12 būdų, kaip sumažinti stresą su muzika

12 būdų, kaip sumažinti stresą su muzika

„HelpGuide“ svečio straipsnis

streso

Užpildykite savo gyvenimą muzika, kuri sumažina kasdienį stresą

Verslo moteris atsipalaiduoja klausydama muzikos

Kai dėl didžiulio streso ir nerimo darosi sunku rasti išeitį iš mažėjimo spiralės, pabandykite atsigręžti į muziką. Muzika gali greitai pakeisti mūsų nuotaiką, paveikdama mūsų pasąmonę, kur įkyrios neigiamos mintys maitina mūsų baimes ir kursto stresą. Muzikos klausymas yra palyginti nebrangus, greitai veikiantis sprendimas, kuris beveik visada pasiekiamas ir gali tiesiog išgelbėti jūsų gyvybę. Štai 12 būdų, kaip galite naudoti muziką savo kasdienėje rutinoje, kad galėtumėte valdyti stresą ir sukurti daugiau džiaugsmo savo gyvenime.

1. Pradėkite teisingai – kilkite su muzika

Įsivaizduokite, jei saulė kiekvieną rytą patektų į dangų, tarsi staiga įsijungtų prožektorius, arba jei kiekviena diena prasidėtų garsiniu bumu. Taip gali jaustis, kai atsibundate nuo radijo laikrodžio, skleidžiančio ryto naujienas, gaiviųjų gėrimų reklamą ar tiesiog skambant griežtam žadintuvui. Apsvarstykite galimybę būti šiek tiek malonesniems sau. Pabandykite pabusti klausydami pažįstamo muzikos kūrinio, kuris palengvina dieną, pavyzdžiui, gražus saulėtekis ar meilužio glamonė, ir suteikia gerą nuotaiką. Tai lengva užprogramuoti, jei turite išmanųjį telefoną, kuris leidžia priskirti dainą kaip žadintuvą.

Atsikėlę ir pajudėję užpildykite savo kambarį gražia ir įkvepiančia muzika. Sukurkite muzikos, kuri atpalaiduoja ir įkvepia, grojaraštį. Teigiamas rytinis muzikos ritualas yra tikras būdas pradėti dieną su geresne nuotaika ir užtikrinti, kad jūsų užimtas protas nenuviltų jūsų į vakarykštės, šiandienos ar rytojaus rūpesčius.

2. Kasdienė medicina – dainuok su muzika

Jei norite pakelti teigiamą muzikos klausymosi poveikį į kitą lygį, pabandykite dainuoti. Dainavimas yra vienas geriausių būdų pakeisti mūsų minčių ir pačių kūno ląstelių virpesius, padeda sulėtinti ir reguliuoti kvėpavimą bei skatina atsipalaiduoti. Dainuoti duše; dainuoti automobilyje; niūniuokite lopšinę prieš miegą. Galite dainuoti „a capella“ arba prie įrašo. Nesijaudinkite, ar manote, kad esate „geras“ dainininkas, ar ne; tai ne apie pasirodymą ar atsidavimą kitoje stresinėje situacijoje. Tiesiog mėgaukitės melodijos jausmu, sklindančiu per jus. Jei ketinate dainuoti, pasirinkite dainas, kurios pagerins jūsų nuotaiką, įkvėps arba padės atsipalaiduoti. Atkreipkite dėmesį į tai, kaip jaučiatės kitaip, kai dainuojate garsiai, ir atkreipkite dėmesį į dainas, dėl kurių jaučiatės geriausiai, kad galėtumėte grįžti prie jų, kai jums jų labiausiai reikia.

Turėdama daugiau nei 25 000 licencijuotų konsultantų, „BetterHelp“ turi jūsų poreikius atitinkantį terapeutą. Tai lengva, prieinama ir patogu.

Internetinės terapijos logotipas

Online-Therapy.com yra visas pagalbos priemonių rinkinys, kai jums to reikia pagal jūsų tvarkaraštį. Užsiregistruoti užtrunka vos kelias minutes.

Paauglių konsultavimo logotipas

Teen Counseling yra internetinė terapijos paslauga paaugliams ir jauniems suaugusiems. Susisiekite su savo konsultantu vaizdo įrašu, telefonu ar pokalbių metu.

3. Instrumentinės akimirkos – žaisti su muzika

Nesvarbu, ar esate gerai išmanantis muzikantas, ar tik pradedate mokytis groti kokiu nors instrumentu, ryte skirkite kelias minutes muzikai. Tai gali būti paprastos svarstyklės ar elementarūs pratimai, mėgstama daina ar kažkas improvizacinio. Muzikos grojimas yra tarsi mega vitaminas, įtraukiantis daugiau žmogaus smegenų sričių nei bet kuri kita veikla. Muzikos gebėjimas padėti mums pakeisti mąstymo modelius ir nuotaikas ir netgi pagerinti mūsų fizinę savijautą yra puikus.

Tačiau svarbu, kad į pratimą žiūrėtumėte teigiamai ir nesiimtumėte per daug sudėtingų dalykų, kurie gali sukelti nusivylimą arba neigiamą savęs vertinimą dėl jūsų įgūdžių lygio. Yra priežastis, kodėl jie tai vadina „grojančia“, o ne „veikiančia“ muzika.

Esmė ta, kad prisijunkite prie savo instrumento teigiamai, atsipalaidavę ir džiaugsmingai, o tada leiskite muzikos vibracijai padaryti savo magiją. Kuo daugiau galėsite būti ir tikrai mėgautis patirtimi, tuo labiau tai padės išvengti streso.

