Kova su netikrumu – HelpGuide.org

Kova su netikrumu – HelpGuide.org

nerimas

Gyvenimas kupinas netikrumo ir rūpesčių dėl ateities. Nors daugelio dalykų jūs negalite valdyti, jūsų mąstymas yra labai svarbus norint susidoroti su sudėtingomis aplinkybėmis ir užtikrintai susidurti su nežinomybe.

Barzdotas vyras žiūri pro langą, jo veidą įrėmina atspindžiai nuo išorinio lango paviršiaus

Neapibrėžtumo vaidmuo gyvenime

Neapibrėžtumas yra visur aplink mus, niekada daugiau nei šiandien. Nesvarbu, ar tai susiję su pasauline pandemija, ekonomika, jūsų finansais, sveikata ir santykiais, daug kas, kas laukia gyvenime, lieka neaiški. Tačiau mes, kaip žmonės, trokštame saugumo. Norime jaustis saugūs ir kontroliuoti savo gyvenimą bei gerovę. Baimė ir netikrumas gali sukelti stresą, nerimą ir bejėgiškumą dėl savo gyvenimo krypties. Tai gali išsekinti jus emociškai ir įstrigti besibaigiančių „kas būtų, jei“ ir blogiausių scenarijų apie tai, ką gali atnešti rytoj, spirale.

Mes visi esame skirtingi, kiek gyvenime galime toleruoti netikrumo. Atrodo, kad kai kuriems žmonėms patinka rizikuoti ir gyventi nenuspėjamą gyvenimą, o kitiems gyvenimo atsitiktinumas kelia didelį nerimą. Bet visi mes turime ribą. Jei jaučiatės apimtas netikrumo ir nerimo, svarbu žinoti, kad nesate vienas; daugelis iš mūsų yra toje pačioje valtyje. Taip pat svarbu suvokti, kad kad ir koks bejėgis ir beviltiškas jaustumėtės, yra žingsnių, kurių galite imtis, kad geriau susitvarkytumėte su nekontroliuojamomis aplinkybėmis, sumažintumėte nerimą ir pasitikėtumėte nežinomybe.

Turėdama daugiau nei 25 000 licencijuotų konsultantų, „BetterHelp“ turi jūsų poreikius atitinkantį terapeutą. Tai lengva, prieinama ir patogu.

Internetinės terapijos logotipas

Online-Therapy.com yra visas pagalbos priemonių rinkinys, kai jums to reikia pagal jūsų tvarkaraštį. Užsiregistruoti užtrunka vos kelias minutes.

Paauglių konsultavimo logotipas

Teen Counseling yra internetinė terapijos paslauga paaugliams ir jauniems suaugusiems. Susisiekite su savo konsultantu vaizdo įrašu, telefonu ar pokalbių metu.

Mokymasis susidoroti su netikrumu

Nors galbūt ir nenorime to pripažinti, netikrumas yra natūrali ir neišvengiama gyvenimo dalis. Labai mažai apie mūsų gyvenimą yra pastovus arba visiškai tikras, ir nors mes valdome daug dalykų, negalime kontroliuoti visko, kas su mumis nutinka. Kaip parodė koronaviruso pandemija, gyvenimas gali pasikeisti labai greitai ir labai nenuspėjamai. Vieną dieną viskas gali būti gerai, o kitą staiga susirgote, praradote darbą arba jums sunku padėti ant stalo maisto ar aprūpinti šeimą.

Norėdami susidoroti su visu šiuo netikrumu, daugelis iš mūsų naudojasi nerimu kaip įrankiu, norėdami nuspėti ateitį ir išvengti nemalonių netikėtumų. Kai nerimauji, gali atrodyti, kad šiek tiek kontroliuojate neaiškias aplinkybes. Galite patikėti, kad tai padės rasti problemų sprendimą arba paruoš jus blogiausiam. Galbūt, jei pakankamai ilgai kankinsitės dėl problemos, tiesiog apgalvosite visas galimybes arba perskaitysite kiekvieną nuomonę internete, rasite sprendimą ir galėsite kontroliuoti rezultatą. Deja, nė vienas iš šių dalykų neveikia. Lėtinis nerimas negali suteikti jums daugiau kontrolės nekontroliuojamų įvykių; tai tiesiog atima iš jūsų malonumą dabartyje, išeikvoja jūsų energiją ir neleidžia miegoti naktį. Tačiau yra sveikesnių būdų susidoroti su netikrumu – ir tai prasideda nuo mąstymo koregavimo.

[Read: How to Stop Worrying]

Šie patarimai gali padėti:

  • Sutelkite dėmesį į tų dalykų, kuriuos valdote, valdymą.
  • Mesk iššūkį savo tikrumo poreikiui.
  • Išmokite geriau toleruoti, net priimti, neišvengiamą gyvenimo netikrumą.
  • Sumažinkite savo nerimo ir streso lygį.

1 patarimas: imkitės veiksmų dėl dalykų, kuriuos galite valdyti

Šiuo metu daug kas apie gyvenimą yra neaišku – ir daugelis dalykų lieka už jūsų kontrolės ribų. Tačiau nors negalite suvaldyti viruso plitimo, ekonomikos atsigavimo ar ar kitą savaitę turėsite atlyginimo čekį, nesate visiškai bejėgis. Kad ir kokios būtų jūsų baimės ar asmeninės aplinkybės, užuot nerimaudami dėl nekontroliuojamo dalyko, stenkitės sutelkti mintis į veiksmus, kurie jums priklauso nuo jūsų valdomų aspektų.

