Patyčios – HelpGuide.org

Patyčios – HelpGuide.org

paauglių problemos

Dėl patyčių galite jaustis bejėgiai, pažeminti, prislėgti ar net nusižudyti. Tačiau yra būdų, kaip apsaugoti save ar savo vaiką – mokykloje ir kitur – ir susidoroti su patyčiomis.

Klasės draugai tyčiojasi iš mergaitės mokyklos koridoriuje

Kas yra patyčios?

Patyčios yra pasikartojantis agresyvus elgesys, kuris gali būti fizinis, žodinis ar santykinis, vykstantis asmeniškai arba internete, mokykloje, darbe, kaimynystėje ar net namuose. Priekabiautojai dažnai yra negailestingi, tyčiojasi vėl ir vėl ilgą laiką. Galite gyventi nuolat baimindamiesi, kur ir kada priekabiautojas smogs toliau, ką jis darys ir kiek toli nueis.

Nebent tiesiogiai patyrėte patyčias, galite nesuvokti, kokios jos gali būti pražūtingos, ypač vaikui ar paaugliui.

  • Patyčios gali būti ne tik labai įskaudintos, bet ir pykčio, baimės, bejėgiškumo, izoliacijos, gėdos ir net kaltės, kad dėl patyčių kažkaip kažkaip kaltos jūsų kaltė. Jūs netgi galite jausti savižudybę.
  • Tikėtina, kad nukentės jūsų fizinė sveikata, o jums kyla didesnė rizika susirgti psichinės sveikatos problemomis, tokiomis kaip depresija, nerimas, žema savigarba ar potrauminio streso sutrikimas (PTSD).
  • Labiau tikėtina, kad praleisite, praleisite arba messite mokyklą, kad išvengtumėte patyčių.

Patyčios niekada neturėtų būti toleruojamos. Nesvarbu, ar iš jūsų tyčiojamasi, ar esate mokytojas ar tėvai, kurie mano, kad vaikas patiria patyčias arba elgiasi patyčias, yra veiksmų, kurių galite imtis norėdami išspręsti problemą ir sustabdyti žalingą vaiko poveikį. patyčios.

Patyčios ir savižudybės

Jei dėl patyčių jūs ar jūsų pažįstamas žmogus jaučiasi nusižudęs, prašau skambinkite 1-800-273-8255 JAV arba apsilankykite IASP arba Suicide.org, kad rastumėte pagalbos liniją savo šalyje.

Patyčių rūšys

Fizinės patyčios neapsiriboja mušimu, spardymu ar stumdymu (ar net tiesiog grasinimu tai padaryti). Tai taip pat gali apimti jūsų daiktų vagystę, slėpimą ar sugadinimą ir apgaudinėjimą, priekabiavimą, pažeminimą arba priverstinį jus daryti tai, ko nenorite.

Žodinės patyčios apima pravardžiavimą, erzinimą, tyčiojimąsi, įžeidinėjimą ar kitokį žodinį įžeidimą.

Santykių patyčios apima atsisakymą su jumis kalbėtis, jūsų pašalinimą iš grupių ar veiklos, melo ar gandų apie jus skleidimą arba verčiant jus į nepatogias ar žeminančias situacijas.

Internetinės patyčios, skirtingai nei tradicinės patyčios, nereikalauja tiesioginio kontakto ir neapsiriboja tik saujele liudininkų vienu metu. Kibernetinės patyčios gali atsirasti bet kur ir bet kada, o kibernetinių patyčių metodai gali būti įvairūs: nuo grasinančių ar pašaipių žinučių siuntimo el. paštu, žinutėmis, socialinėje žiniasklaidoje ar MP iki sekso, keršto pornografijos skelbimo ar jūsų tapatybės internete vagystės, siekiant jus įskaudinti ir pažeminti.