4. Mantra – Perprogramuoti su muzika

Deja, mūsų smegenys yra sukurtos neigiamai. Dėl pirminio priešistorinio žmogaus poreikio išgyventi ir išsaugoti save, mūsų smegenyse yra daugiau neuronų, skirtų reaguoti į neigiamas mintis ir dirgiklius ir juos apdoroti nei teigiamus. Mes linkę ilgiau išlaikyti tuos neigiamus įspūdžius ir juos dažniau kartoti, sąmoningai ar nesąmoningai, sustiprindami tą nerimą ir baimę, sukeliančią vibracijas. Tai viena iš priežasčių, kodėl gali būti sunku ištrūkti iš tos žemyn nukreiptos spiralės, kai jaučiamės priblokšti streso ir nerimo. Nors reikia daugiau pastangų, kad suaktyvintume tą smegenų dalį, kuri nuramina mus, kad atsipalaiduoti galima, muzika gali padėti tai padaryti. Vienas iš raktų norint nutraukti besikartojančius neigiamus mąstymo modelius, kurie skatina stresą, yra sukurti naujus ir stipresnius teigiamus modelius. Tai yra priežastis kartoti teigiamus teiginius, sutelkti dėmesį į labiau savimi pasitikinčias mintis arba kartoti mantrą – perprogramuoti savo smegenis iki pat pasąmonės.

Muzikos ar melodijos pridėjimas prie tų teigiamų minčių įtraukia daugiau smegenų sričių ir ilgainiui gali padėti mums perprogramuoti bendrą elgesį ar pagrindines pasaulėžiūras, todėl esame mažiau jautrūs streso veiksniams.

Mantrą gali sudaryti keli skiemenys arba visa frazė ar eilėraštis. Tai gali kilti iš šventos maldos, pažįstamo himno, jūsų sukurtos melodijos arba trumpo susilaikymo nuo mėgstamos dainos – to, kas apima jausmą, kurį norite sukurti.

Mantros kartojimas, ypač su muzika, gali būti puiki technika, kurią galima naudoti kaip kasdienę praktiką arba į kurią reikia kreiptis kaskart, kai pradedate jausti stresą ar pervargimą. Lydimas jūsų aiškaus ketinimo ir šiek tiek tikėjimo, galėsite pakeisti save į labiau susikaupusią, atsipalaidavusią ir džiaugsmingesnę būseną.

Kuo daugiau emocijų ir kuo daugiau pakartojimų, taip pat kuo dažniau atliksite pratimą, tuo stipresnis bus poveikis.

5. Emotion in Motion – judėkite su muzika

Jei kasdien mankštinatės, pabandykite su savimi pasiimti muziką. Rytinis pasivaikščiojimas ar bėgimas, net joga ar tempimas gali tapti lengvesni ir malonesni, jei jūsų asmeninis treneris ir palydovas yra muzika. Vėlgi, svarbu pasirinkti muziką, kuri jums tinka ir kuri, kaip žinote, turės norimą efektą. Iš pradžių gali prireikti šiek tiek bandymų ir klaidų, todėl būtinai atkreipkite dėmesį į muzikines parinktis, kurios padeda jaustis įkvėptiems ir skatina asmeninės gerovės jausmą. Judėjimas – vaikščiojimas, tempimas, joga, bėgimas, sportas ar kitos treniruotės – taip pat gali būti vienas geriausių būdų pašalinti susikaupusią įtampą ir pieno rūgštį, kuri įstrigo mūsų kūne ir sukelia stresą bei ligas. Muzikos pridėjimas gali sustiprinti efektą.

Norėdami puikiai valdyti stresą, išbandykite tai, ką aš mėgstu vadinti 3M: muzika, judėjimas ir meditacija.

Geras 10–20 minučių kiekvienos dienos derinys pakeis jūsų gyvenimą. Jei nežinote, kaip medituoti, išbandykite kitą meditacinę praktiką, pavyzdžiui, žurnalą, tempimą ar skaitymą, kas jus įkvepia.

6. Eismo spūstys – kelionė į darbą ir atgal su muzika

Nežinau, kaip jūs, bet vienas iš greičiausių būdų, kaip patirti stresą, yra sėdėti aklavietėje ir nerimauti, kad galiu pavėluoti į svarbų susitikimą. Deja, dėl streso ar nerimo dėl to laikas nepraeina lėčiau, o eismas nepaspartėja. Kadangi eismo spūstis yra tokia situacija, kai sunku pakeisti išorines aplinkybes, turime imtis keisti savo vidinę būseną, kad išvengtume ir sumažintume stresą. Kelionės į darbą ir atgal laiką visada galite išnaudoti naujienoms ir telefono skambučiams sužinoti, tačiau nuošali automobilio aplinka yra ideali vieta treniruotis keisti nuotaiką per muziką.

Laikykite savo automobilyje muzikos kolekciją, kuri padės sumažinti stresą, išlaisvinti įtampą ar pakelti nuotaiką. Dainavimas kartu pakels efektą į kitą lygį.

Jei dalinatės važiavimu, paskatinkite kitus prisijungti prie jūsų, kai ieškote muzikinių būdų, kaip pagerinti savo gyvenimo kokybę ir santykius su kitais bei aplinkiniu pasauliu. Tai galite padaryti tiesiog susitarę dėl atpalaiduojančios foninės muzikos, kuri skambės po rytinio dialogo, dalindamiesi vieni su kitais mėgstama nauja muzika arba susirasdami tai, kas jums visiems patinka, ir kartu dainuodami.

Jei reguliariai važinėjate į darbą ir atgal, tai gali būti puikus laikas klausytis įvairios muzikos, kad išsiaiškintumėte, kas jums labiausiai tinka, ir nuspręstumėte, ką norėtumėte pridėti prie savo vairavimo…