuvinį, yra įdėta į tinkamą skyrių. Spalvų kodų medžiaga kiekvienam dalykui.
  • Pateikite trijų kišenių sąsiuvinio įdėklą namų darbams, atliktiems namų darbams ir „paštu“ tėvams (leidimų lapeliai, PTA skrajutės).
  • Įsitikinkite, kad mokinys turi užduočių ir svarbių datų užrašymo sistemą ir ja naudojasi.
  • Skirkite laiko mokiniui susitvarkyti medžiagas ir užduotis namams. Paskelbkite žingsnius, kaip pasiruošti grįžti namo.

Mokymo metodai mokiniams, sergantiems ADHD

Mokymo metodai, padedantys mokiniams, turintiems ADHD, susikaupti ir išlaikyti koncentraciją jūsų pamokoje bei darbuose, gali būti naudingi visai klasei.

Pradedant pamoką

  • Praneškite apie pamokos pradžią garsiniu signalu, pvz., kiaušinių laikmačiu, karvės varpu ar ragu. (Galite naudoti vėlesnius ženklus, kad parodytumėte, kiek laiko liko pamokoje.)
  • Užmegzkite akių kontaktą su bet kuriuo mokiniu, sergančiu ADHD.
  • Lentoje surašykite pamokos veiklas.
  • Pradėdami pamoką pasakykite mokiniams, ko jie ketina išmokti ir kokių jūsų lūkesčių. Tiksliai pasakykite mokiniams, kokių medžiagų jiems reikės.

Pamokos vedimas

  • Instrukcijas laikykite paprastas ir struktūrizuotas. Naudokite rekvizitus, diagramas ir kitas vaizdines priemones.
  • Keiskite tempą ir įtraukite įvairių rūšių veiklą. Daugeliui mokinių, sergančių ADHD, puikiai sekasi varžybiniais žaidimais ar kita veikla, kuri yra greita ir intensyvi.
  • Kartu su mokiniu, sergančiu ADHD, sukurkite nepastebimą užuominą, pvz., prisilieskite prie peties arba uždėkite lipnų lapelį ant mokinio stalo, kad primintų mokiniui, kad jis neatliks užduoties.
  • Leiskite mokiniui, sergančiam ADHD, dažnai daryti pertraukas ir leiskite jam išspausti guminį rutulį arba bakstelėti ką nors, kas nekelia triukšmo kaip fizinė išeitis.
  • Stenkitės neprašyti mokinio, sergančio ADHD, atlikti užduotį arba viešai atsakyti į klausimą, kuris gali būti per sunkus.

Pamokos pabaiga

  • Apibendrinkite pagrindinius dalykus.
  • Jei duosite užduotį, pakartokite tris skirtingus mokinius, tada paprašykite klasės vienu balsu pasakyti ir padėkite ją ant lentos.
  • Būkite konkretūs, ką pasiimti namo.

Autoriai: Jeanne Segal, Ph.D. ir Melinda Smith, MA

  • Nuorodos

    Neurologinio vystymosi sutrikimai. (2013). Į Psichikos sutrikimų diagnostikos ir statistikos vadovas. Amerikos psichiatrų asociacija. https://doi.org/10.1176/appi.books.9780890425787.x01_Neurodevelopmental_Disorders

    Vaikų, turinčių dėmesio stokos ir hiperaktyvumo sutrikimą, mokymas: mokymo strategijos ir praktika – 1 psl. (2008). [Reference Materials; Instructional Materials]. JAV švietimo departamentas. https://www2.ed.gov/rschstat/research/pubs/adhd/adhd-teaching-2008.pdf

    Gaastra, GF, Groen, Y., Tucha, L. ir Tucha, O. (2016). Intervencijos klasėje įtaka vaikų, turinčių…