Patyčios darbe yra daug labiau paplitęs, nei galite įsivaizduoti. Patyčios toli gražu neapsiriboja vaikais ir paaugliais, bet dažnai gali atsirasti darbo vietoje, nesvarbu, ar esate biure, gamyklos aukšte ar net dirbate nuotoliniu būdu. Patyčios darbe gali sukelti streso bet kokiam darbui ir sukelti pyktį, gėdą ir pažeidžiamumą.

Mitai ir faktai apie patyčias
Mitas: tai tik patyčios, jei kas nors yra fiziškai sužalotas. Žodžiai negali pakenkti.

Faktas: Vaikai ir paaugliai nužudė vienas kitą ir nusižudė po to, kai dalyvavo verbalinėse, santykių ar elektroninėse patyčiose. Žodžiai skaudina ir gali neigiamai paveikti bet kurio žmogaus, bet ypač jaunų žmonių, emocinę gerovę.

Mitas: geri vaikai niekada nesityčioja.

Faktas: Visi vaikai daro klaidų; tai dalis augimo. Tėvai, neigiantys galimybę, kad jų vaikas gali būti įskaudintas, apsunkina priekabiautojus gauti reikiamą pagalbą.

Mitas: priekabiautojai yra tiesiog blogi žmonės, todėl juos reikia pašalinti iš mokyklos.

Faktas: Yra daug priežasčių, kodėl vaikai tyčiojasi. Kai kurie patys patiria patyčias namuose ar kitur; kiti tyčiojasi tik tada, kai jaučia stresą ar pervargimą.

Mitas: vaikai gali būti smurtautojai arba aukos, o ne abu.

Faktas: Vaikai dažnai gali keisti vaidmenis, iš aukos virsti priekabiautoja ir vėl grįžti atgal. Pavyzdžiui, penktoje klasėje besimokantis smurtautojas gali tapti auka, kai pereina į vidurinę mokyklą, arba auka žaidimų aikštelėje gali atkeršyti ir tapti priekabiautoju internete.

Kodėl iš manęs tyčiojamasi?

Nors yra daug priežasčių, kodėl priekabiautojai gali būti nukreipti į jus, tyčiojasi linkę renkasi žmones, kurie yra „kitokie“ arba nepritampa prie pagrindinių. Nors jūsų individualizmas yra kažkas, ką švęsite vėliau gyvenime, tai gali atrodyti kaip prakeiksmas, kai esate jaunas ir bandote prisitaikyti. Galbūt jūs rengiatės ar elgiatės kitaip, o gal jūsų rasė, religija ar seksualinė orientacija jus išskiria. . Gali būti, kad mokykloje ar kaimynystėje esate naujokas ir dar nesusiradote draugų.

[Read: Racism and Mental Health]

Kitos priežastys, kodėl vaikai tyčiojasi:

  • Kad išpopuliarėtų arba sulauktų dėmesio.
  • Nes jie tau pavydi.
  • Kad atrodytų kietas ar jaustumėtės galingas.
  • Nes iš jų pačių tyčiojamasi.
  • Kad išvengtų savo problemų.

Kad ir kokios būtų priežastys, dėl kurių buvote nukreiptas, svarbu atsiminti, kad nesate vienas. Daugelis iš mūsų tam tikru gyvenimo momentu patyrėme patyčias. Tiesą sakant, apie 25 procentai vaikų patiria patyčias, net 59 procentai paauglių patiria patyčias internete, o apie trečdalis suaugusiųjų patiria patyčias darbo vietoje. Bet jūs neturite su tuo taikstytis. Yra daug žmonių, kurie gali padėti jums įveikti problemą, išlaikyti jūsų orumą ir išsaugoti jūsų savijautą.

LGBTQ+ jaunimui, iš kurio tyčiojamasi

LGBTQ+ jaunimui ypač gresia patyčios. Jei reikia pagalbos:

Kaip elgtis su priekabiautoju

Nėra paprasto patyčių sprendimo ir nėra patikimo būdo susidoroti su patyčiomis. Tačiau kadangi patyčios retai apsiriboja vienu ar dviem įvykiais – daug didesnė tikimybė, kad tai bus ilgalaikis išpuolis per tam tikrą laikotarpį – kaip ir priekabiautojui, gali tekti negailestingai reaguoti ir pranešti apie kiekvieną patyčias. incidentas, kol jis sustos. Atminkite: jums nėra jokios priežasties taikstytis su bet kokiomis patyčiomis.