Pavyzdžiui, jei šiuo sunkiu metu praradote darbą ar pajamas, vis tiek galite kontroliuoti, kiek energijos įdedate ieškodami darbo internete, siųsdami gyvenimo aprašymus ar užmegzdami ryšius su savo kontaktais. Panašiai, jei, pavyzdžiui, nerimaujate dėl savo sveikatos ar neseniai diagnozuotos diagnozės, vis tiek galite imtis veiksmų sumažindami streso lygį, kreipdamiesi į artimuosius ir suvaldydami simptomus.

Sutelkdami dėmesį į problemos aspektus, kuriuos galite valdyti tokiu būdu, neefektyvų nerimą ir galvojimus pereisite prie aktyvaus problemų sprendimo. Žinoma, visos aplinkybės yra skirtingos ir galite pastebėti, kad kai kuriose situacijose galite kontroliuoti tik savo požiūrį ir emocinę reakciją.

[Read: Coping with a Life-Threatening Illness or Serious Health Event]

Aktyviai susitvarkykite su savo emocijomis

Kai aplinkybės nekontroliuojamos, gali lengvai apimti baimė ir neigiamos emocijos. Galite manyti, kad išpilstydami savo jausmus, pasistengę atrodyti drąsiai arba priversti save nusiteikti pozityviai, pasieksite geriausią rezultatą. Tačiau emocijų neigimas ar slopinimas tik padidins stresą ir nerimą, todėl tapsite labiau pažeidžiami depresijos ar perdegimo.

Kai nieko daugiau negalite padaryti dėl situacijos, vis tiek galite aktyviai susidurti su savo emocijomis – net ir pačiomis neigiamiausiomis ir baisiausiomis. Leisdami sau patirti netikrumą tokiu būdu, galite sumažinti stresą, geriau susitaikyti su aplinkybėmis ir rasti ramybės jausmą, kai susidorosite su iššūkiais.

2 patarimas: meskite iššūkį savo tikrumo poreikiui

Nors netikrumas ir pokyčiai yra neišvengiamos gyvenimo dalys, mes dažnai priimame elgesį, norėdami susidoroti su nepatogumu, kurį jie gali sukelti. Be nerimo dėl visų galimų scenarijų, galite:

Pernelyg ieškokite patikinimo iš kitų. Jūs nuolat klausiate draugų ar artimųjų, ar priimate teisingą sprendimą, be galo ieškote informacijos internete arba ieškote ekspertų patarimo, kad pašalintumėte netikrumą iš savo gyvenimo.

Mikrovaldykite žmones. Jūs atsisakote deleguoti užduotis kitiems nei darbe, nei namuose. Galbūt net bandysite priversti aplinkinius pasikeisti, kad jų elgesys jums būtų labiau nuspėjamas.

Atidėlioti. Nepriimdami sprendimų tikitės išvengti neapibrėžtumo, kuris neišvengiamai seka. Rasite būdų, kaip atidėti ar atidėti veikimą – ar net išvengti tam tikrų situacijų kartu – bandydami užkirsti kelią blogiems dalykams.

Pakartotinai patikrinkite dalykus. Jūs vėl ir vėl skambinate arba siunčiate žinutes savo šeimai, draugams ar vaikams, kad įsitikintumėte, jog jie yra saugūs. Prieš siųsdami patikrinate ir dar kartą patikrinate el. laiškus, tekstus ar formas, dar kartą patikrinkite sąrašus, kad įsitikintumėte, jog nepraleidote nieko, kas galėtų turėti įtakos ateities nuspėjamumui.

Kaip mesti iššūkį tokiam elgesiui

Galite mesti iššūkį savo elgesiui, kad sumažintumėte netikrumo sukeliamą diskomfortą, užduodami sau šiuos klausimus:

  1. Kokie yra tikrumo pranašumai? Kokie trūkumai? Gyvenimas gali pasikeisti akimirksniu ir pilnas netikėtų įvykių bei netikėtumų, tačiau tai ne visada yra blogai. Dėl kiekvienos nemalonios staigmenos, tokios kaip eismo įvykis ar rimta medicininė diagnozė, yra ir gerų dalykų, kurie nutinka netikėtai – svajonių darbo pasiūlymas, netikėtas atlyginimo padidėjimas ar netikėtas seno draugo skambutis. Galimybės dažnai atsiranda netikėtai, o susidūrimas su netikrumu gyvenime taip pat gali padėti išmokti prisitaikyti, įveikti iššūkius ir padidinti atsparumą. Tai gali padėti jums augti kaip asmenybei.
  2. Kiek gyvenime galite būti visiškai tikras? Ar kas nors turi darbą visam gyvenimui, geros sveikatos garantiją ar visišką tikrumą, ką atneš rytojus? Toks elgesys, kaip nerimas, mikrovaldymas ir atidėliojimas, sukuria iliuziją, kad galima šiek tiek kontroliuoti situaciją, bet ką jie keičia iš tikrųjų? Tiesa ta, kad ir kiek stengsitės planuoti ir ruoštis visoms įmanomoms rezultatams, gyvenimas ras būdą jus nustebinti. Iš tikrųjų viskas, ko reikia siekti tikrumo, yra nerimas ir nerimas.
  3. Ar manote, kad blogų dalykų atsitiks tik todėl, kad rezultatas neaiškus? Kokia tikimybė, kad jie tai padarys? Kai susiduriate su netikrumu, lengva pervertinti tikimybę, kad atsitiks kažkas blogo, ir neįvertinti savo gebėjimo susidoroti, jei taip atsitiks. Tačiau atsižvelgiant į tai, kad tikimybė, kad kažkas blogo nutiks, yra maža, net ir šiais nepalankiais laikais, ar įmanoma gyventi su ta maža galimybe ir sutelkti dėmesį į labiau tikėtinus rezultatus? Paklauskite savo draugų ir šeimos narių, kaip jie susidoroja su netikrumu konkrečiomis aplinkybėmis. Ar galėtum padaryti…