Nekaltink savęs. Tai ne tavo kaltė. Kad ir ką sakytų ar darytų smurtautojas, neturėtumėte gėdytis to, kas esate ar ką jaučiate. Priekabiautojas yra asmuo, turintis problemą, o ne jūs.

Nemušk savęs. Neapsunkinkite patyčių incidento prie jo pasilikdami ar kartodami jį savo galvoje. Vietoj to, sutelkite dėmesį į teigiamą savo gyvenimo patirtį.

Didžiuokis tuo, koks esi. Nepaisant to, ką sako smurtautojas, jūs turite daug nuostabių dalykų. Priminkite sau visas ypatingas, unikalias savybes, kurios jus daro tu.

Išmokite valdyti stresą. Ieškodami sveikų būdų, kaip sumažinti patyčių sukeltą stresą, galite tapti atsparesni, kad nesijaustumėte priblokšti neigiamos patirties. Pratimai, meditacija, pozityvus pokalbis su savimi, raumenų atpalaidavimas ir kvėpavimo pratimai yra geri būdai susidoroti su patyčių stresu.

Praleiskite laiką darydami tai, kas jums patinka. Kuo daugiau laiko skirsite jums malonumą teikiančiai veiklai – pavyzdžiui, sportui, pomėgiams, bendravimui su draugais, kurie nedalyvauja patyčiose – tuo mažiau patyčių reikšmės jūsų gyvenimui.

Turėdama daugiau nei 25 000 licencijuotų konsultantų, „BetterHelp“ turi jūsų poreikius atitinkantį terapeutą. Tai lengva, prieinama ir patogu.

Internetinės terapijos logotipas

Online-Therapy.com yra visas pagalbos priemonių rinkinys, kai jums to reikia pagal jūsų tvarkaraštį. Užsiregistruoti užtrunka vos kelias minutes.

Paauglių konsultavimo logotipas

Teen Counseling yra internetinė terapijos paslauga paaugliams ir jauniems suaugusiems. Susisiekite su savo konsultantu vaizdo įrašu, telefonu ar pokalbių metu.

Kovoti su patyčių patarimu 1: raskite geriausią būdą reaguoti

Priekabiautojai nori žinoti, kad jie kontroliuoja jūsų emocijas, todėl svarbu, kaip reaguosite į jų pašaipas ar provokacijas. Nereaguokite pykčiu ar keršykite fizine jėga. Jei nueinate, ignoruojate smurtautoją arba ramiai ir ryžtingai pasakote, kad jums neįdomu, ką jie turi pasakyti, tai parodote, kad jie jūsų nekontroliuoja.

Tačiau jei negalite pasitraukti ir esate fiziškai sužeistas, saugokitės, kad galėtumėte pabėgti. Jūsų saugumas yra pirmasis prioritetas.

Tu taip pat gali:

  • Pabandykite nusijuokti. Atsižvelgiant į patyčių aplinkybes ir tai, kaip jums patogu juokauti, tai puikus būdas parodyti priekabiautojui, kad neleisite jam valdyti jūsų emocijų.
  • Praneškite apie patyčias suaugusiam, kuriuo pasitikite. Jei nepranešite apie grasinimus ir užpuolimus, priekabiautojas dažnai tampa vis agresyvesnis. Daugeliu atvejų suaugusieji gali rasti būdų, kaip padėti išspręsti problemą, neleisdami priekabiautojui suprasti, kad apie juos pranešėte jūs.
  • Pakartokite, jei reikia. Kaip ir priekabiautojui, jums gali tekti būti negailestingam. Praneškite apie kiekvieną patyčių incidentą, kol jis sustos. Ten…